5 feluri in care poti face miscare acasa

Am modificat articolul ultima data pe: 18.09.19

 

Nu ai neaparata nevoie sa iti faci un abonament la sala daca nu iti place sa socializezi sau daca  nu dispui de timpul, locatia ori curajul necesare acestui lucru. Sportul de acasa se invata, si nici macar nu iti trebuie nenumarate aparate pentru a obtine tonifiere si a te simti mai bine in fiecare zi. Poti porni de la o simpla plimbare, pe care o vei completa mai tarziu cu diverse alte exercitii simple si la indeamna, care sa iti lucreze corpul.

 

Pentru exercitiile de acasa nici nu ai nevoie de saltea sau gantere, daca nu ti le permiti, de exemplu, caci poti apela si la ce ai prin casa, precum o patura pe care o pliezi si niste mici sticle de apa pe care le poti folosi drept greutati, pentru inceput. Alaturi de acestea nu iti lipsesc decat niste haine confortabile, care sa nu te constranga in ce priveste mobilitatea, si niste incaltari sport. In timp, poti recurge la completarea colectiei cu elemente calitative.

 

Stabilirea unui program simplu, structurat

Daca esti o persoana sedentara, mai intai trebuie sa te obisnuiesti cu miscarea. Asta presupune stabilirea unui program usor, format din cinci parti bine structurate, si anume incalzirea, partea aerobica, exercitiile de rezistenta, cele de flexibilitate si intinderile de la final. Incepe usor, cu lucruri pe care le faci in mod obisnuit, precum o plimbare, pentru a nu “intra direct in paine” si a face imediat febra musculara, caci iti va fi groaza sa te apuci din nou ziua urmatoare.

Pentru incalzire poti merge cateva minute sau poti pedala pe o bicicleta stationara la un ritm relaxat, daca dispui de una.

 

 

Portiunea cardio ar trebui sa includa exercitii precum sariturile cu coarda, programele aerobice ori pedalarea mai rapida pe bicicleta.

Partea de rezistenta poate include genuflexiuni, abdomene sau flotari, ori exercitii cu greutati mici.

Pentru flexibilitate poti incerca si cateva pozitii de yoga sau stretching, cand iti relaxezi muschii.

Cand nu ai suficient timp pentru a-ti face intregul program, alege unul mai dificil pentru o perioada mai scurta, pornind de la inlocuirea mersului cu joggingul sau alegerea unui program mai greu pe banda ori pe cea mai frumoasa bicicleta eliptica.

Pentru rapiditate in efectuarea exercitiilor de anduranta, grupezi mai multi muschi pe care ii exersezi in acelasi timp, precum in cazul flotarilor sau al genuflexiunilor ori al fandarilor cu greutati.

 

Exercitii cu propria greutate

Cel mai rapid si ieftin mod de a te mentine in forma acasa este sa iti folosesti propria greutate drept echipament, daca putem spune asa. Acest fel de exercitii iti creste puterea, anduranta si arde suficiente calorii pentru a merita efortul. Singurul inconvenient este ca nu vei avea suficienta rezistenta opusa pentru a avansa si a obtine mai mult de la fiecare sedinta in parte. Asadar, se adreseaza mai mult celor care au nevoie de un program de mentinere.

Antrenamentele de circuit sunt cele mai comune si populare in acest sens, caci iti impun sa nu faci pauze mari, pentru a arde calorii si a creste numarul de batai ale inimii. Iti poti alege timpul total, precum si numarul de repetitii si tipul de exercitiu executat, pornind de la fandari, genuflexiuni, flotari, inclinari, sarituri cu forfecare sau miscare pe loc, de exemplu, asamblandu-le in asa fel incat sa obtii cel mai bun efort. Online gasesti videoclipuri si aplicatii cu astfel de antrenamente, pe care le poti incerca oricand doresti.

De regula, un program de acest fel ar trebui sa nu depaseasca 30 de minute initial, pentru a nu te extenua si a invata miscarile corecte, urmand ca, in timp, sa iti sectionezi antrenamentele pe anumite parti ale corpului, de exemplu, spre a nu obosi la fel de repede si a-ti lasa muschii sa se refaca, daca doresti sa efectuezi exercitii zi de zi.

 

Programe fitness cu aplicatii

Pe telefon si online gasesti acum tot felul de aplicatii gata sa te ajute cu revenirea in forma. Si majoritatea nici nu necesita echipament special, ci doar determinare si dorinta de a lucra. Acestea sunt utile, mai ales daca te plictisesti repede, sau daca nu tii minte rutina dorita, caci te pot ghida pe parcursul antrenamentului, pot avea chiar si muzica pentru concentrare si relaxare, pot avea cronometre care sa te ajute sa tii o pozitie suficient de mult sau iti pot arata prin clipuri si imagini pozitia corecta.

Si te poti folosi de ele atat pe dispozitive cu Android, cat si de unele pentru iPhone sau iPad. Exista o larga varietate de optiuni gratuite sau variante pentru care platesti, pentru antrenamente cardio sau programe de intretinere, forta sau slabit, ori optiuni unde iti creezi propriul interval de lucru, spre exemplu.

Alaturi de acestea vom mentiona variantele de pe Internet, cu programe scurte, de 10 minute, de 30 de minute sau ore intregi de yoga, pilates, antrenamente complete sau care ataca anumite parti ale corpului. Si, gratie suportului video si audio, ai la dispozitie tot ce iti trebuie pentru a nu gresi. Tot ce te desparte de ele este o scurta cautare pe Google.

 

Exerciti cu gantere

Acestea te ajuta sa slabesti si sa iti intaresti muschii, fiind o optiune de recompozitie corporala. In general, ganterele nu costa mult, in cazul femeilor nefiind nevoie de greutati mari la inceput, lucru ce scade si mai mult costurile de achizitie. Iar, pentru a nu plati prea mult pentru un set complet, poti investi intr-o pereche de gantere reglabile, cu multiple discuri.

Iti poti lucra muschii picioarelor, pe cei ai mainilor, pieptului, spatelui si chiar abdomenului, castigand din punctul de vedere fizic, chiar de la tine de acasa.

 

 

Variante cardio

Daca preferi antrenamentele cardio cu impact minim asupra oaselor si incheieturilor, atunci un aparat precum bicicleta eliptica sau cea medicinala sunt echipamente ce te vor incanta. Nu costa foarte mult, gasindu-se si in forma simpla, cu trepte de rezistenta, asa ca le vei putea folosi pentru mult timp, pe masura ce iti cresti rezistenta la efort.

Desi nu vor da rezultate imediat, te ajuta sa faci miscare indiferent de vreme, chiar si cand nu ai chef sa mergi la sala, si iti imbunatatesc activitatea cardiovasculara, contribuind la intinerirea organismului si la buna functionare a acestuia, precum si la arderea caloriilor.

Pe deasupra, poti face si altceva in timp ce pedalezi, precum sa te uiti la un videoclip ori chiar sa citesti ceva, desi e de preferat sa te concentrezi asupra a ceea ce faci, spre a depune efortul necesar unei sedinte de succes.

 

 

 

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 voturi, media: 5.00 din 5)
Loading...