10 sfaturi pentru a-ti stabili singur/a o cura de slabire sanatoasa

Am modificat articolul ultima data pe: 18.09.19

 

Se apropie un eveniment special sau vine cu pasi repezi sezonul estival si doresti sa iti etalezi silueta, insa simti ca putinele kilograme in plus trebuie tinute sub control, pentru ca formele sa redevina cele cu care te-ai obisnuit. Si, cum nu e neaparata nevoie sa apelezi la antrenori personali sau la nutritionisti pentru a te bucura de un stil de viata sanatoas, poti urma cativa pasi simpli care sa te ajute sa iti detoxifici organismul si sa iti redobandesti increderea in tine, precum si forma de vis.

 

Determinare

In primul rand, vei avea nevoie de o vointa de fier pentru a putea incepe sa iti modifici nutritia si stilul de viata, asa ca un plan macar provizoriu in vederea schimbarilor pe care urmeaza sa le implementezi este necesar.

Totodata, e important sa iti doresti cu adevarat sa slabesti sau sa te tonifici, ori sa faci o schimbare care sa duca la un stil de viata mai sanatos, care sa te faca sa te simti bine in pielea ta. Dieta, sportul si comportamentul sunt aspectele spre care vei tinde sa faci schimbari.

Corpul tau nu poate functiona asa cum vrei daca nu ii oferi “carburantul” corect, iar mancarurile procesate, cu multi aditivi, nu sunt tocmai cea mai potrivita sursa de nutrienti, mai ales caci contin tot felul de chimicale si substante sintetice.

 

 

Alege, in schimb, alimente simple, cat mai putin procesate, precum fructele, legumele sau proteinele (despre acestea vom vorbi mai tarziu). Schimbarilor referitoare la dieta le vei asocia si miscarea, putand incepe cu pasi simpli, precum plimbari scurte.

Si nu poti uita de comportament si de starea mentala, care au o valenta deosebita in orice schimbare adusa stilului de viata. Tocmai persoanele care nu sunt suficient de determinate trec prin efectul “yo-yo” in cadrul caruia urmeaza o dieta mai mult sau mai putin stricta de nevoie, pentru a slabi, dupa care revin la consumul mancarurilor dinaintea acestei schimbari.

Incercarile esuate de dinainte nu trebuie sa te tina pe loc sau sa te faca sa regresezi, trebuind doar sa te gandesti ca aceste modificari sunt pozitive pentru tine, sa ramai activ/a si sa iti prioritizezi sanatatea.

 

Schimbari treptate

Nu vei putea sa obtii rezultate imediat, asa ca nici schimbarile mai drastice nu trebuiesc efectuate instant. Renunta treptat la sarea si zaharul in exces, incorporand alimente mai sanatoase incetul cu incetul. In acelasi  mod, incepe cu o plimbare, dupa care treci la alergare sau sedinte de fitness pentru incepatori.

Ajusteaza-ti dificultatea exercitiilor in functie de rezistenta si puterea ta, caci daca te indrepti spre greutatile mari sau spre vitezele mari ale benzii de alergare de la prima incercare, te vei epuiza si vei simti ca nu ai realizat nimic. Ba mai mult, febra musculara te va indemna sa stai acasa zilele urmatoare, descurajandu-te.

 

Adaugarea fructelor si legumelor in dieta

Aceste alimente sunt bogate in micronutrientii necesari, continand mult mai putine calorii decat mancarurile dense. Pe deasupra, sunt bogate in fibre, ceea ce inseamna ca vor avea un efect pozitiv asupra digestiei.

Si, pentru ca au un continut ridicat de apa, vor mentine satietatea pe termen lung. Printre cele mai bune exemple se afla broccoli, spanacul, rosiile, varza, conopida, castravetele sau salata verde.

 

Adopta o dieta echilibrata

Un plan alimentar echilibrat include carbohidrati, grasimi si proteine. E indicat sa adaugi meselor zilnice carbohidrati complecsi (cartofi, legume radacinoase, orez brun, produse alimentare cu tarate, etc.), care sunt absorbiti mai lent de organism, oferindu-ti energie treptat, pe durata intregii zile, si grasimi bune, precum cele din nuci, seminte si avocado.

Alaturi de alimentele cat mai putin procesate deja mentionate, proteinele ajuta la mentinerea satietatii pentru perioade mai indelungate, deoarece necesita mai mult timp pentru a fi digerate, si accelereaza metabolismul.

Cel mai rapid mod de a incorpora proteine in dieta este adaugarea de oua, carne de pui, vita, miel sau peste (somon, creveti, pastrav, etc.) meselor principale. Iar daca faci sport te vor ajuta in intretinerea si cresterea masei musculare.

 

 

Renunta la zahar

E, poate, unul din cele mai importante lucruri pe care le poti face pentru a dobandi o silueta de vis si a prelua fraiele unui stil de viata mai sanatos. Probabil deja stii ca zaharul rafinat se gaseste in orice mancare procesata, asa ca, intr-o singura zi, poti ajunge sa mananci peste 100 de grame, si fara a simti asta. Insa consumul de zaharuri adaugate nu are deloc un efect benefic asupra organismului, desi te poate face sa te simti bine temporar.

Unele studii arata ca zaharul creste riscul obezitatii, bolilor de inima si diabetului. Pentru a renunta pe cat posibil la mancarurile bogate in zaharuri, citeste cu atentie etichetele produselor cumparate si inlocuieste dulciurile cu un fruct, bogat in glucide naturale si fibre, usor de digerat si asimilat de organism.

 

Cafea si ceai verde

Ceaiul verde te ajuta sa te hidratezi si contine antioxidantii necesari organismului pentru a arde mai usor grasimile si a scapa de caloriile in plus. In mod similar, cafeaua dispune de antioxidantii care ajuta la accelerarea metabolismului ce, la randul sau, contribuie la arderea grasimilor. In plus, incurajeaza satietatea, asa ca nu vei simti nevoia sa mananci ceva imediat dupa ce iti bei cafeaua dimineata, spre exemplu.

Insa te vom atentiona sa nu adaugi zaharuri sau alte ingrediente bogate in calorii, precum frisca sau lapte, care vor nega beneficiile acestor bauturi.

 

Mese la ore regulate

Pentru a-ti regla metabolismul e indicat sa respecti un orar al meselor. Astfel, stomacul va functiona mai bine, iar stimularea sucurilor gastrice se va desfasura in mod regulat. In acest fel, digestia si metabolismul vor fi reglate, asigurand o asimilare eficienta a macro si micronutrientilor, stimuland si arderile calorice.

 

Sportul

Fie ca vorbim despre sportul aerobic (cardio) sau cel anaerob, orice fel de miscare e importanta si completeaza o dieta in vederea obtinerii celor mai bune rezultate. Astfel, cu una din cele mai bune biciclete eliptice (aici comparatia noastra) sau benzi de alergat, ori chiar in aer liber, iti vei pune sangele in  miscare si vei accelera metabolismul. Iar prin exercitiile cu greutati iti cresti rezistenta musculara, ce contribuie la rapidizarea metabolismului si tonifiere.

 

 

Nu adopta diete drastice

Restrictionarea severa a dietei poate parea ca are efect in primele zile, insa ai in vedere si schimbarile drastice in rau in ce priveste conditia ta fizica. Oboseala si anemia sunt doar doua exemple de nedorit.

E cunoscut faptul ca dietele extrem de restrictive nu au efect pe termen lung, asa ca schimbari in bine, prin inlocuirea alimentelor procesate cu cele bogate din punct de vedere nutritional, ar trebui sa fie o prioritate. Si nu poti injumatati pur si simplu numarul de calorii consumate, trebuind sa te uiti si la elementele din care sunt compuse acestea.

 

Pastrarea rutinei

De indata ce ai gasit schimbarile nutritionale care iti fac bine, e necesar sa nu te descurajezi. Se spune ca ai nevoie de cel putin 22 de zile pentru a te obisnui cu o schimbare in viata ta, sau cu o noua rutina. Asa ca va trebui sa fii consecvent/a si sa nu faci pasi inapoi de indata ce ai pus la punct un plan alimentar, ce ai scazut din aportul de zahar si fast food si te-ai incumetat sa mergi la sala sau alergat.

 

 

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 voturi, media: 5.00 din 5)
Loading...