5 solutii pentru a slabi la menopauza

Am modificat articolul ultima data pe: 14.11.19

 

Poate fi dificil sa slabesti si sa iti mentii greutatea corporala si formele dorite in perioada menopauzei deoarece schimbarile hormonale, stresul si procesul inaintarii in varsta sunt factori importanti care iti afecteaza efortul. Mai intai, e important sa afli cum ti se schimba corpul in aceasta perioada si de ce.

 

Ce este menopauza si cum te afecteaza ea

Menopauza are loc atunci cand femeia nu a mai avut un ciclu menstrual pentru ultimele 12 luni, in acest timp putand exista deja cresteri in greutate, unele cauzate de lipsa activitatii, si altele de schimbari corporale. Printre elementele care pot duce la cresterea valorii de pe cantar se afla:

  • fluctuatiile hormonale (kilogramele in plus vin si cand corpul secreta prea mult estrogen, si cand valorile acestuia sunt scazute);
  • pierderile musculare (efect al varstei, modificarilor hormonale si lipsei activitatii fizice);
  • lipsa unui program de somn odihnitor (deoarece pot aparea insomnii in perioada menopauzei, iar odihna defectuoasa poate duce la cresteri in greutate);
  • cresterea rezistentei la insulina (se intampla pe parcursul vietii, avand loc mai ales in cazul femeilor, acest proces ducand la necesitatea unor eforturi mai mari in ce priveste scaderea numarului de pe cantar).

Celulele de grasime graviteaza catre abdomen, crescand riscurile aparitiei diabetului si ale bolilor de inima, insa poti face anumite schimbari in comportament pentru a evita aparitia lor si a te mentine in forma.

 

Deficitul caloric

Este necesar in vederea scaderii in greutate, caci numarul de calorii consumate in repaus scade in timp. Si, desi ti se poate parea o idee geniala sa te supui unei diete foarte restrictive, acest lucru nu te va ajuta pe termen lung, deoarece vei pierde masa musculara si vei incetini si mai mult metabolismul.

Poti vedea rezultate initial, insa kilogramele revin in timp, mai ales daca nu faci deloc sport sau nu ai activitate fizica menita a te tonifia. Iar daca scazi prea mult aportul caloric, la un moment dat densitatea oaselor poate scadea, asa ca va creste incidenta osteoporozei.

Constrangerea numarului de calorii consumate este benefica procesului de slabire, insa nu sunt recomandate schimbari drastice, care te vor afecta pe termen lung. Ai grija la ce pui in farfurie, la modul in care alimentele sunt gatite si distribuite, si la diversitatea lor.

 

 

Diete preferate care pot avea efect

Orice schimbare nutritionala, mai ales cand este una mai mult sau ai putin drastica, ar trebui discutata cu medicul de familie sau nutritionistul, acestia putandu-ti aduce informatii cu privire la riscurile si beneficiile posibile in raport cu istoria ta medicala.

Asadar, acestea sunt doar niste exemple de care alte doamne sunt foarte multumite, potrivit studiilor efectuate la nivel mondial in ani recenti.

Dieta mediteraneana

Este faimoasa pentru faptul ca protejeaza organele si imbunatateste sanatatea, reducand riscurile asociate cu boli cardiovasculare, putand contribui si la slabire in perioade mai dificile ale vietii, precum menopauza. Deoarece se bazeaza pe alimente proaspete (legume, fructe, peste), un efect posibil este pierderea “colaceilor” de pe burta, asa cum arata un studiu efectuat pe barbati si femei cu varste peste 55 de ani.

Dieta vegetariana

O alta schimbare pozitiva in stilul de viata este adoptarea unei diete vegetariene, care scoate din ecuatie carnea (in special cea rosie poate dauna inimii si digestiei, cand e consumata in exces), adaugand, in schimb, mai multe fructe si legume proaspete, care vor avea un volum mai mare si mai multi nutrienti.

 

Activitate fizica

Pe masura ce inainteaza in varsta, oamenii nu mai pun atata pret pe efortul fizic sustinut, ceea ce duce, evident, la ingrasare. In timpul si dupa menopauza, exercitiile fizice devin mai importante pentru ca iti vor mentine si chiar creste rezistenta musculara, vor conduce la o densitate osoasa buna si vor rapidiza metabolismul, ajutandu-te sa obtii si o stare de spirit mai buna.

Pentru intretinere te poti indrepta spre exercitii cardio care se folosesc de benzi de alergare ori biciclete eliptice, daca ai probleme la articulatii, sau te poti avanta in a face putin jogging de trei ori pe saptamana. Se va reduce aspectul “pufos” de pe abdomen si pielea va deveni mai ferma.

Alaturi de aceste mici exercitii poti adauga si o rutina scurta de forta, cu greutati, care va contribui la cresterea rezistentei fizice si la protejarea muschilor si a oaselor. Trebuie, insa, sa ai grija sa adaptezi greutatile la conditia ta fizica, asa ca ajutorul primit din partea unui antrenor si chiar a unui medic sunt importante, mai ales daca suferi sau ai suferit de o afectiune pentru care nu e indicat sa faci sport.

 

 

Alte schimbari numai bune de incercat

 

Calitatea somnului

Atunci cand nu dormi suficient, hormonul ghrelina (care provoaca foame) devine mai pregnant in organism, in timp ce leptina (hormonul care produce satietate) se gaseste intr-un grad mai scazut, asa ca poti supra-consuma alimente, desi oboseala nu va disparea.

Bufeurile si transpiratia excesiva sunt doar cele mai cunoscute simptome ale menopauzei cu care se confrunta doamnele, mai ales pe timpul noptii, asa ca poate fi dificil sa ai un somn bun si odihnitor, care sa iti echilibreze organismul si secretiile hormonale.

Pentru a te bucura de un somn odihnitor, incearca meditatia sau un ceai calmant care sa te aduca in acea stare de somnolenta. Inlatura stimuli precum telefonul mobil, televizorul sau tableta, relaxandu-te cu o carte pentru o scurta durata.

 

Elimina factorii de stress din viata ta

Avand in vedere modul in care organismul e afectat la menopauza, gasirea unei activitati care sa te relaxeze si elibereze de stres e importanta. Pe deasupra, daca alegi un sport usor sau yoga, iti poti pastra sau chiar imbunatati formele.

Stresul poate creste riscul bolilor cardiovasculare si nivelul cortizolului, care duce la acumularea de grasime la nivel abdominal. Asa ca va fi necesar sa il tii sub control, chiar si in aceasta perioada mai dificila.

Prin mici schimbari in dieta si activitatea fizica, poti sa te bucuri de o viata mai sanatoasa si activa chiar si la menopauza. Nu trebuie sa lasi aceasta perioada sa iti dicteze starea psihologica si fizica, avand nevoie doar de putina determinare pentru a te bucura de acesti frumosi, si dificili, ani din viata.

 

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 voturi, media: 5.00 din 5)
Loading...