10 sfaturi pentru a ameliora durerile de genunchi

Am modificat articolul ultima data pe: 11.08.19

Frau bein anziehen von Kompressionstrümpfen

 

10 sfaturi pentru a ameliora durerile de genunchi

 

Oricine a experimentat macar o data durerile la nivelul genunchilor si s-a intrebat, inainte de a apela la medic (sau, poate, dupa aceea), cum poate ameliora disconfortul resimtit intr-un timp mai scurt. In aceste randuri vei afla cate ceva despre cum sa scapi de durerile articulare de la nivelul genunchiului. 

 

Fie ca e cauzata de o cazatura, artrita, pronatie sau suprasolicitarea picioarelor, genunchii sunt mai mult sau mai putin abuzati de toata lumea, dand nastere, in timp, durerilor specifice. Disconfortul cronic poate fi evitat, sugerandu-se terapia fizica si sportul deoarece, prin intarirea si fortificarea fibrelor, putem prelungi buna functionare a acestei parti vitale. Poti face cateva lucruri pentru a intari articulatiile si a ameliora durerile genunchilor, atunci cand acestea apar. Iata cateva idei. 

 

 

Gaseste sursa durerii

Cu cat descoperi mai repede care este problema, cu atat mai usor o vei putea trata. De aceea, in cazul in care simti disconfort puternic si nu stii de unde ar putea proveni, cel mai simplu, si indicat, mod de a obtine rezultate este sa faci o programare la medicul de familie. De regula, acesta te va trimite la un terapeut care iti poate indica anumite exercitii care sa te scape de interventii chirurgicale, in cazul in care este vorba despre semnele unei probleme care se poate agrava. 

Potrivit unui studiu publicat in Jurnalul de Medicina din New England, terapia fizica este la fel de eficienta in a ameliora durerea si a imbunatati gradul de mobilitate, precum chirurgia, in special in cazul unui cartilaj afectat sau al osteoartritei. 

 

Scaderea in greutate

Deoarece genunchii poarta intreaga greutate corporala oriunde mergem, fiecare kilogram in plus va creste presiunea asupra lor. De aceea, adesea, persoanele ce se confrunta cu kilogramele in plus intampina si dureri la genunchi. 

Riscurile osteoartritei scad odata cu eliminarea greutatii excesive, de aceea e important sa mentii un numar echilibrat cu inaltimea ta, atunci cand te urci pe cantar. Totodata, e esential sa ramai activ, fiind recomandate exercitiile fizice de impact redus, precum mersul pe bicicleta sau eliptica. 

 

Exercitii pentru intarirea feselor

Cand muschii coapselor nu sunt lucrati destul, in timpul activitatilor fizice pot aparea ruperi de ligament anterior cruciat, adesea intalnite la atletii de sex feminin, acestea ducand la artrita in a doua parte a vietii. 

Cand muschiul gluteu e slabit, pelvisul “cade”, lasandu-se in fata, iar femurul se dezechilibreaza. Acest efect pune presiune mai mare pe genunchi, sold si glezna la fiecare pas. Extensiile de sold sunt recomandate pentru a intari muschii mari ai feselor, putandu-se face si din pozitie orizontala, si vertical, reprezentand un antrenament simplu si eficient, care poate fi urmat si de altele asemanatoare. 

 

Intarirea abdomenului

Acele “patratele” de care vorbeste toata lumea nu sunt doar atragatoare, dar si utile, chiar daca nu se vad. Muschii abdominali slabiti aduc pelvisul in fata, ducand la curbari nenaturale ale corpului, prin aducerea femurului in spate. 

Pozitia dreapta a spatelui ajuta picioarele sa fie in forma corecta, fara a supune incheieturile la presiune. Muschii abdominali lucrati ajuta in acest sens, un exemplu bun de exercitii fiind nu doar abdominalele, repetitiile cu mingea medicinala sau de fitness, ci si Pilates-ul, yoga sau dansul. 

 

Intinderile musculare frecvente

Muschii ce sustin genunchiul sunt gluteus maximus, aductorii si tendoanele, acestea trebuind miscate des si intinse, pentru a deveni mai puternice si a sustine greutatea corporala. Poti recurge la pozitii de yoga sau scurte exercitii la sol pentru solduri si abdomen (podul, genuflexiunile la perete), care vor intari si activa respectivele grupe musculare. 

 

Alegerea exercitiilor corecte

Alergarea e cel mai economic mod de a te mentine in forma, insa pune presiune pe incheieturi prin prisma asfaltului si a duritatii solului, in general. Alterneaza joggingul cu banda de alergare sau bicicleta, avand grija sa nu folosesti setari de rezistenta maxima sau programe foarte solicitante, care iti pot agrava, in timp, problemele. 

Nu uita de incalzire inainte de orice sesiune de exercitiu, astfel pregatindu-ti muschii si articulatiile pentru efort. 

 

Foloseste-te de condimente

Asa cum aspirina si ibuprofenul inhiba anumite enzime si scad gradul durerii resimtite, si anumite mancaruri si condimente o pot face. Printre alimentele bogate in proprietati antiinflamatoare se afla merele, ceapa, ceaiul verde, turmericul, ghimbirul, chimenul si ardeiul rosu. Totodata, alimentele bogate in Omega 3, precum somonul, pot scadea inflamatiile si, respectiv, durerile. 

 

Sustinerea genunchiului

Cand durerea te impiedica sa mai fii activ, o solutie poate fi imobilizarea sa in cea mai buna orteza de genunchi recomandata de medic, care va ajuta la stimularea circuitului sangvin si va descreste inflamatia, reducand, in timp disconfortul si durerile. Se va purta, mai ales, in recuperarea in urma unui accident sau a unei interventii chirurgicale la nivelul incheieturii. 

 

Renunta la incaltaminte inconfortabila

Poate ca arati bine in stileto cu tocuri de noua centimetri sau adori acei balerini confortabili, insa picioarele iti vor multumi daca alegi incaltaminte mai sensibila. 

Pantofii cu toc pun presiune mai mare pe genunchi, in timp ce muschii gambei vor fi mai incordati, acesta fiind un alt simptom care poate duce la disconfort la nivelul incheieturilor, deoarece piciorul este pozitionat in fata, in pronatie, unde arcada talpii este apasata in jos, iar glezna si genunchiul sunt comprimate. 

Nici incaltarile care nu sustin arcada talpii nu sunt tocmai bune, ideal fiind sa le adaugi niste talpici cu forma anatomica. Daca mergi mult, inlocuieste pantofii eleganti cu cei sport, care iti vor conferi mai multa sustinere si vor absorbi socurile. Daca e musai sa porti incaltaminte eleganta, ia-o in poseta sau rucsac si schimba-te cand ajugi la destinatie. 

 

 

Ai grija ce mananci

Mai ales in cazul persoanelor care sufera deja de artrita, anumite alimente pt cauza inflamari ale cartilajului, printre acestea aflandu-se vinetele, rosiile si citricele. Pentru altii, aceste alimente pot fi chiar benefice. De aceea, e util sa pastrezi un jurnal al alimentatiei zilnice, in care sa treci tot ce ai consumat, astfel putand mai usor sa identifici daca disconfortul survine in urma a ceva ce ai ingerat recent. 

Apoi poti elimina respectivele ingrediente pentru doua-trei saptamani, tinand cont si de modul in care evolueaza simptomele tale, in acest fel putand obtine informatii importante care sa te ajute sa scapi de durerile de la genunchi. 

 

 

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 voturi, media: 5.00 din 5)
Loading...