10 beneficii ale utilizarii unei biciclete fitness

Am modificat articolul ultima data pe: 01.04.20

 

Cand doresti sa te mentii in forma, dar nu te incanta drumul pana la sala de fitness, asteptatul la rand la aparate sau pretul abonamentului, poti apela cu incredere la solutiile de exersare fizica acasa, care presupun achizitionarea unei biciclete de fitness, spre exemplu.

 

Este unul din cele mai populare aparate deoarece prezinta varietate in ce priveste numarul de programe si trepte de dificultate disponibile, poate exersa atat muschii picioarelor, cat si pe cei ai mainilor si se adreseaza atat persoanelor active, cat si celor care poate au nevoie de ajutor in ce priveste activitatea fizica, ce nu stau la fel de bine la capitolul sanatate.

Pedalarea e o activitate placuta, nu foarte obositoare in mod neaparat, devenind o forma de exercitiu fizic, cu beneficii palpabile si psihice. Indiferent ca folosesti bicicleta acasa sau la sala, ai nevoie de un prosop, o sticla de apa, de un tricou si niste pantaloni.

 

Comoditate si practicalitate

Cand nu iti place sa iti desfasori antrenamentul cardio in compania altor persoane, ori daca nu ai timp sa ajungi la sala sau nu esti cea mai deschisa persoana spre noi cunostinte, o bicicleta stationara cumparata pentru acasa te scapa de socializare nedorita.

Si nici nu reprezinta o investitie foarte costisitoare, gasindu-se la preturi variate, in modele si marimi potrivite pentru orice utilizator si incapere. Iar daca nu dispui de un spatiu dedicat in camera pentru aceasta, poti alege una pliabila, pe care sa o strangi cand nu ai nevoie de ea.

Pentru mentinerea greutatii si tonifiere, se recomanda sedinte de minim 30 de minute pe zi, pentru cel putin trei ori pe saptamana, ajutandu-te si adoptarea unei diete sanatoase. Pentru a te bucura de rezultate vizibile in ce priveste conturarea muschilor si chiar scaderea numarului de pe cantar, pedaleaza progresiv si aminteste-ti sa sprintezi din cand in cand, crescand si treapta de dificultate pe masura ce te obisnuiesti cu viteza existenta.

 

Imbunatatirea sistemului cardiovascular

Deoarece e un exercitiu cardio, pedalarea va avea un aport pozitiv asupra organismului, incurajand buna functionare a sistemului circulator. Daca fumezi, ai putea intampina o scadere a dorintei de a-ti aprinde o tigara dupa un scurt antrenament pe bicicleta, astfel incat nu doar ca vei face economii, dar poti chiar, in timp, sa renunti la fumat.

Poate fi un prim pas in vederea unei vieti sanatoase. Pe deasupra, miscarea regulata de acest fel iti intareste inima, protejandu-te de afectiuni cardiace si dandu-ti o stare de bine.

 

Beneficiile utilizarii bicicletei de fitness - LiniaDeStart.ro

 

Tonifierea picioarelor

Pentru ca se axeaza pe miscarea picioarelor, va lucra intensiv fesierii, gambele, coapsele si soldurile, imbunatatind aspectul pielii si intarindu-ti rezistenta. Asta inseamna ca va trebui sa adaugi un alt tip de exercitiu pentru partea superioara a corpului, daca doresti sa te bucuri de un antrenament complet. Insa o bicicleta stationara te ajuta sa te tonifiezi si sa iti recapeti formele, contribuind si la minimizarea aspectului celulitei.

 

Accesibilitatea

E mai simplu sa te antrenezi cand vrei pe una din cele mai frumoase biciclete fitness de acasa, caci nu te va deranja nimeni. In plus, poti exersa oricand doresti, ziua sau noaptea, cand vii de la serviciu ori dimineata, si nu vei mai pierde timp pe drum pana la sala. Pe deasupra, majoritatea modelelor sunt suficient de silentioase incat sa nu ii deranjeze pe ceilalti colocatari sau pe vecini.

 

Relaxarea

Dupa un scurt antrenament te vei simti mai bine caci, in urma depunerii de efort fizic, se elibereaza endofinele care iti dau acea stare euforica. Daca esti stresat sau ai o grija pe cap, cateva zeci de minute de concentrare la pedalare te pot ajuta sa te linistesti si sa iti redobandesti echilibrul. Pe deasupra, concentrarea asupra unei activitati iti ajuta creierul sa gaseasca solutii in ce priveste problemele tale.

 

Aparatul e mereu disponibil

In confortul propriului tau camin nu mai trebuie sa stai la rand pentru ca bicicleta sa se elibereze. E un inconvenient peste care dai, poate, cand mergi la o sala de fitness mai populara in orasul tau. Iar daca vei vrea sa exersezi seara, poti face acest lucru fara inconveniente, caci de cele mai multe ori, centrele de fitness au un anumit orar care poate nu iti satisface nevoile de miscare.

 

Odihna mai placuta

Desi nu este neaparat o regula, sa faci putina miscare inainte de somn nu e un sfat tocmai negativ, deoarece este cunoscut faptul ca ajuta la oxigenarea creierului, lucru ce favorizeaza un somn linistitor si odihnitor. Pe deasupra, acesta va fi mai profund, astfel incat sa accentueze regenerarea celulara.

Deoarece sedentarismul e un inamic al sanatatii, pedalarea va ajuta la contracararea efectelor sale, rapidizand circulatia sangvina si eliminarea toxinelor, va oxigena celulele si imbunatati starea fizica.

 

Reglarea tranzitului intestinal

Un efect nu tocmai placut al sedentarismului este digestia deficitara, urmata de un tranzit incet, care pot fi readuse pe linia de plutire prin activitate fizica. Pedalarea previne acumularea gazelor, dand o stare de bine si, deoarece, cum spuneam mai sus, contribuie la buna functionare a sistemului cardiovascular, va ajuta la rapidizarea modului in care functioneaza intregul aparat digestiv.

Sportul efectuat constant ajuta la alungarea constipatiei, efectele sale fiind resimtite chiar si la nivel sexual, libidoul fiind crescut in cazul persoanelor mai active, lucru ce se datoreaza atat bunei functionari a organismului, cat si a increderii de sine dobandite in urma tonifierii corpului.

 

 

Mentinerea sanatatii pe durata sarcinii

Pentru ca bicicleta stationara nu pune presiune asupra ligamentelor si nu incomodeaza in vreun fel, si femeile insarcinate pot petrece putin timp pedaland, cel putin in primul trimestru de sarcina.

Pentru ca intensifica activitatea sistemului circulator, miscarea va ajuta la dezvoltarea sanatoasa a sarcinii. In plus, va contribui la mentinerea unei greutati adecvate, minimizand surplusul de kilograme acumulate de obicei. Iar dupa nastere, se poate intrebuinta acelasi aparat pentru recuperarea conditiei fizice.

 

Imbunatatirea capacitatii cognitive

Deoarece creierul uman incepe sa se deterioreze incepand cu varsta de 30 de ani, se spune ca activitatea fizica este necesara pentru o mai buna oxigenare a acestuia si mentinerea regenerarii celulare la standarde pertinente, astfel incat capacitatea cognitiva sa nu scada. In urma efectuarii unor exercitii sportive, fie la bicicleta stationara (aici vei gasi lista noastra comparativa), fie la una clasica ori alt aparat cardio, se pot observa o imbunatatire a atentiei, vitezei de prelucrare a informatiilor si o imbogatire a memoriei pe termen scurt.

 

 

Lasa un comentariu

avatar
  Aboneaza-te  
Anunta despre