6 greseli facute cand alergi si cum sa le eviti

Am modificat articolul ultima data pe: 12.12.19

 

Unii sportivi nu se hranesc corespunzator, iar din aceasta cauza le poate fi afectata performanta. Potrivit specialistilor, inainte de a incepe antrenamentul mananca o gustare bogata in carbohidrati, iar dupa efortul ridicat alege alimente cu un continut ridicat de proteine, doarece vor ajuta sa te refaci mai usor. Respiratia incorecta este o alta gresala des intalnita. Este indicat sa respiri si pe nas si pe gura, pentru a introduce in interior o cantitate cat mai mare de oxigen, relaxandu-ti astfel musculatura. 

 

Te intrebi de ce nu poti face performanta, in domeniul alergarii? Iata care sunt posibilele greseli si cum le poti evita.

 

Nu te hranesti corespunzator

Desi poate crezi ca nu are nici o legatura performanta sportiva cu alimentatia, lucrurile nu stau chiar asa. Prin intermediul produselor consumate poti oferi organismului nutrientii si vitaminele necesare, pentru a-ti asigura energia de care ai nevoie in timpul alergarii.

Cu cel putin o ora jumate inainte de alergare mananca o gustare usoara formata din banane, cereale sau lapte. Acestea iti vor asigura necesarul de carbohidrati. Inainte de o activitate sportiva intensa, evita alimentele bogate in grasimi si fibre, deoarece iti pot crea stres gastrointestinal. 

Dupa jogging este indicat sa mananci in primele 30 de minute. Gustarile alese trebuie sa fie bogate in proteine. Poti opta pentru amestec de fructe sau iaurt. Alimentele vor fi absorbite rapid si te vor ajuta sa mentii tesutul muscular, dar si sa te refaci mai rapid dupa activitate sportiva intensa.

 

 

Nu te hidratezi cum trebuie

In timpul alergarii vei pierde o cantitate mare de apa din organism. Multi alegatori nu consuma lichide, pentru a evita aparitia crampelor intestinale. Hidratarea te poate ajuta sa iti imbunatatesti performanta si contribuie la o buna functionare a organismului, insa este indicat sa urmezi cateva reguli. 

Cu o ora inainte de a incepe alergarea bea 700ml de apa. Pentru a nu exista riscul sa fii nevoita sa mergi la baie in timpul antrenamentului, este bine sa eviti sa mai bei apa. Daca simti nevoia unei hidratari intense, poti sa mai bei inca 250ml, chiar inaintea alegarii.

Cantitatea de lichid din timpul antrenamentului variaza in functie de distanta parcursa si de viteza. Cel mai indicat ar fi sa consumi cate 250ml la fiecare 20 de minute, daca te deplasezi cu o viteza de 12km/h. 

Dupa alegare este obligatoriu sa te rehidratezi cu apa sau o bautura sportiva. In cazul in care urina ta are o culoare deschisa, organismul tau are nevoie de o cantitate generoasa de lichid, pentru a se reface.

 

Hainele folosite nu sunt corespunzatoare

Ca sa te simti confortabil este bine sa fii atenta la timpul de tesatura al imbracamintei. Alergatorii care se imbraca prea gros cand afara este frig risca sa transpira excesiv. Cel mai bine este sa alegi obiecte vestimentare ce permite pielii sa respire, dar in acelasi timp asigura confortul termic. 

 

 

Tesaturile realizate cu ajutorul tehnologiilor DryFit, Thermax sau CoolMax, cele realizate din polipropilena sau matase te ajuta sa iti mentii corpul uscat. Hainele realizate din bumbac nu sunt o alegere foarte buna, deoarece absorb apa, dar nu se usuca repede, de aceea nu te vei simti confortabil.

In timpul iernii trebuie sa alegi o combinatie de obiecte vestimentare care sa va asigure cu 6 grade mai mult decat temperatura din exterior, deoarece in timpul alergarii te vei incalzi. Vara este bine sa alegi imbracaminte deschisa la culoare, pentru a nu atrage caldura soarelui.

 

Suprasoliciti organismul

Orice alergator vrea sa obtina rezultate vizibile intr-un timp cat mai scurt, insa acest lucru nu este posibil, din contra performantele vor fi slabe. In momentul in care faci un efort prea mare vei simti febra musculara. In general, acest simptom apare la sportivii incepatori, deoarece nu stiu sa isi dozeze efortul.

Pentru a evita acest lucru, specialisti in domeniu recomanda sa cresti distanta parcursa gradual si astfel nu iti vei suprasolicita organismul. Dupa o luna de antrenament intens scade cu 50% distanta parcursa timp de o saptamana.

Atunci cand ai participat la o alergare grea si musculatura se resimte, continua sa faci miscare, dar la intensitate mai mica, deoarece in acest fel iti vei reveni mai repede.

 

Respiri incorect

Un sportiv incepator nu stie sa repire corect, iar din cauza efortului are frecvent senzatia ca ramane fara aer. Cel mai indicat este ca in timpul alergarii sa respiri si pe nas si pe gura, deoarece muschi au nevoie de o cantitate mare de oxigen, ce nu poate fi furnizata doar prin respiratia nazala. 

Trebuie sa te asiguri ca respiri mai mult din diafragma, pentru ca cantitatea de aer este mai mare, decat cea obtinuta daca respiri din piept. In cazul in care esti incepator, incearca sa alergi intr-un ritm ce iti permite sa respiri usor. Ca sa verifici ritmul foloseste testul de vorbire. Potrivit acestuia ar trebui sa poti comunica in fraze scurte in timpul alergarii, fara sa simti un nod in gat.

 

 

Alegi o incaltaminte gresita

Pentru a putea identifica modelul potrivit, trebuie sa stii care sunt obiectivele tale. Vrei sa alergi pentru a-ti mentine silueta sau intentionezi sa participi la maratoane? Vei face aceasta activitate ocazional sau va deveni un stil de viata? Acestea sunt cateva din intrebarile la care ar fi bine sa stii raspunsul, atunci cand alegi incaltamintea. 

Pentru alergarea pe asfalt ai nevoie de un model usor, cu talpa flexibila, pentru a amortiza calcatura. Cei pentru teren accidentat au o talpa intermediara, ce asigura tractiune si o mai buna stabilitate piciorului. Modelele care au cuie in talpa, sunt special concepute pentru cei care participa la maratoane pe pista. Acesta au rolul de a asigura aderenta. 

Marimea trebuie aleasa cu atentie. Unii utilizatori prefera variante cu un numar mai mare, decat cea utilizata in cazul incaltamintei normale, pentru ca picioarele se umfla in timpul alergatului prelungit. Confortul este un alt element important, pe langa marimea potrivita este bine sa acorzi atentie la cusaturi, materialul interior sau branturi.

Incaltamintea trebuie inlocuita dupa o anumită perioada, deoarece se uzeaza si nu mai asigura aceeasi stabilitate si aderenta. Atunci cand adidasii masculini de alergare (aici modele comparate noi) se tocesc, ar fi bine sa achizitionezi o a doua pereche si sa le folosesti alternativ.

 

 

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 voturi, media: 5.00 din 5)
Loading...