10 motive pentru a practica mersul pe bicicleta

Am modificat articolul ultima data pe: 19.09.19

 

Pedalarea prezinta nenumarate beneficii, atat la nivel fizic, cat si la cel psihic sau social, ajutandu-te sa obtii un corp frumos si o stare de sanatate mai buna, printre altele. Care sunt exact beneficiile acestui tip de miscare si de ce sa te apuci si tu de ciclism?

Iti vom spune noi in randurile urmatoare, nu inainte de a-ti dezvalui si ca aportul pozitiv este acelasi, fie ca vorbim despre biciclete obisnuite, pentru aer liber, ori de cele fitness. Important este sa te misti si sa depui efort, pentru a tine bolile la distanta si a te bucura de viata.

 

Creeaza o stare de bine prin eliberarea endorfinelor

Poate primul lucru pe care il vei observa este ca te simti mai bine exact dupa terminarea unui antrenament sau a unei plimbari. Pe langa faptul ca activitatea in sine te linisteste si te relaxeaza, deoarece te axezi pe un singur lucru, aceasta modalitate de a exersa reduce stresul si simptomele depresiei, activand regenerarea celulara si producand hormonii fericirii, endorfinele.

Iar, daca folosesti o bicicleta obisnuita, o plimbare in aer liber iti va ajuta creierul sa se oxigeneze mai bine si iti va reda increderea de sine. Astfel, dupa o scurta pedalare in natura, ti se schimba dispozitia in bine.

 

Creste imunitatea

Deoarece creste nivelul de productie al proteinelor esentiale si celulelor albe din sange, exercitiul fizic va contribui la intarirea sistemului imunitar. Astfel, nu vei mai raci la fel de frecvent si nu vei mai deveni susceptibil la tot felul de virusi.

Pentru ca sistemul respirator este pus in dificultate, acesta va deveni mai puternic, iar cand este expus la microbi si bacterii sau virusi, nu va mai ceda la fel de repede. Pe deasupra, deoarece asigura o oxigenare mai eficienta a sangelui, organismul va fi capabil sa combata variate “invazii” microscopice.

 

 

Scade riscul afectiunilor cardiace si diabetului

In timpul exercitiului fizic, ritmul cardiac cunoaste o crestere, ceea ce inseamna ca e mai antrenat. Ca atare, presiunea arteriala va scadea, iar vasele sangvine vor deveni mai flexibile, caci, in timp, colesterolul scade iar venele devin mai eficiente. In consecinta, pielea ta va arata mai revigorata si te vei simti mai bine.

Pedalarea imbunatateste activitatea inimii, plamanilor si circulatiei sangvine, scazand riscul afectiunilor cardiovasculare. Totodata, persoanele care fac ciclism pentru cel putin 30 de minute pe zi au un risc scazut de dezvoltare a diabetului de tip 2.

 

Contribuie la scaderea in greutate

Dupa cum te vei astepta de la orice forma de exercitiu fizic, pedalarea pe una din cele mai frumoase biciclete fitness eliptice sau normale te va ajuta sa slabesti sau sa iti mentii greutatea sub control.

In conformitate cu intensitatea si dificultatea la care pedaleaza utilizatorul, acesta poate arde intre 500 si 1000 de calorii pe ora, asa ca iti va fi mai usor sa incorporezi un program de acest fel pentru a mai scapa de caloriile in exces sau de pizza mancata ieri.

Vom adauga ca acest aspect este conditionat si de dieta, asa ca alaturarea unui stil de viata sanatos din punctul de vedere al gustarilor si meselor principale este important in vederea mentinerii greutatii ideale.

 

Intareste muschii

Ciclismul (sau pedalarea) e un sport de rezistenta, iar aspectul acesta se reflecta cel mai bine in modul in care ti se transforma corpul. Aceasta activitate nu arde doar grasimea, ci si construieste muschii, avand un efect pronuntat asupra gleznelor, cvadricepsilor, fesierilor si tendoanelor. Si, pentru ca muschii sunt, de regula, mai putin voluminosi decat stratul de grasime, cu un procentaj mai mare de tesut muscular vei arde mai multe grasimi chiar si cand nu depui efort.

 

Scade nivelul de stres resimtit

Potrivit multor pasionati ai bicicletei, pedalarea sau mersul la serviciu pe un vehicul pe doua roti sunt activitati mai bune pentru sanatatea ta mentala decat orice alternativa. Nevoia de a te concentra asupra activitatii intreprinse te relaxeaza, asa cum si mersul pana la birou, de exemplu, pe bicicleta, te va ajuta sa iti pui ordine in ganduri.

Mai apoi, te vei putea concentra mai bine la ce ai de facut si vei manca mai sanatos, caci este cunoscut faptul ca stresul te poate face sa mananci mai mult, lucru ce nu va ajuta la mentinerea unei greutati sanatoase.

 

Antreneaza memoria

Desi nu e tocmai primul lucru la care te gandesti cand faci sport, acesta te poate ajuta sa iti imbunatatesti memoria. Exercitiul fizic moderat din fiecare zi contribuie la regenerarea mai rapida a tesutului, astfel prevenind si declinul cognitiv si facilitand invatarea si memorarea detaliilor.

Astfel, chiar daca nu vei deveni un geniu peste noapte, vei tine minte lucruri pe care, pana acum, poate nici nu le observai. Creste puterea de concentrare, faci mai usor asocieri de nume si fete si inveti mai repede noi lucruri.

 

Ajuta la combaterea cancerului

Conform unor studii de origine germana, riscul cancerului de san, si nu numai, scade odata cu practicarea ciclismului. Pe masura ce pedalezi mai mult, pericolul ca celulele canceroase sa isi faca aparitia in corpul tau se micsoreaza.

Acest lucru este atestat si de alte studii realizate la nivel mondial, unde este recunoscut faptul ca exercitiul fizic reduce riscul aparitiei cancerului de colon, mai ales la persoanele care folosesc des bicicleta pentru a ajunge dintr-un loc in altul.

 

 

Contribuie la un somn odihnit

Asa cum poate stiai deja, efortul fizic te ajuta sa dormi mai bine. Insa cum se intampla lucrul acesta in cazul ciclismului?

Deoarece aceasta activitate destreseaza, vei fi mai linistit si vei avea o dispozitie mai buna dupa ce petreci cateva zeci de minute pe bicicleta eliptica sau la o plimbare afara, asa ca somnul tau va fi mai odihnitor. Si te va intretine si la nivel corporal, greutatea fiind o cunoscuta cauza a problemelor in ce priveste somnul.

 

Scade rata mortalitatii

Miscarea constanta si repetata te ajuta sa ramai tanar si sa iti pastrezi vitalitatea chiar si cand ai trecut de prima si a doua tinerete. Potrivit unui studiu efectuat de Universitatea din Copenhaga, persoanele care petrec cel putin 30 de minute pe bicicleta au un ritm biologic mai tanar comparativ cu persoanele sedentare. Acest lucru se datoreaza functiilor vitale imbunatatite datorita miscarii.

 

 

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 voturi, media: 5.00 din 5)
Loading...