10 lucruri pe care trebuie sa le stii despre jogging

Am modificat articolul ultima data pe: 14.08.20

 

Chiar si atunci cand nu ai timp de sala sau ore de sport dedicate, sau poate nu dispui de fondurile necesare unui abonament la sala de fitness, al carui pret este mereu in crestere, poti face lucruri pentru a-ti ajuta organismul sa functioneze mai bine.

Pe deasupra, prin miscare iti oxigenezi creierul si dobandesti o stare de bine, bucurandu-te, pe termen lung, si de alte beneficii. Unul din cele mai usoare tipuri de sport este joggingul sau alergatul in aer liber, acesta devenind in anii recenti din ce in ce mai popular in randurile tinerilor, si nu numai.

Bineinteles, inainte de a incepe o rutina, ar fi de preferat sa vorbesti cu un medic, in special atunci cand ai suferit rani sau accidentari recente. Si, pentru a evita alte probleme sau eventuale accidente, cauta atent cei mai buni pantofi sport pentru alergare.

 

Iti imbunatateste sistemul cardiovascular

Deoarece e un exercitiu aerobic, joggingul iti va pune in miscare sangele, folosind cu precadere plamanii si inima in vederea oxigenarii muschilor. In plus, astfel, tesutul muscular va deveni mai eficient in ce priveste utilizarea sangelui oxigenat, asa ca vei prinde mai multa putere.

Cu cat exersezi mai mult si iti cresti dificultatea seturilor de alergare, cu atat mai bine va functiona inima ta, si astfel se va reduce riscul unui atac de cord. Diferenta dintre inima unei persoane sedentare si a uneia care face jogging des este de 200 de grame.

De regula, inima unei persoane ce nu face exercitii fizice, asadar cu minim de miscare, atinge 300 de grame, in timp ce inima unui alergator va fi mult mai puternica, ajungand sa cantareasca 500 de grame.

Pentru a-ti tine sub control bataile inimii si a vedea cand exercitiul fizic da roade, poti folosi o bratara fitness cu senzor de puls, care te va notifica atunci cand efortul asupra circuitului sangvin creste.

 

 

Poate preveni diabetul

Unul din cele mai mari riscuri in ce priveste sedentarismul si greutatea supraponderala este aparitia diabetului de tip doi. Exercitiul fizic ajuta la controlarea nivelului de glucoza din sange, care, la randul sau, evita complicatiile pe termen lung, precum bolile de rinichi si durerile nervoase.

Prin intermediul jogging-ului, nivelul glucozei din sange scade, caci muschii o folosesc pentru a avea puterea de a efectua efortul necesar. Rezistenta la insulina scade si celulele tale pot folosi glucoza in mod corespunzator. Iar daca tii sub control diabetul sau nu dobandesti aceasta afectiune deloc, te poti apara si impotriva problemelor inimii.

 

Contribuie la reducerea presiunii sangvine

Spre a evita aparitia problemelor la nivelul circulator, este important sa iti mentii o activitate fizica regulata, ce poate include jogging-ul. Astfel, presiunea sangelui scade, caci sistemul vascular este pus in miscare si arterele si venele se relaxeaza, lasand sangele oxigenat sa ajunga la extremitati si organe.

O presiune sangvina ridicata poate creste riscul aparitiei unui atac de cord sau cerebral, asa ca este in interesul tau sa nu tii corpul intr-o stare de repaus.

 

Ajuta la intarirea oaselor

Pentru a ajuta oasele sa devina mai puternice si sa nu fie atat de susceptibile la rupturi si accidente, e nevoie sa faci miscare. Desi poate parea contraintuitiv, exercitiul in care iti folosesti greutatea proprie, precum jogging-ul, iti da o mana de ajutor in ce priveste acest aspect.

Asta se intampla deoarece este pusa presiune pe oase din moment ce pasesti si iti misti intregul corp(alege niste pantofi sport de calitate, asadar), asa ca si sistemul tau de regenerare va reactiona, crescand densitatea minerala osoasa pentru ca scheletul sa devina mai rezistent.

 

Creste nivelul colesterolului bun (HDL)

Colesterolul HDL este cel care indeparteaza depozitele de colesterol LDL din artere si vene, indreptandu-le spre ficat, acolo unde vor fi mai apoi eliminate din organism. Colesterolul rau (LDL) e responsabil cu diverse boli de inima, deoarece se acumuleaza pe peretii venelor si incetineste circulatia catre aceasta.

Prin miscare zilnica si exercitii cardio, precum alergarea, se stimuleaza cresterea nivelului de colesterol HDL, asa ca sistemul circulator va fi intarit si igienizat mai bine, daca putem spune asa.

 

Sistemul imunitar este intarit

Cu ajutorul unei imunitati crescute poti lupta mai usor virusilor si bacteriilor ce cauta sa intre in organismul tau si sa ti-l acapareze. Datorita miscarii, celulele sunt regenerate mai repede, iar sangele este purificat frecvent, punand la dispozitia ta anticorpi puternici, gata sa lupte cu tot felul de boli.

 

Riscurile cancerului de orice tip scad

Pentru ca alergarea iti pune in miscare corpul si accelereaza metabolismul, digestia ta va fi mai usoara, iar riscul aparitiei unor celule daunatoare scade.

Potrivit unor studii, activitatile aerobice precum alergarea au un efect pozitiv asupra organismului, reducand intr-o oarecare masura factorii care pot produce cancer, in special pe cel de san si colon. Acest lucru se datoreaza mai ales boost-ului de energie, al necesitatii regenerarii celulare si prin adaugarea unei diete mai sanatoase si bogate in fibre, care regleaza si rapidizeaza tranzitul intestinal.

Si, pentru ca alergarea afecteaza factorii care pot duce la cancer, precum kilogramele in plus, nivelurile de hormoni si inflamatiile, e recomandat sa iti mentii viata activa, precum cu o sedinta scurta de alergare.

 

 

Activitatea cerebrala este imbunatatita

Majoritatea tipurilor de activitate fizica vor conduce la eliberarea endorfinelor, sau hormonii fericirii, acestia fiind responsabili cu senzatia de bine si te ajuta sa scapi de stres. Cand alergi, te vei axa pe mediul inconjurator si detaliile legate de traseul tau si de modul in care pasesti, astfel putand uita pentru scurt timp de griji, si te vei detensiona. Pe deasupra, iti va creste si stima de sine si increderea, cu atat mai mult cu cat obtii rezultate in ce priveste aspectul.

 

Poti vedea modificari la nivelul corpului

Bineinteles, nu uitam nici de aspectul slabirii, care te va motiva sa continui sa iti mentii formele dobandite. Jogging-ul arde in jur de 90 de calorii pe kilometru, si, in functie de viteza pe care o ai, poti pierde mai mult sau mai putin.

Asa ca, daca faci acest lucru in mod consecvent, pentru cateva saptamani, si eventual adaugi alt tip de exercitiu care sa iti antreneze si mainile si abdomenul, poti scadea in ce priveste centimetrii de la burtica si coapse intr-un timp scurt.

 

Vei dormi mai bine

Exercitiile cardiovasculare efectuate dimineata iti reseteaza ceasul biologic, asa ca vei avea energie pe timpul zilei si vei dori sa dormi noaptea. In plus, miscarea te va ajuta sa te relaxezi, lucru ce va contribui la un somn mai odihnitor si linistit.

 

 

Aboneaza-te
Anunta despre
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments