10 sporturi eficiente care te pot ajuta sa slabesti

Am modificat articolul ultima data pe: 20.09.19

 

Sporturile revin la moda cu fiecare sezon cald, caci cu totii ne dorim un corp de invidiat si un stil de viata mai activ. Si, cum nu lipsesc activitati pentru orice stil si personalitate, precum si pentru orice buzunar, de ce sa nu afli cate ceva si despre cat de eficiente sunt acestea cand vine vorba despre efectul lor asupra greutatii si formelor?

Cand doresti sa slabesti, poti alege un tip de antrenament care iti face placere si care da rezultate pentru tine, in acelasi timp neuitand de o dieta echilibrata.

 

Inotul

Toata lumea il recomanda pentru slabit, fiind o optiune ideala pentru majoritatea oamenilor. Iti pune la incercare toate grupele musculare si nu are un impact ridicat asupra articulatiilor. Iti pune in miscare si bratele, si picioarele, si trunchiul, fiind un antrenament aerobic eficient.

Pe masura ce inveti forma corecta si petreci mai mult timp in apa, vei observa ca postura si flexibilitatea iti sunt imbunatatite, alaturi de puterea musculara generala.

Si nu ai nevoie de prea multe piese de echipament, fiind de ajuns un costum de baie si o casca, eventual o pereche de ochelari de natatie, pentru a fi gata de antrenament. Potrivit pasionatilor, cel mai eficient in arderea caloriilor este stilul fluture, care te poate ajuta sa arzi pana la 460 de calorii in 30 de minute, acesta fiind urmat de stilul spate si freestyle.

 

 

Ciclismul

Pedalarea poate aduce beneficii oricaror categorii de varsta si nivel de pregatire fizica, fiind o optiune indragita de antrenament cardiovascular. Pe langa schimbarile in bine in ce priveste organismul, iti va intari muschii si da o forma mai tonifiata. In plus, se axeaza pe muschii picioarelor, cvadricepsi, fesieri si gambe. Poti pierde intre 450 si 710 calorii pe ora la pas alert.

 

Joggingul

Alergarea e o activitate clasica, la care poate apela oricine prefera sa faca sport in aer liber. E si usor de inceput, deoarece tot ce ai nevoie sunt niste haine confortabile, care iti permit sa te misti (nelipsitul trening fiind o optiune decenta) si o pereche de pantofi de alergare, pe care ii gasesti in magazine online si offline la preturi accesibile oricarui buzunar.

E necesar, insa, sa iei in considerare faptul ca pune presiune pe incheieturi, erodand articulatiile la efort prea mare, asa ca, daca ai deja probleme la acest nivel, ar putea sa nu fie tocmai cea mai buna metoda de a slabi pentru tine. Bineinteles, gradul de efort depus este cel care determina cate calorii arzi, insa, conform studiilor, poti arde peste 1000 de calorii pe ora la pas rapid.

 

Exercitiile aerobice

Includ intinderi, burpees, plansa, genuflexiuni si fandari, necesitand multa energie spre a fi realizate. Iar daca mai cresti si viteza cu care efectuezi seturile, poti arde si mai multe calorii, pana la 450 la 30 de minute de activitate intensa.

Si nici nu trebuie sa cumperi niciun fel de echipament pentru a face astfel de exercitii, putandu-te folosi de ce ai prin casa.

 

Antrenamentele de forta

In special exercitiile ce pun accentul pe kettlebell sunt de succes in ce priveste pierderea greutatii, deoarece schimba modul in care sunt antrenati muschii. Astfel de antrenamente contribuie la cresterea masei musculare si a andurantei, putand duce la arderea a 800 de calorii pe ora, in functie de cat de intense sunt seturile.

 

Urcatul pe scari

Nu se refera neaparat la folosirea aparatului de tip StairMill, care emuleaza scarile, ci la scari adevarate pe care le poti folosi drept “echipament”. Ai vazut, poate, si in filme cum atletii se folosesc de scarile de pe stadioane pentru cateva ture de alergare inainte de inceperea unui meci. Ei bine, poti face asta si in parc sau la bloc, oriunde ai acces la cateva zeci de scari.

Iti lucreaza in special fesele, punand accentul pe muschii picioarelor, dar iti antreneaza intr-o oarecare masura si partea superioara, ajutand la tonifiere generala. Poti arde intre 690 si 900 de calorii pe ora cu un antrenament bazat pe alergare sau sarituri pe scari.

 

Squash-ul

E considerat un sport cardio energic, care iti lucreaza corpul deoarece presupune efectuarea miscarilor intense si rapide. Imbina alergare, lovirea mingii si schimbarea directiei paletei spre a servi. Iti antreneaza majoritatea grupelor musculare si iti pune in miscare sistemul cardiovascular, contribuind la transpiratie si arderea unui numar mediu de calorii, de pana la 700 pe ora.

 

 

Yoga bikram

A devenit, in ultimii ani, un antrenament apreciat de cei care doresc sa slabeasca repede, pentru ca implica miscare si transpirare. Insa ai nevoie de un spatiu dedicat pentru asta, pentru ca se desfasoara intr-o camera in care temperatura si umiditatea sunt foarrte ridicate (de regula, intre 35 si 42 de grade Celsius).

In urma efectuarii unui antrenament poti arde pana la 500 de calorii intr-o sedinta de 90 de minute, in acelasi timp tonifiindu-ti corpul si dobandind flexibilitate si echilibru.

 

Antrenamentele cu stepper-ul

Tot o forma de exercitiu cardio, stepper-ul te mentine in forma si acasa, si la sala. Fie ca preferi forma clasica sau pe cea cu pedale, poti arde pana la 600 de calorii intr-o ora, la miscare de intensitate medie spre crescuta. Si, pentru ca poti adauga tot felul de elemente cardio si de intensitate ridicata, nu te vei plictisi de fiecare antrenament, capatand mai usor vointa necesara continuarii sedintelor.

Poti obtine rezultate bune pe unul din cele mai bune steppere, daca nu esti adeptul miscarii in natura sau nu vrei sa depinzi de vremea de afara.

 

Fotbalul

Daca preferi sporturile de echipa cu beneficii asupra sanatatii tale, poti incerca un meci de fotbal cu prietenii, pe care il poti aduce la gradul de antrenament saptamanal, de ce nu? Datorita terenului mare, vei alerga si vei face sprinturi, avand la dispozitie miscari laterale si dintr-o parte in alta, alergari pe spate si stretching, caci in cazul acestui sport, accidentarile la nivelul muschilor flexori si a zonei inghinale sunt un risc frecvent.

Cu o sesiune intreaga, poti arde intre 900 si 1400 de calorii, in functie de greutatea de la care pornesti si cat de activ esti pe teren. In plus, te poti si antrena cu mingea, crescandu-ti precizia sutarilor, activitate ce te poate scapa de cateva sute de calorii daca este efectuata constant.

 

 

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (3 voturi, media: 5.00 din 5)
Loading...