7 idei pentru a fi activ/a in timpul liber

Am modificat articolul ultima data pe: 26.06.19

 

Desi e mai usor sa te lasi prada sedentarismului cand ai timp liber, preferand sa te relaxezi uitandu-te la televizor, la un film bun sau un serial, ori tragand un pui de somn, beneficiile in privinta sanatatii se fac cunoscute numai cand ramai activ.

Nu e neaparata nevoie sa participi la cursuri sau evenimente incadrate in categoria sportului pentru a te mentine in forma, deoarece si cand ai timp limitat la dispozitie poti sa te antrenezi singur, in diverse moduri.

Iti va fi util sa te axezi pe activitati desfasurate in natura pentru a respira aer proaspat si a-ti creste rezistenta cardiovasculara. Iata cateva idei pentru toate gusturile.

 

Plimbari

Este cel mai simplu lucru pe care il poti face pentru sanatatea proprie. Pe langa beneficiile fizice, te relaxezi, scapi de negativitate si stres si descoperi, poate, noi locuri interesante. Iar daca ai un animal de companie, o plimbare rapida poate fi inclusa in rutina zilnica.

Poti sa alternezi luarea mijloacelor de transport in comun cu mersul la serviciu, pentru a-ti face norma de 10000 de pasi pe zi si a-ti ajuta muschii sa ramana activi si sanatosi. Si nu ai nevoie de echipamente speciale, hainele obisnuite fiind de ajuns, alaturi de acestea putandu-te ajuta de niste pantofi sport pentru mers, care sa nu te oboseasca, mai ales cand cauti sa slabesti si mai maresti viteza, din cand in cand.

Singurul inconvenient al acestei activitati este ca e dependenta de vreme. Cand ploua sau este innorat si frig afara nu vei mai avea acelasi imbold de a iesi la o scurta plimbare.

 

 

Drumetii

Urmatorul pas in ce priveste mentinerea unei vieti active este alegerea unei locatii pline de verdeata (o padure, un munte, o zona turistica) unde sa petreci cateva ore explorand zona si bucurandu-te de natura si aer liber. Pe langa timpul petrecut alaturi de prieteni (caci e mai distractiv sa te “inhami” la drumetii alaturi de cei dragi) vei avea parte de exercitiu fizic moderat sustinut, crescandu-ti rezistenta cardiovasculara si antrenandu-ti muschii.

In acest caz ai nevoie de incaltari pentru teren mai dificil, precum drumurile de munte, si de haine confortabile si calduroase, dar care iti lasa pielea sa respire. Nu uita de apa si de un snack, caci e important sa te mentii hidratat si sa ai un nivel ridicat de energie, pentru a nu renunta dupa primul kilometru.

Cand ajungi in varful dealului sau la capatul drumului te vei simti bine din punctul de vedere psihic, ca si cum ai depasit un obstacol, si te vei bucura de privelisti frumoase. Tara noastra este bogata in astfel de trasee pe care le poti explora in orice weekend.

 

Inot si sauna

Daca nu esti adeptul miscarii in aer liber si al muntelui, poti sa te relaxezi si sa ai parte de un antrenament eficient si la piscina. Desi inotul este asociat cu odihna, daca petreci mult timp in apa, miscandu-te, poti simti cum muschii tai lucreaza, si vei realiza chiar ca iti antrenezi grupe musculare la care, in mod normal, nu ai acces. Si, dupa cateva zeci de minute de inot, poti recurge la sauna, relaxandu-te in timp ce corpul tau inca lucreaza.

 

Sala de fitness

Pentru cei mai comozi dintre noi, care doresc, insa, sa se mentina in forma, sa isi tonifieze formele si sa obtina o crestere a masei musculare sau sa slabeasca, raspunsul este abonamentul la sala de fitness. Este la indemana, se gasesc optiuni accesibile oricarei categorii de varsta si venituri si ai la indemana toate aparatele de care ai nevoie pentru variate tipuri de antrenament. Si, daca sala se afla aproape de locul de munca, e si mai usor sa faci o scurta sesiune de pana la 45 de minute in fiecare seara.

Exercitiul fizic e un mod simplu si eficient de a-ti pastra corpul sanatos si frumos, ferit de afectiuni la nivelul inimii, plamanilor, sistemului digestiv sau mobilitatii. Nu uita ca, daca telul tau este de a slabi, va trebui sa pui accentul pe exercitii cardiovasculare si pe o dieta usor restrictiva in numarul de calorii consumate, iar daca vrei doar sa te mentii in forma nu uita sa fii activ pentru 30 de minute pe zi.

 

 

Jogging

Alergarea e un mod excelent de a-ti mentine sistemul cardiovascular in parametri optimi, crescand gradul de rezistenta la efort si ajutandu-te sa obtii forme mai fluide si o piele mai ferma. Iar daca transformi joggingul intr-o activitate zilnica sau cu frecventa ridicata, te poti bucura de un metabolism rapidizat, ajutandu-ti corpul sa arda calorii mai eficient si cand nu depui efort.

Pe langa beneficile fizice, alergarea in aer liber contribuie la scaderea nivelului de stres, caci te poti concentra asupra ideilor ce nu-ti dau pace ori nu te mai gandesti deloc la ele, avand un moment de respiro. Si, la finalul cursei, te poti simti fericit, avand acea experienta de “drog al alergatorilor” deoarece corpul elibereaza endorfinele care iti dau euforie.

 

Ciclism

Ai multiple optiuni, putandu-te intrebuinta de o bicicleta mountainbike sau de una de oras, in functie de locurile preferate pentru pedalare. Depui efort, dar te simti bine, parcurgand distante medii si bucurandu-te de natura in timp ce ai grija de sanatate.

In esenta, este acelasi lucru ca si atunci cand mergi, doar ca acoperi suprafete mai mari si te poti bucura de privelisti interesante mai des. Totodata, bicicleta poate deveni un vehicul de transport, cu ajutorul caruia ajungi in locuri in care nu ai avea acces cu masina sau un mijloc de transport in comun, spre exemplu.

 

 

Skateboarding

Daca vrei sa te apuci de o noua activitate, dar nu stii spre care sa te indrepti, datul cu placa poate fi o optiune interesanta, daca iti plac activitatile urbane. Vei investi intr-un skateboard si in niste skate shoes, si apoi nu trebuie decat sa gasesti trotuarul sau parcul potrivit.

Depui efort fizic fara a-ti da seama atunci cand incerci sa inveti un nou truc sau sa te perfectionezi in a rula pe strada, atunci cand iti tii echilibrul sau te dai la vale. E important ca, la inceput, sa porti echipament de protectie, pentru a evita accidentarile, dar intr-un timp scurt te obisnuiesti cu acest mod cool de a te mentine activ in timpul liber.

 

 

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 voturi, media: 5.00 din 5)
Loading...