5 dispozitive pentru antrenament, utile la domiciliu

Am modificat articolul ultima data pe: 11.07.20

 

Ai vizitat deja o sala de fitness si ai descoperit beneficiile aparatelor respective, insa iti displace ca mereu trebuie sa stai la rand sa folosesti unul sau petreci prea mult timp pe drum si nu ai mereu motivatia necesara?

Poti economisi banii pe abonamente, mai ales daca nu iti aduce incantare sa mergi la sala, si iti poti face propria mini-sala de sport acasa, investind in cateva aparate bune, si eventual pliante, care sa te ajute sa obtii castigurile fizice necesare si starea de bine dorita.

Un arsenal de astfel de dispozitive nu va ocupa extrem de mult spatiu, insa va necesita o camera dedicata, asa ca iti este util sa te asiguri ca dispui de locul necesar intr-o incapere sau in garaj, inainte de a te pune pe achizitii.

Iata cateva dispozitive utile unui antrenament complet, pe care le poti incorpora stilului tau de viata.

 

 

Bicicleta stationara

Cu ajutorul unei biciclete de camera, clasica sau eliptica, iti poti incepe oricand drumul propriu in lumea activitatii si mentinerii fizice. Reprezinta o solutie accesibila, caci pretul unui astfel de dispozitiv porneste de la cateva sute de lei, existand in format pliabil si fix, neocupand mult spatiu. Te va ajuta foarte mult in antrenamentele cardio, crescandu-ti rezistenta si musculatura.

Un model simplu poate fi cea mai buna bicicleta fitness cu pedale si calculator de bord, care va fi foarte atractiva pentru incepatori insa, in timp, pe masura ce prinzi rezistenta, aceasta poate deveni mai putin utila antrenamentului tau, putand fi nevoie de o optiune cu niste caracteristici si functii mai dezvoltate, care sa includa si senzor de puls sau mai multe programe, de exemplu. Totodata, cand faci o achizite, nu uita de greutatea volantei, care are un rol important, acela de a da rezistenta aparatului la pedalare.

E indicat sa alegi un dispozitiv cu un mic computer de bord, unde sa poti avea in vedere timpul, viteza, distanta si caloriile standard consumate, si eventual un cititor de puls, care sa te ajute sa te antrenezi mai eficient. In functie de cata miscare vrei sa faci si care e starea ta fizica, iti poti indrepta atentia spre un model eliptic, unul clasic, unul orizontal sau unul de spinning.

 

Banda de alergat

Acest tip de aparat este extrem de apreciat de amatorii miscarii, care prefera sa nu se afle in public atunci cand isi fac exercitiile. Este, totodata, un dispozitiv multifunctional, bun si pentru incepatori, si pentru intermediari sau avansati, prezentand variate programe si functii pe gustul tuturor.

Te poti folosi de o banda pentru a alerga, pentru a face jogging sau pentru a merge alert, adaptand tipul exercitiului aerobic in functie de stadiul fizic din care pornesti. Desi, in aer liber, alergatul poate avea un aport pozitiv mai pronuntat, totul depinde de vreme si de dorinta ta de a te schimba in hainele de sport si a iesi afara.

Cand vremea nu iti permite asta, determinarea ta poate scadea. Acest lucru nu mai este un impediment cand folosesti banda, caci in confortul propriului camin poti petrece oricand cateva minute la o incalzire, iar 30 de minute de alergat usor iti cresc rezistenta si imbunatatesc sistemele imunitar si circulator.

Si, deoarece alergarea lucreaza muschii intregului corp, devine un antrenament eficient cardiovascular, contribuind la tonifere si la scaderea greutatii din toate zonele corpului. Avand in vedere varietatea de modele, iti gasesti cu siguranta ceva si util, si prietenos cu buzunarul tau.

 

Aparatele pentru forta si abdomen

Cu o banca pentru abdomen ai suportul necesar nu doar pentru exercitiile care te ajuta sa obtii un abdomen plat, dar si cu cele ce iti intaresc spatele. Pe deasupra, poti lucra si bratele sprijinindu-te de banc si intrebuintand niste greutati acceptabile pentru rezistenta ta. Aceste aparate pot fi drepte sau inclinate, ori chiar reglabile, pe cele din urma recomandandu-le majoritatea celor care isi fac propria mini-sala acasa. Datorita functiei de manevrare a formei, poti efectua exercitii mai dificile sau mai usoare, cu variate grade de dificultate.

Un astfel de echipament este neaparat necesar celor interesati de body-building, unde un spate reglabil si un cadru puternic si suficient de rezistent si stabil sunt importante. Acestea vor ajuta la antrenamentele de forta si cu greutati, care ataca toate grupele musculare: brate, maini, piept, spate, abdomen, umeri ori picioare.

O variatie a acestor banci sunt roata de exercitii sau AB trainerul, care se specializeaza mai mult pe tonifierea abdomenului.

 

Greutatile

Aceste articole se intrebuinteaza foarte bine si dau varietate antrenamentelor de body-building, intrand in fuziune cu banca de lucru mai sus mentionata. Fie ca este vorba despre gantere, haltere sau kettlebell, greutatile libere pot ajuta chiar mai mult decat o fac aparatele de cardio, in unele cazuri. Depinde de preferintele tale in materie de ce antrenamente alegi. O investitie intr-un astfel de set complet poate da rezultate remarcabile.

Ganterele sunt cel mai comun intrebuintate, caci sunt si cele mai ieftine si usor de asamblat, permitand utilizatorului sa efectueze variate exercitii pentru brate, spate, piept sau picioare. Ajuta si la coordonare sau la antrenamentele izolate pe anumite grupe musculare. Si exista atat in forma fixa, cat si in format ajustabil, unde vor necesita un spatiu mai mic de depozitare si vor permite mai multor utilizatori casnici, cu variate grade de rezistenta, sa le foloseasca in acelasi timp.

Kettlebell-ul e util mai ales in cazul exercitiilor pentru spate, brate si coapse, avand forma specifica ce e considerata chiar mai eficienta decat o gantera.

Iar halterele devin un accesoriu potrivit celor in cautarea cresterii masei musculare prin exercitii de ridicare si impingere. Sunt preferatele body-builderilor, caci rezultatele se vad mai repede.

 

 

Aparatele multifunctionale

Pentru a avea la dispozitie multiple tipuri de antrenament pentru diferiti muschi, un aparat de tipul acesta va fi de folos, desi devine mai costisitor decat media, avand in vedere ca ofera optiuni de antrenare a umerilor, trapezului,muschilor laterali, bratelor, pieptului, feselor sau gambelor. Va ocupa si mai mult loc in incapere, asa ca si acesta e un aspect demn de luat in seama. Insa daca esti serios in privinta construirii propriei sali de fitness acasa, de ce sa nu investesti in asa ceva, atunci cand dispui de fonduri suficiente?

Un aparat cu multiple niveluri de ajustare a greutatii si pozitiei partilor componente este de apreciat, mai ales cand pot mai multe persoane sa se antreneze, sau chiar sa “descopere” muschi despre care nici nu credeau ca exista sau ca sunt importanti.

Iar optiunile sunt cata frunza si iarba, de la sisteme simple, cu cativa elementi de ajustare, pentru o singura persoana, pana la adevarate statii de lucru unde pot activa mai multi in acelasi timp. Unele sunt atat de bine definite incat poti obtine un antrenament la fel sau mai bun decat cel din sala de fitness/forta.

 

 

Aboneaza-te
Anunta despre
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments