10 argumente pentru cycling

Am modificat articolul ultima data pe: 01.04.20

 

Fie ca preferi sa pedalezi pe bicicleta obisnuita, in aer liber, sau pe cea stationara, in confortul propriului camin, oricand doresti, cu siguranta ca vei observa multiplele beneficii de ordin fizic si psihic de care te vei bucura. Orice forma de antrenament de tip cardio va imbogati rutina zilnica, te va energiza si iti va da o stare de bine gratie endorfinelor eliberate in urma efortului fizic, asa ca vei avea o zi mai buna.

 

Iar daca nu iti place sa mergi la sala pentru ca trebuie sa astepti eliberarea aparatului, ori daca vremea de afara poate deveni un impediment si nu poti iesi in aer liber uneori, poti investi in cea mai frumoasa bicicleta eliptica sau una stationara care sa te ajute sa iti duci la indeplinire sedintele de cardio.

Tot ce ai nevoie, pe langa aparatul propriu-zis, sunt un prosop si o sticla cu apa, precum si niste haine comode si o pereche de incaltari sport. Iar daca inca nu esti convins/a sa incerci sa pedalezi zilnic, sau macar de 3 ori pe saptamana, iata cateva argumente care te-ar putea indupleca.

 

Ciclismul e util oricarui nivel de fitness

Oricine se poate apuca de pedalat, fie ca vorbim de urcarea pe o bicicleta stationara, pe una clasica sau pe o eliptica unde nivelul de efort creste, caci se pot folosi si mainile sau pot fi incercate diferite programe de intensitate ridicata, care sa ajute la slabit.

Nu afecteaza incheieturile si articulatiile in aceeasi masura in care o face alergarea, spre exemplu, caci nu se pune presiune pe ligamente si oase. Chiar daca te recuperezi in urma unei accidentari sau boli, poti incepe incetul cu incetul sa faci miscare. Si nu conteaza ce nivel de rezistenta ai, poti incepe de oriunde, si urma propriul ritm.

 

 

Nu impune cheltuieli mari

In afara costului initial al bicicletei (de oricare fel), nu va trebui sa cheltui bani pe altceva, in afara, poate, de o pereche de incaltari. Si poti gasi optiuni foarte accesibile, de pana la 500 ron, indiferent de tipul de echipament dorit (unul clasic poate fi, intr-adevar, mai scump decat o optiune de fitness). In oricare circumstanta, iti mentii sanatatea si te tonifiezi, existand beneficii pe termen lung, mai ales daca incorporezi cateva zeci de minute de pedalare zilnic, in rutina ta.

 

Iti e imbunatatita starea inimii

Este cunoscut faptul ca exercitiile cardio ajuta la eficientizarea activitatii cardiace, protejandu-te de posibile afectiuni la nivel circulator, si iti vor oferi o stare de bine. Pentru ca sangele este pus in miscare iar plamanii sunt “fortati” sa filtreze mai mult oxigen, si sangele va fi mai “curat”.

Chiar si in sezoanele mai putin prietenoase cu organismul, cand afara este frig, te poti bucura de miscare in confortul casei tale gratie unei biciclete eliptice, spre exemplu, astfel ca mancarea mai putin proaspata sau careia ii lipsesc nutrientii dati de fructe si legume proaspete sa nu iti afecteze sanatatea.

 

Creste rezistenta musculara

Iti folosesti aproape toti muschii atunci cand pedalezi. In consecinta, daca faci asta mai des, vei observa dupa cateva saptamani ca al tau corp incepe sa se transforme. Muschii picioarelor sunt cei mai antrenati, asa ca acestia se vor tonifia mai repede, tesutul adipos fiind rarit, insa si abdomenul si spatele vor lucra la stabilizarea ta in sa, asa ca si acesti muschi vor deveni mai puternici.

Iar sistemul format din brate si umeri ajuta la suportul partii superioare a corpului si, in cazul bicicletei eliptice, e lucrat intr-o masura mai mare sau mai mica, ajutand la tonifiere. In consecinta, nu vei mai obosi la fel de repede si vei avea un echilibru mai bun.

 

Imunitatea este imbunatatita

Pentru ca faci miscare, celulele tale sunt si ele active iar, daca iesi cu bicicleta sau mergi la sala de fitness, vei intalni tot felul de virusi. Insa organismul tau va fi calit, avand in vedere efortul sustinut, iar anticorpii sunt mai puternici, astfel ca racelile te vor ocoli.

 

Dormi mai bine

Deoarece miscarea contribuie la intetirea activitatii sistemului cardiorespirator, creierul va fi oxigenat bine, asa ca vei fi capabil nu doar sa gandesti mai clar, dar si sa te odihnesti mai bine. Te vei bucura de un somn relaxant si mai sanatos, mai profund si te vei trezi simtindu-te mai bine deoarece oxigenul va contribui si la regenerarea celulara, dar si la detoxifiere.

 

Constipatia dispare

Miscarea te poate ajuta sa iti imbunatatesti starea tractului digestiv si intestinal, indepartand gazele si lasandu-te cu o dispozitie mult imbogatita. In urma consumarii caloriilor si a activitatii aparatului cardiorespirator, metabolismul se rapidizeaza, iar digestia este mai usoara, asa ca si timpul petrecut la toaleta nu va mai fi momentul nedorit al zilei.

 

Capacitatea cognitiva creste

Pentru ca, pe masura ce cresti, si straturile celulare se schimba, la atingerea maturitatii creierul va incepe deja sa se deterioreze, asa ca efortul tau in vederea mentinerii sale in conditii optime se va inteti. Sportul reprezinta o alegere pozitiva in acest sens, oxigenarea si efortul fizic contribuind la mentinerea sa in parametri normali.

Pe deasupra, studiile efectuate de o universitate americana sugereaza ca persoanele active au o capacitate cognitiva crescuta, dand mai multa atentie detaliilor si amintindu-si mai multe lucruri pe termen scurt, avand o capacitate de concentrare mai mare si o coordonare mai buna.

 

 

Viata sexuala este imbunatatita

Cine ar fi crezut ca miscarea te ajuta sa fii feroce si in pat? Este bine-cunoscut faptul ca efortul fizic, de intensitate medie sau ridicata, te ajuta sa iti pastrezi libidoul intact sau chiar sa il imbunatatesti, unele studii aratand ca menopauza este usor intarziata in cazul femeilor cu o viata activa, care nu se dau inlaturi de la a face sport.

 

Vei avea o sarcina fara probleme

Efectele pozitive nu lipsesc nici in cazul viitoarelor mamici. Pe langa faptul ca vei tine kilogramele cauzate de pofte la distanta, iti vei imbunatati circulatia sangvina si, astfel, vei contribui la dezvoltarea sanatoasa a embrionului. Bineinteles, in acest caz, miscarea ar trebui recomandata si de catre medic, mai ales in cazul sarcinilor cu probleme.

Pe deasupra, dupa nastere, cu ajutorul unei biciclete eliptice poti reveni in forma mai repede, si vei avea mai putine kilograme de pierdut daca ai intrebuintat-o si in primele luni ale sarcinii.

 

 

Lasa un comentariu

avatar
  Aboneaza-te  
Anunta despre