7 exercitii bune pentru skateboarding

Am modificat articolul ultima data pe: 20.09.19

 

Datul cu placa necesita multa exersare, mai ales cand vine vorba despre sarituri si grinduri spectaculoase. Daca deja cunoscti notiunile de baza, cu siguranta esti familiarizat cu acest concept si esti constient ca miscarile complicate, mai tehnice, vor avea nevoie de timp si de multe repetari pana cand vei reusi sa fii multumit de efortul tau.

Trebuie sa ai grija sa verifici pe Internet modul corect de realizare a exercitiilor daca nu ai la indemna un ”specialist” cu experienta, care sa ti le arate si sa te corecteze, dupa ce citesti cate ceva despre niste trucuri destinate incepatorilor si intermediarilor.

Daca nu vezi cu ochii tai exact cum arata o miscare, te poti accidenta, motiv pentru care iti sugeram sa investighezi temeinic inainte de a face o prima incercare.

 

 

Kickflip

E una din miscarile de baza pe care orice inititat le poate incerca. In cadrul acestui exercitiu sari si dai placa peste cap fara a o intoarce.

Pozitia de start este cu piciorul dominant in spatele suruburilor frontale, cu varfurile inainte pentru a putea luneca usor spre varf, si cu piciorul din spate pe coada, cu varful spre mijloc.

Dupa ce apesi pe coada, iti tragi usor piciorul dominant peste deck, catre nas, usor indoit, cu partea cu degetul mare usor in afara si impingand in deck, pentru a putea trece pe dedesubt si a-i da un bobarnac spre a usura rotirea sa in aer.

Dupa ce varful pantofului se dezlipeste de nas, skateboard-ul incepe sa se invarta. Va trebui sa repeti aceasta miscare de nenumarate ori pentru a deprinde viteza, pozitia picioarelor si rotatia necesare.

Dupa ce placa revine cu deck-ul in sus, te vei gandi la aterizare, incercand sa o prinzi sub picioare cu membrele in dreptul suruburilor.

 

Heelflip

Acest exercitiu este opusul kickflip-ului, insa miscarea in sine este similara. Ajuti placa sa se invarta in aer prin presionarea sa cu calcaiul piciorului dominant.

Pozitia de start e aceeasi ca mai sus, apasand coada cu varful piciorului din spate si, in timp ce sari, treci cu membrul dominant peste deck, mentinand contactul cu acesta si apoi impingand usor cu calcaiul in acesta, pentru a declansa rotirea sa cu rotile in sus.

Saritura trebuie efectuata usor in spate, pentru a  reveni cu picioarele pe deck, in acelasi timp indepartand membrele de placa, pentru a nu te impiedica. La aterizare, prinzi skateboardul sub picioare si indoi genunchii.

 

Railstand

In cadrul acestei miscari, skaterul sta pe cantul placii cu varfurile (frontside) sau calcaiele (backside). Pe varfuri e mai usor sa inveti pentru ca vezi exact ce se intampla si ai un control mai bun asupra miscarilor.

Pornesti prin punerea picioarelor de-a curmezisul pe deasupra axurilor, infingandu-ti greutatea in varfuri pe masura ce sari cat de sus poti, astfel incat placa sa cada pe cant. Vei dori sa “aterizezi” cu varfurile pe cantul de sus, cu calcaiele pe roti.

Pentru varianta pe calcaie ai nevoie de dexteritate superioara. Sari de pe deck si apesi in acelasi timp cu varfurile, avand grija sa depui suficienta forta pentru ca placa sa ramana pe o parte si aterizezi cu picioarele pe cant.

 

Flip la 360 de grade

Flip 360, sau Treflip, e o miscare avansata in cadrul careia placa se rostogoleste in timp ce corpul tau nu isi schimba pozitia. E un exercitiu spectaculos, care uimeste publicul mai putin cunoscator, si necesita mult timp pentru a fi stapanit.

Pornesti cu piciorul dominant pe mijlocul placii si cel din spate de-a curmezisul cozii, cu calcaiul usor in afara. Membrul dominant e in pozitie de kickflip, dat usor spre spate si intors, in pozitie oblica (calcaiul catre margine).

Pe masura ce impingi coada si o tragi usor pe sol, printr-o miscare rotunjita, faci un kickflip cu mai multa forta, ceea ce duce la rotirea placii peste cap si la invartirea sa la 360 de grade. Vei repeta acest pas pana cand il stapanesti bine, iar mai apoi poti continua, ridicand picioarele cat de sus poti, pentru a nu te impiedica, fiind cu ochii pe placa pentru a reveni cu ambele picioare in dreptul axurilor.

 

50/50

Este un exercitiu de grind, de regula fiind primul incercat cu un skateboard cruiser sau bidirectional, care are aceeasi tehnica indiferent de designul placii. Este o miscare ce necesita o bara, o bordura sau orice suprafata cu un cant pe care se pot “tarsai” axurile.

Ai nevoie de o viteza medie, ruland usor pana la cantul respectiv, paralel cu suprafata, dupa care faci un ollie utilizandu-ti piciorul dominant, spre a ghida placa cu axurile pe suprafata, la mijlocul acestora, slefuind suprafata pana la capatul tevii/bordurii, cand sari pe coada cu piciorul din spate pentru a cobori cu ambele picioare pe deck.

 

Boardslide

Ca si miscarea de mai sus, e un exercitiu de baza in grinding, in care faci un ollie spre o rampa sau o balustrada, ajungand cu mijlocul placii pe ea si alunecand pana la capat in acest fel, mentinandu-ti echilibrul pe cele doua margini. Are nevoie de o suprafata foarte subtire in care sa aiba loc contactul.

E indicat sa incepi cu o balustrada cu o inaltime minima, de doar cativa centimetri, pentru a nu cadea. Totodata, poti apela la lubrifierea acesteia, pentru ca placa sa alunece mai usor pe ea.

 

 

Mergi pe langa surafata pe care vrei sa faci grind-ul cu picioarele in pozitie de ollie, facand miscarea si intorcandu-ti corpul si deck-ul la 90 de grade spre bara, pentru a ateriza cu centrul skateboardului pe ea, in pozitie perpendiculara.

Iti indoi genunchii si iti mentii echilibrul pana la capatul barei, la final lasandu-te usor cu greutatea pe spate, pentru ca vrei sa aterizezi inapoi pe sol cu rotile din spate.

 

Nose grind

Iti folosesti doar axul din fata la contactul cu balustrada. In pozitie de ollie, mergi pe langa balustrada pana ajungi la portiunea pe care vrei sa “aluneci” si sari in ollie, aterizand cu piciorul din fata spre nas si cu celalalt spre centrul placii, pentru ca greutatea sa fie in jumatatea frontala a dispozitivului astfel incat coada sa se ridice de pe sol.

Aterizezi pe bara pe axul frontal, atingand usor cu nasul din lemn, mentinandu-ti echilibrul in timp ce te dai pe ea. Nu te apleca prea in fata caci poti da cu nasul de bara si cadea.

 

 

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (3 voturi, media: 5.00 din 5)
Loading...