10 idei care te ajuta sa scapi de astenia de primavara

Am modificat articolul ultima data pe: 11.07.20

 

Odata cu venirea primaverii, poti intalni o senzatie mai putin placuta de oboseala si slabiciune, care vine odata cu schimbarile bruste de temperatura, potrivit medicilor. Desi este o senzatie normala, care va trece, o putem ajuta sa ne paraseasca mai repede luandu-ne anumite precautii si facand mici schimbari in rutina zilnica, ce ne vor ajuta sa ramanem energici si plini de buna dispozitie.

In general, cele mai predispuse la astenia de primavara sunt persoanele care nu au activitate fizica din varii motive, sedentarismul putand fi considerat o cauza, iar femeile sunt cele mai afectate, atat la nivel fizic, cat si emotional. Ce poti face pentru a scapa de senzatia de oboseala si alte simptome? Citeste randurile urmatoare si vei afla.

 

Ce este astenia de primavara?

Astenia de primavara reprezinta o stare fizica si psihica ce se caracterizeaza printr-o stare de letargie si oboseala continua cauzate de epuizarea organismului, rezultata in urma alimentatiei  mai deficitare din sezonul rece, cand se consuma mai mult alimente conservate.

Carentele de vitamine si minerale pot produce dezechilibre ce duc la palpitatii, epuizare la efort minim (urcatul scarilor sau mersul) ori dureri musculare, ameteli, tremuraturi, senzatii de lesin, spasme sau nevoie constanta de a bea apa. Printre cauze se afla si trecerea rapida de la temperaturi negative la cele pozitive, si la cresterea intensitatii si a duratei luminii naturale.

Cei mai afectati sunt copiii si batranii, precum si persoanele supuse stresului. De obicei, femeile devin victime ale asteniei mai des decat reprezentantii sexului tare.

Daca esti mereu ingrijorata, stresata sau resimti oboseala, nu te va ajuta prea mult odihna pentru un timp scurt, ci iti va fi mai de folos sa petreci timp afara, la aer curat, si sa incerci sa faci mai multa miscare. Bineinteles, si cateva adaptari la dieta iti vor fi de folos. Iata 10 sfaturi pe care sa le urmezi spre a-ti recapata vitalitatea.

 

 

Schimbari alimentare

Odata cu noul sezon, poti renunta la alimentele mai bogate in carbohidrati simpli si la cele conservate, inlocuindu-le cu fibre, legume si fructe proaspete cu vitamine si minerale. Acestea te vor ajuta sa iti tonifici sistemul nervos si sa iti refaci tesuturile, oferind organelor nutrientii necesari.

Incearca sa adaugi dietei fructe si legume de sezon, pe care le poti procura proaspete sau pe care le poti creste in propria gradina, spre exemplu, in incercarea de a aduce un aport vitaminic si oligomineral organismului.

Totodata, e de preferat sa eviti zaharul in general si dulciurile procesate, putandu-le inlocui cu fructe proaspete, reducand si continutul de cafea ingerat, putand adauga, in schimb ceaiuri terapeutice energizante.

 

Urzici, spanac, stevie

Cand spui primavara, primul lucru la care te gandesti sunt legumele si plantele verzi, proaspete si gustoase, pe care le gasesti in piete, la tarabe sau chiar in supermarket. Acestea sunt bogate in fitonutrientii necesari bunei functionari a organismului si devin un deliciu, mai ales dupa o alimentatie bazata pe legume radacinoase si carne pe timpul iernii.

Urzica este bogata in vitaminele B12, C si A, si un saruri de fier, care cresc rezistenta la virusi si infectii si intaresc sistemul imunitar si vederea.

Salata verde, spanacul si stevia sunt bogate in complexul vitaminic B si in saruri minerale utile in refacerea organismului si a sistemului nervos, avand si rol detoxifiant si diuretic.

 

Fructe si legume proaspete de sezon

Cu cat adaugi mai multe astfel de elemente in dieta, cu atat mai multa energie vei avea, si vor fi si mai satioase, deoarece volumul legumelor verzi, si nu numai, este mai mare decat cel al carnii, spre exemplu.

Pe langa verdeturile mentionate mai sus, poti sa iti diversifici planul alimentar cu frunze de papadie, rucola, ridichii, morcovi, ceapa, varza, marar, usturoi sau castravete, bogate in apa si vitamine, pe care sa le consumi ca atare, fara tratament termic, care ar minimiza aportul nutritiv.

Dintre fructe, cele mai ajutatoare sunt caisele, strugurii, lamaile, grapefruit-ul, portocalele, merele si prunele, pe care le poti gasi si in piata, si la supermarket, si pe care le poti consuma ca atare (avand in continut bogat de fibre, in acest fel) sau in sucuri.

 

Cereale integrale

In vederea functionarii corecte a sistemului digestiv si pentru satietate, cerealele integrale devin un element ajutator. Nu vorbim aici despre cerealele de porumb sau cele cu mult zahar, ci de optiunile de tip germeni sau fulgi de grau, ovaz, orz ori amestecuri de seminte. Acestea sunt bogate in fibre, care vor regla tractul intestinal, si vitamine si minerale ce iti vor da un boost imunitar.

Cerealele pot fi consumate ca atare, cu putina miere, eventual, ori amestecate cu lapte sau iaurt, devenind un mic dejun sanatos si satios.

Suplimente

Includ magneziu, gingseng, polen si vitamina D. Pentru a da o mana de ajutor sistemului imunitar, poti adauga astfel de adjuvanti medicamentosi, la recomandarea medicului, bineinteles. Poti gasi astfel de suplimente in format capsula sau sirop, utile atat adultilor, cat si copiilor, atata timp cat respecti indicatiile si dozajul de pe ambalaj.

 

Mierea

Se recomanda, adesea, adaugarea produselor stupului in dieta, precum mierea, propolisul, polenul, laptisorul de matca sau mierea poliflora, care iti vor aduce un aport energetic natural si iti vor intari rezistenta in fata virusilor. Pe deasupra, mierea are un efect curativ asupra organelor interne, in special a ficatului, detoxifiind. Si gustul dulce nu poate fi decat in avantajul tau.

 

Plante medicinale ajutatoare

Ceaiurile din plante medicinale ajuta la redarea tonusului fizic si afectiv, luptand cu senzatia de oboseala si durerile, detoxifiind si ajutand sistemul digestiv sa isi reia activitatea sanatoasa. Printre infuziile recomandate pentru astenie se numara cele cu busuioc, tataneasa, roinita, paltagina, galbenele, coada calului, paducelul, catina, angelica sau papadia.

 

Miscare

Plimbarile in aer liber iti vor oxigena creierul si te vor ajuta sa absorbi vitamina D prin expunerea la soare. In plus, te vei simti mai bine, caci se vor elibera endorfine care iti redau starea pozitiva si energia. Totodata, poti petrece timp afara cu bicicleta, alaturi de cineva drag.

 

 

Practicarea unui sport

Dupa ce te obisnuiesti cu plimbarile, poti merge mai departe, incepand sa practici un sport sau sa iti creezi propriul circuit in aer liber ori la sala, unde te asteapta cele mai frumoase biciclete fitness, care nu vor pune presiune pe incheieturi si articulatii, insa care te vor ajuta sa te tonifiezi si sa iti pregatesti formele de sezonul estival.

 

Odihna necesara

E important sa dormi cel putin sapte sau opt ore pe noapte pentru a permite corpului sa isi recapete energia si tonusul. Cu un somn linistit, celulele tale se vor reface, iar starea ta fizica si psihica va fi imbunatatita.

In acest sens te poate ajuta o bere, chiar si fara alcool, caci contine complexul de vitamine B, ce te ajuta sa dormi mai bine si care te protejeaza de boli cardiovasculare (consumul mediu este de 500 ml pe zi pentru barbati si 330 ml pe zi pentru femei).

 

 

Aboneaza-te
Anunta despre
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments