6 secrete care te motiveaza sa mentii o rutina de workout

Am modificat articolul ultima data pe: 12.12.19

 

Pentru a putea urma riguros antrenamentele de fitness, trebuie sa stii cu exactitate care sunt schimbarile pe care vrei sa le vezi la tine, la finalul activitatii. Stabileste obiective pe termen mediu, dar si pentru o perioada lunga de timp si recompenseaza-te dupa fiecare tel atins.

 

Nu e usor sa faci schimbari in viata ta, de aceea iti prezentam cateva sfaturi ce te pot ajuta sa urmezi riguros antrenamentele de fitness, pentru a-ti putea redobandi silueta si increderea in tine.

 

Stabileste-ti obiectivele si urmareste-le

Toti cei care incep sa practice fitnessul isi doresc rezultate cat mai vizibile, intr-un timp cat mai scurt, iar acest lucru nu este posibil. Pentru a nu fi demoralizat dupa doar cateva sedinte la sala, ar fi bine sa iti stabilesti cu atentie obiectivele pe termen mediu si lung. 

In momentul in care trasezi etapele evolutiei, fii sincer cu tine si cu ceea ce poti. La inceput evidentiaza modificarile minore, iar pe masura ce reusesti sa ai propria rutina si sa indragesti aceasta activitate, traseaza-ti tinte mai indraznete si mai greu de realizat. Ca sa te poti bucura de toate modificarile, urmareste cu atentie evolutia cu ajutorul aplicatiilor si a diverselor programe concepute special pentru cei care vor sa introduca fitnessul in rutina lor zilnica. 

In momentul trasarii obiectivelor, trebuie sa fii cat mai clar, pentru a sti exact acolo unde vrei sa ajungi. De exemplu, daca vrei sa scazi in greutate, nu spune simplu “vreau sa slabesc”, ci mentioneaza numarul de kilograme pe care vrei sa le dai jos. Dupa fiecare obiectiv atins, este bine sa te recompensezi cu ceva ce iti face placere, pentru te motiva sa mergi mai departe si sa iti respecti rutina.

 

 

Bazeaza-te pe prieteni

Daca te numeri printre cei care pot fi motivati cu ajutorul recompenselor financiare, te poti folosi de aceste aspecte pentru a respecta programul tau de antrenamente. Inainte de a incepe rutina si dupa ce stabilesti lista de obiective, poti face un pariu cu un prieten. 

De exemplu, pentru fiecare obiectiv neatins tu ii datorezi acestuia o suma de bani, iar pentru fiecare tel realizat, vei fi recompensat financiar. Daca la final nu ai reusit sa iti indeplinesti obiectivul principal, banii raman la cel cu care ai facut pariul.

Poti alege sa faci antrenamentele cu un prieten la fel de determinat ca si tine. Atunci cand vei simti ca nu mai poti, te poate incuraja sau de ce nu, puteti realiza chiar si o competitie.  

Rutina este mai usor de respectat in doi, deoarece vei putea sa compari evolutia ta cu cea a coechipierului, iar in momentul in care rezultatele sunt mai bune, devii mai motivat sa continui activitatea. Pe de alta parte, poti impartasi cu partenerul de fitness diverse impresii, sfaturi sau informatii, astfel incat activitatea sa nu fie atat de solicitanta si de greu de realizat.

 

Personalizeaza-ti antrenamentul

Stabileste ora antrenamentului in functie de activitatile tale zilnice. De exemplu, daca incepi programul de lucru de la ora 9:00, alege sa mergi la sala inainte de a ajunge la munca. Poate fi mai dificil sa te trezesti de dimineata, insa dupa o activitate sportiva intensa, vei avea energie pe tot parcursul zilei si te vei simti in forma. 

Daca programul tau la firma incepe dis de dimineata, nu merge acasa dupa finalizarea orelor de munca. S-ar putea ca odata ajuns sa nu mai ai chef sa mergi la antrenament, deoarece te rapune oboseala. Pentru a fi sigura ca iti respecti rutina, ia-ti hainele cu tine si mergi la sala imediat dupa, fara a mai te abate din drum. 

In timpul antrenamentelor alege muzica preferata. Pentru a avea un ritm alert, ar fi bine ca melodiile alese sa fie antrenante si pline de energie. Ca sa fii sigura ca faci alegerile bune, poti constitui de acasa un playlist, folosindu-te de diverse liste existente in mediul online. 

Fitnessul nu este o activitate usoara, insa daca il adaptezi cu personalitatea ta s-ar putea sa devina un hobby. Unele persoane pot avea nevoie de o perioada mai lunga de incalzire sau pot fi mai atrase de exercitiile efectuate la diverse aparate. 

Cele energice, care se afla la un nivel mai avansat, prefera sa treaca direct la un antrenament intens si sa sara peste incalzire si finalizare. Orice modificare a rutinei este benefica atata timp cat organismul tau nu se resimte si rezultatele sunt vizibile.

 

Vizualizeaza modificarile si analizeaza sentimentele

Dupa toate eforturile pe care le faci meriti sa te bucuri. Uite-te in oglinda dupa fiecare zi de fitness si fa-ti poze la o anumita perioada, pentru a putea vizualiza modificarile. In momentul in care vei observa schimbarile, vei fi mai motivata sa mergi mai departe. 

Dupa cateva luni, poti incerca chiar si hainele mai vechi, pe care inainte nu le puteai purta. Probeaza-le, admira-te si bucura-te de schimbari. De cate ori esti demoralizata, aminteste-ti cum te simti dupa fiecare antrenament efectuat si dupa fiecare schimbare. Fii mandra de progresele tale si recompenseaza-te!

 

 

Schimba-ti stilul de viata

Daca obisnuiesti sa intri frecvent pe Facebook aboneaza-te la pagini de nutritie si la videouri ce includ diverse antrenamente. Mai poti citi si diverse marturii ale celor care au ajuns sa isi atinga obiectivele si sa isi schimbe infatisarea cu ajutorul fitnessului. Aceste intamplari iti pot ridica moralul si te pot ajuta sa depasesti momentele dificile din timpul rutinei.

 

Apeleaza la un antrenor profesionist

Uneori, chiar daca folosesti cea mai buna statie multifunctionala de exercitii, s-ar putea ca rezultatele sa nu fie cele scontate. Acest lucru se intampla din cauza faptului ca realizezi antrenamente prea intense de la inceput si nu stii sa adaptezi rutina in functie de nivelul tau de evolutie. 

Pentru a putea identifica exercitiile cele mai benefice, ar fi bine ca la inceput sa apelezi la un antrenor specializat. Acesta te va ajuta sa iti formezi o rutina usor de realizat, care iti poate aduce schimbarile dorite. De asemenea, va sti cand trebuie sa cresti intensitatea miscarilor, astfel incat sa nu iti suprasoliciti musculatura.

 

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 voturi, media: 5.00 din 5)
Loading...