5 moduri de a slabi rapid si sanatos

Am modificat articolul ultima data pe: 06.07.20

 

Cauti mereu o noua varanta de slabire rapida, care sa nu te faca sa simti ca ti-ai restrictionat prea mult dieta, insa nimic nu a dat rezultate pana acum? E important, insa, sa nu uiti ca, pentru a te bucura cu adevarat de succes, e important sa te tii de treaba si sa iei orice schimbare mai mult ca pe un nou stil de viata, permitand organismului sa se adapteze noilor reguli alimentare, ceea ce poate necesita, la randul sau, o perioada de aclimatizare.

Bineinteles, alaturi de una din schimbarile alimentare de mai jos, va trebui sa adaugi si cateva zeci de minute de exercitiu fizic, caci si acesta are efecte benefice asupra siluetei, si nu numai.

 

Bicicleta de fitness

Una din cele mai simple metode de a slabi este sa te apuci de pedalat. Fie ca vorbim despre una din cele mai frumoase biciclete fitness sau despre una traditionala, cu ajutorul careia sa te plimbi prin oras sau in natura, miscarea fizica oxigeneaza si iti pune in miscare grupele musculare, tonifiindu-te si dand fermitate pielii.

Poti investi intr-un articol sportiv pe care sa il folosesti zilnic acasa, te poti duce la sala sau la o plimbare afara. Important este sa te misti si sa iti rapidizezi metabolismul, contribuind astfel la arderea mai rapida a grasimilor, care va rezulta intr-un corp mai tonifiat si o rezistenta superioara la efort, comparativ cu o persoana sedentara.

Alaturand un pedometru, poti ajunge mai usor la cel putin 10000 de pasi pe zi, care sunt recomandati de medici spre mentinerea sanatatii fizice. Daca nu ai timp sa te urci pe bicicleta in fiecare zi, poti apela la o plimbare sau poti sa te misti cand vorbesti la telefon, cand te uiti la televizor chiar, sau cand gatesti, spre exemplu. Contorizarea pasilor te va incuraja si te va motiva sa faci mai multa miscare.

 

 

Dieta paleo

Este considerata un stil de viata pe care il adopta din ce in ce mai multe persoane din tara noastra, si nu numai, bazandu-se pe alimente la indemana, mai putin procesate. Insa se va recomanda discutia cu un nutritionist, medic de familie sau medic specialist inainte de a face aceste schimbari considerate, in unele cazuri, extreme.

Dieta simplifica tipurile de mancare consumate, axandu-se pe cele neprocesate si cu mai putine zaharuri, in general existand multe legume si fructe si elemente de origine naturala. Se vor evita dulciurile, carnea procesata si lactatele, spre exemplu.

Poti consuma peste, oua, carne slaba de pasare, fructe, seminte si legume. Astfel, iti vei asigura aportul de macro si micronutrienti, printre efectele pozitive mentionate aflandu-se scaderea indicelui glicemic, reglarea tranzitului intestinal si mentinerea gradului ridicat de energie de-a lungul zilei.

Va trebui, insa sa respecti niste reguli, precum adaugarea mai multor legume la fiecare masa (in proportie de doua treimi din felul de mancare), alaturi de acestea aflandu-se o sursa de proteine, un fruct si o sursa de grasimi naturale, precum avocado.

Se va limita aportul de elemente ce produc inflamatii, precum lactatele, alimentele procesate si ambalate, care actioneaza asupra sistemului imunitar si il slabesc, sau dulciurile si cerealele gata de consum.

Masa cea mai copioasa ar trebui sa fie la micul dejun, caci astfel organismul va fi alimentat cu caloriile ce ii vor oferi energia pe durata zilei, seara recomandandu-se consumarea unei salate sau mese usoare. Si, pentru ca nu trebuie sa fii restrictionat prea tare, poti trisa o data pe saptamana cu o prajitura sau un pahar din bautura ta alcoolica preferata, spre exemplu.

 

Dieta ketogenica

Prinde din ce in ce mai mult avant pe piata de profil, fiind recomandata tuturor celor care doresc sa slabeasca sau sa isi recompozitioneze corpul. Restrictioneaza carbohidratii, axandu-se pe un continut foarte ridicat de grasimi si proteine, asa ca nu va fi recomandata tuturor persoanelor care doresc sa o incerce, fiind de preferat sa discuti cu un nutritionist sau un medic mai intai, deoarece impune dificultati, mai ales celor cu probleme la ficat sau bila.

Si nu ar trebui sa fie o solutie permanenta, recomandandu-se urmarea dietei in reprize de cate trei luni, urmate de pauze egale ca timp sau chiar mai lungi. In cateva saptamani de dieta, corpul intra in ketoza, ficatul metabolizand celulele de grasime in vederea obtinerii energiei necesare organismului.

Printre alimentele consumate, de regula, se afla uleiurile naturale si unturile, pestele si fructele de mare, carnea (cu cat e mai grasa, cu atat mai bine), branzeturile si legumele care nu cresc in pamant (sparanghel, spanac, broccoli, conopida, telina, ciuperci, dovlecel, etc.), cu un continut redus de carbohidrati per portie.

Dieta presupune ingerarea a maximum 50 de grame de carbohidrati pe zi (in mod ideal 20 de grame) si adaugarea grasimilor, avand grija sa nu exagerezi nici cu proteinele (care nu ar trebui sa depaseasca 15-30% din consumul total zilnic), care pot fi transformate in zaharuri. De evitat sunt pastele, painea, berea, cartofii si alte legume ce cresc sub pamant, fructele si dulciurile.

 

 

Scaderea gradului de carbohidrati simpli consumati

Cand, din variate motive, nu poti sa te dedici complet unei diete bazate in mare parte pe grasimi, poti improviza anumite schimbari care sa te ajute pe termen lung, fara a-ti limita alegerile. Asta include scaderea consumului de carbohidrati simpli, in special a zaharurilor rafinate si alimentelor procesate, precum dulciurile, produsele de patiserie, zaharul si painea alba.

Desi, initial, iti va fi greu, dupa cateva zile ar trebui sa observi ca nu iti mai este foame la fel de des. Astfel ca vei manca mai putin de-a lungul zilei, obtinand schimbarile fizice pe care le doresti.

Pe deasupra, nivelul insulinei din sange va scadea, astfel rinichii vor functiona mai eficient si vor scoate apa din corp mai repede, iar tu te vei simti mai bine. Efectul acesta va fi vizibil inca din prima saptamana, fiind evident mai ales in cazul celor care care consumau anterior foarte multi carbohidrati simpli (paine alba, fursecuri, sucuri, zaharuri, orez alb, s.a.). In locul acestora, vei adauga mai multe proteine, legume si grasimi naturale.

Daca, initial, pierderile de apa pot scadea greutatea de pe cantar cu pana la 5 kilograme, cu nutritia potrivita, miscare si hidratare corecta e sanatos sa vezi modificari saptamanale de pana la 2 kg in minus, mai ales daca te lupti cu supraponderabilitatea sau obezitatea.

 

 

Consuma mai multe fibre si proteine

O alternativa a primelor patru metode mentionate, ce te poate ajuta sa obtii rezultate in ce priveste scaderea ori mentinerea in greutate, este adaugarea mai multor fibre si proteine meselor zilnice. Fibrele neprocesate au un rol pozitiv in ce priveste digestia, crescand perioada satietatii si regland tranzitul intestinal.

Astfel, poti manca portii mai mici si te vei simti plin pentru cateva ore bune. Gasesti fibre in fructe, legume, cereale simple (arpacas, grau, seminte), mazare, linte, naut sau broccoli, de exemplu. Bineinteles, iti va fi util sa limitezi, pe cat posibil, aportul de zaharuri, dulciuri procesate, paine alba sau sucuri.

Alaturi de acestea se afla consumul de proteine, apreciate la scara larga pentru faptul ca vor mentine satietatea pe termen lung, in special carnea avand nevoie de cateva ore pentru a fi complet digerata.

Astfel, vei consuma mai putine alimente si mai putine calorii. Si, daca faci sport, iti vei putea mentine si chiar dezvolta masa musculara putin mai usor (depinde de tipul exercitiilor efectuate).

Si nu se rezuma doar la carne, putand adauga in dieta iaurturi slabe in grasimi, seminte, nuci, unt de arahide, oua sau fasole. Se recomanda ingerarea acestora in mai multe mese mici, pana la 6 pe zi, spre a mentine indicele glicemic in parametri normali si a evita supra-alimentarea in decursul zilei.

 

Indiferent ca alegi sa faci doar miscare, chiar si cand alegi o bicicleta fitness (aici lista comparativa), sau doresti sa o combini si cu alimentatia sanatoasa, cheia succesului va sta intotdeauna in vointa si perseverenta.

 

 

Aboneaza-te
Anunta despre
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments