18 pasi de urmat pentru a obtine o silueta de vis

Am modificat articolul ultima data pe: 19.11.19

 

Multi oameni isi doresc sa obtina o silueta de invidiat intr-un timp record, insa nu tuturora le este la fel de usor sa aiba parte de rezultate favorabile. Iata cateva sfaturi pe care le poti urma si care te pot ajuta sa scapi de kilogramele in plus si sa te simti pregatit/a pentru un nou eveniment sau sezon plin de distractie. 

 

Desi multi oameni isi doresc sa slabeasca, le poate fi dificil sa intretina un program care le aduce rezultate. Cum uneori nu iti este la indemana sa mergi la sala de fitness sau nu iti place sa iti faci antrenamentul in prezenta altor persoane, poti exersa si acasa, fie ajutandu-te de niste piese de echipament, fie prin urmarea unor pasi aditionali, precum cei prezentati in randurile ce urmeaza. 

 

Lucreaza alaturi de un partener

Cand nu ai suficienta determinare de a te apuca de sau continua un program de antrenament, ajuta-te de un partener de exercitii cu ajutorul caruia sa iti indeplinesti scopurile mai usor si sa primesti si sa oferi motivare. Astfel, iti va fi mai usor atunci cand ajungi sa te plafonezi, iar incurajarea de la o prietena sau un prieten vor fi de folos. 

 

Portionarea mancarii

Se stie ca dieta are un rol important in mentinerea greutatii ideale, reprezentand unul din cei mai importanti pasi. Dar portionarea alimentelor se poate face si fara a le cantari mereu, putandu-te ajuta de mici caserole in care sa iti pui fiecare fel de mancare. In acest fel nu vei mai consuma prea multe gustari si nu vei avea tentatia de a-ti dubla portia sau de a consuma la fel de multe snack-uri. 

 

 

Privitul la TV in mod activ

Daca preferi sa petreci cateva zeci de minute bune in fata televizorului, poti face acest lucru si printr-o mica sedinta de sport in care alergi pe loc sau faci cateva miscari de aerobic. 

 

Odihna este importanta

Pentru a te bucura de energia necesara unei intregi zile de munca si a exercitiilor, odihna este importanta, asa ca iti va fi util sa dormi pe un pat confortabil, intr-o camera linistita, unde nu exista zgomote care da iti deranjeze somnul de frumusete. 

 

Curatenia te ajuta sa arzi calorii

Pentru ca faci miscare atunci cand stergi praful sau gatesti, arzi calorii. Asadar, daca te vei misca mai mult si vei dansa, te vei si distra si vei si scapa de cateva calorii in plus. 

 

Schimba comenzile date la companiile de catering cu “pachetelul” zilnic

Mai ales atunci cand esti la dieta, poti fi tentata de mancarea mai putin sanatoasa. Pentru a mentine controlul asupra a ceea ce ingeri, iti va fi mai usor sa iti iei mancare la pachet, unde vei sti ce ingrediente exista si ce rol au acestea in alimentatia ta. 

 

Alege snack-uri sanatoase

Sunt de preferat nucile, fructele, iaurtul pentru a scapa de senzatia de foame dintre mese, neuitand nici sa te hidratezi in mod corespunzator. 

 

Fii activ/a pe durata intregii zile

Cand e necesar sa vorbesti cu un coleg ce se afla in apropiere, alege sa mergi la el si nu sa il suni, iar daca esti “legat/a” de birou, ia scurte pauze in care te ridici si te misti in jurul sau, pentru a-ti pune sangele in miscare. 

Poti cobori pana la primul magazin pentru a-ti lua o cafea sau pana la chiscul de ziare pentru a ramane mereu in tema cu stirile zilei. 

 

Parcheaza masina cat mai departe de cladirea unde lucrezi

Astfel, vei putea face miscare in fiecare zi. Iar daca nu conduci, vei avea ocazia sa mergi din statie si pana la serviciu sau acasa, astfel contorizand cativa pasi in plus. 

 

 

Petrece timp in natura

Oricand ai ocazia, iesi in parc, la picnic sau petrece timp pe bicicleta explorand orasul ori extremitatile acestuia. Chiar si exercitiile fizice moderate iti vor fi de folos in lupta cu kilogramele in plus. 

Joaca tenis, fotbal, handbal ori baschet cu prietenii, oricand ai timp. 

 

Relaxarea este importanta

Ia-ti cateva ore pentru tine, pentru a te destresa, a medita, a te linisti, si fa o baie aromata si lunga. 

Daca preferi sa te relaxezi in compania unei carti, petrece cel putin 30 de minute lecturand titlul preferat. 

Nu uita de necesitatile tale, facandu-ti mici cadouri chiar si cand nu este ziua ta, fie ca e vorba despre un parfum, o carte, o haina ori un film. 

 

Respecta mesele zilei

Nu uita de micul dejun, oricat de ocupat/a sau grabit/a ai fi dimineata. 

Alege oricand fructele si legumele in detrimentul dulciurilor, snack-urilor si mancarurilor procesate, in general. 

Consuma alimente la intervale regulate, echilibrandu-ti metabolismul. 

 

Variaza meniul

Pe langa faptul ca ar fi de preferat sa apelezi la portii mici, este indicat si sa variezi alimentele, pentru a acorda organismului tau nutrientii necesari. 

 

Nu uita sa te hidratezi

Consuma cel putin doi litri de apa pe zi, avand grija sa ingeri un pahar la 15 minute inainte de masa, spre a ajuta digestia si a detoxifia. 

 

Fa cumparaturi alimentare dupa ce iei masa

Pe stomacul gol, vei fi tentat/a sa arunci snack-uri si semipreparate sau mancaruri nu tocmai potrivite necesitatilor tale alimentare in cosul de cumparaturi. Asa ca este indicat sa faci acest lucru dupa ce ai mancat. 

 

 

Gatitul sanatos

Evita prajelile si alimentele prea procesate, fiind mai indicate cele fierte, la gratar sau la aburi. Evita sosurile grase si dressing-urile din salate, care pot sa dauneze eforturilor tale in materie de dieta. 

 

Fa exercitii fizice constant

Daca nu doresti sa mergi la sala, te poti ajuta de cea mai buna bicicleta magnetica sau banda de alergare pentru a include un antrenament cardio zilnic in confortul propriului camin. Exercitiile aerobice sunt importante, deoarece iti pun in miscare sangele, ajutandu-ti organismul sa prinda rezistenta. 

 

Fii consistent/a

Daca doresti acea silueta de invidiat, e necesar sa nu sari peste antrenamente, care ar trebui sa se desfasoare cel putin de cinci ori pe saptamana. 

Nu poti avea rezultate favorabile daca nu ai un plan frecvent si consistent. Nu uita nici de zilele de repaus, necesare recuperarii musculare. 

 

 

 

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 voturi, media: 5.00 din 5)
Loading...