3 tipuri de exercitii pe care le poti face in timp ce te uiti pe Netflix

Am modificat articolul ultima data pe: 10.07.20

 

In cazul in care nu ai timp sau chef de sala de sport, sau nu iti place sa faci exercitii fizice in public, nu e nevoie sa renunti la dieta si sa iti arunci aspiratiile in ce priveste fizicul la gunoi. Stim cu totii ca Netflix te poate acapara, mai ales cand gasesti un serial bun, cu multe sezoane, pe care doresti sa le vizionezi in cel mai scurt timp.

Insa asta nu inseamna ca trebuie neaparat sa stai nemiscat/a ore intregi, pe canapea sau in pat. In schimb, poti face cateva exercitii care sa te ajute sa tii kilogramele in plus la distanta, chiar si in timpul programului preferat.

In plus, daca faci miscare, intr-un fel sau altul, poti uita de snack-urile din bucatarie, mancand mai putin si oferind corpului mai putine calorii. Este cunoscut faptul ca gustarile dese din timpul noptii, cand stai de obicei in fata televizorului, pot duce la cresteri in greutate.

Si nici nu ai nevoie de echipamente complicate, ajutandu-te si unul din cele mai frumoase steppere, o bicicleta eliptica sau pur si simplu putin spatiu liber in camera. Iata cateva seturi pe care le poti efectua in timp ce te uiti pe Netflix, pe care le poti incerca oricand doresti.

 

 

Incalzire

Orice incercare de a scapa de kilogramele in plus si de grasime porneste de la o incalzire viguroasa. Si nici nu e neaparat necesar sa depui foarte mare efort, putand incepe cu intinderi usoare ale grupelor musculare, trecand mai apoi la mersul pe loc, spre exemplu. In acest fel, sangele tau va fi energizat si se vor deschide vasele sangvine, hranind eficient muschii si articulatiile, astfel incat sa previi, pe cat posibil, intinderile, leziunile si febra musculara.

Din incalzire fac parte si exercitiile cardio simple, pe care le poti face timp de cateva zeci de minute, incepand cu 15 si urcand pana la 30 de minute, care includ mersul pe bicicleta stationara, cea eliptica sau chiar pasitul pe stepper. Astfel, ai la indemana cateva aparate nu foarte scumpe, care, mai ales daca sunt intrebuintate in fiecare zi, te pot ajuta in lupta cu kilogramele in plus.

In cazul exercitiilor la aparate, e indicat sa mentii miscarea de-a lungul mini-sedintei, avand in fata ta televizorul si serialul preferat de pe Netflix, pentru a nu te plictisi, cand obosesti putand incetini intensitatea pedalarii.

Mai greu este daca incerci sa alergi pe loc, caci poti obosi mai repede, deoarece si articulatiile iti vor fi bruscate mai mult. Insa, astfel, vei arde mai multe calorii, vehiculandu-se valori de pana la 400 pe ora.

 

Pentru coapse si picioare

Pentru a-ti tonifia fesele si coapsele si a scapa si de niste calorii in plus, te vor ajuta exercitii bazate pe miscarea partii inferioare a corpului. Acestea nu necesita niciun fel de aparat sau accesoriu, fiind simplu si usor de realizat in orice incapere, necesitand doar putin spatiu de  miscare.

Cel mai simplu este sa pornesti de la fandari care pot fi incercate in multiple forme, acestea lucrandu-ti coapsele, fesele si chiar si abdomenul. Pornind din pozitie ridicata, cu spatele drept, faci un pas in fata, pana cand genunchiul este intr-un unghi de 90 de grade, piciorul din spate ajungand cu glezna paralela cu solul, spatele drept. Faci pasul inapoi, ajungand in pozitia de start si repeti miscarea in fata cu celalalt picior. Poti face in jur de 3 seturi de cate 15 repetitii pentru fiecare picior.

O variatie poate fi miscarea piciorului in lateral, aceasta fiind o fandare in laterala, sau una in spate. Astfel, vei simti cum iti lucreaza muschii din interiorul si exteriorul coapsei. Pentru a face o rotatie corecta, spatele trebuie sa iti fie drept, fara a se apleca spre piciorul pe care il misti in fata sau lateral. Totodata, e mai bine ca genunchiul sa fie exact deasupra degetelor si nu in fata acestora.

O alternativa interesanta si simplu de realizat, care iti tonifica fesele si coapsele, sunt genuflexiunile. Iti vor intari si abdomenul, si te poti uita la ecran in continuare, in timp ce te misti. Si, in plus, iti pot imbunatati si echilibrul.

 

 

Exercitii pentru abdomen si spate

De ce sa nu te tonifiezi putin sau chiar sa obtii acel abdomen plin de “patratele” si in timp ce privesti o poveste interesanta sau un documentar pe Netflix?

Abdomenele clasice sunt cel mai rapid exemplu, caci tot ce ai nevoie este un mic covoras de yoga sau o patura, pe care sa te intinzi. Se recomanda, pentru inceput, doua seturi de cate 25 de repetitii, putand sa intetesti numarul de seturi pe masura ce te obisnuiesti cu miscarea.

Un alt exemplu nu foarte greu de realizat este plansa sau exercitiul “plank”. Iti antreneaza in principal muschii abdominali si rezistenta, punand presiune si pe muschii mainilor. Ai nevoie de aceeasi paturica pe care te pui pe burta, cu mainile direct sub umeri si ridicandu-te pe varfuri, cu spatele drept, uitandu-te la podeaua din fata ta. In cazul in care e prea dificil pentru tine, poti incerca intai, cateva zile, sa te asezi pe coate. Vei tine pozitia intre 15 si 20 de secunde, in seturi de minim 3 si pana la 5 repetitii, putand varia, mai apoi, cu plansa cu invartire.

O optiune de exercitiu care lucreaza fesele, aductorii si spatele este podul. Stand pe spate, cu genunchii usor ridicati si talpile pe podea, aproape de fese, lasi bratele drepte, de-a lungul corpului, cu palmele spre sol. Ridici bazinul prin impingere in calcaie, incordandu-ti fesierii, tinand pozitia pret de cateva secunde, dupa care revii in starea initiala.

Pentru spate, si nu numai, sunt utile si exercitiile de tip yoga, care iti vor da flexibilitate si anduranta, si care iti vor creste puterea fizica si echilibrul. In plus, majoritatea pozitiilor incepatoare nu sunt foarte complicate, fiind deprinse usor, si nu iti ingradesc activitatea de privit la televizor.

Iar pentru intregul corp se va recomanda antrenamentul de circuit, care include fandari, genuflexiuni, sarituri, sarituri cu forfecare, variate forme de plansa sau abdomene. Astfel, in doar cateva saptamani, daca te tii de treaba, poti ajunge la zi cu serialul de pe Netflix, si te poti trezi cu forme mai bine definite.

 

 

Aboneaza-te
Anunta despre
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments