7 metode de a te pregati din timp pentru plaja

Am modificat articolul ultima data pe: 20.09.19

 

Deja te gandesti la nisipul fierbinte si la apa calda si albastra a marii, dar si la costumele de baie pe care le vei achizitiona in curand si la garderoba moderna, care iti expune corpul pe plaja. Si, daca iesi din iarna cu cateva kilograme in plus, cu siguranta nu te va incanta foarte mult gandul ca toata lumea iti va vedea inceputul de colacei sau soldurile mai “pufoase”.

Chiar si cu cateva saptamani inainte de vacanta poti incerca sa iti tonifiezi muschii si sa obtii mai multa incredere in tine si in infatisarea ta. Se spune ca poti pierde pana la un kilogram pe saptamana, daca urmezi un program de sport adecvat necesitatilor si pregatirii tale si daca scazi din dieta dulciurile, fast food-ul, sucurile si prajelile.

Iata cateva metode care te pot ajuta sa revii la o forma de invidiat, chiar inainte de sezonul estival.

 

Incepe cu un plan personalizat

Este de preferat sa incepi sa te pregatesti cu trei luni inainte de data concediului sau a vacantei, pentru a avea cele mai bune rezultate. Insa si daca te-ai gandit mai tarziu sa faci o schimbare in rutina zilnica, timpul nu va fi pierdut, caci nu vei obtine doar schimbari fizice, ci si o dispozitie mult imbunatatita, rezultate pe care le poti mentine pe termen lung.

Pastreaza teluri realiste, caci nu poti obtine minuni in doar cateva saptamani. Fa-ti un plan cu exercitii fizice variate si cu mici teluri de dus la indeplinire in fiecare saptamana, pornind, de exemplu, de la efectuarea a 100 de genuflexiuni in decursul unei saptamani, si evitarea consumului de ciocolata si sucuri.

 

 

Hidrateaza-te

Orice adult ar trebui sa bea cel putin doi litri de apa pe zi, caci e cel mai sigur si lipsit de dificultati mod de a scapa de “greutatea de apa” despre care vorbeste toata lumea, adica retinerile de apa cauzate tocmai de deshidratare, care produc balonare si “umfla” tesutul,  dand acel aspect nesatisfacator, mai ales in zona abdomenului si a picioarelor.

Cand reduci consumul de apa poti afecta si eficienta antrenamentelor fizice, deoarece deshidratarea afecteaza potentialele arderi. Pe deasupra, te vei simti mai obosit/a de-a lungul zilei. Nu uita de cuburile de gheata, un pont folosit de multi sportivi fiind sa adauge cuburi de gheata apei pentru ca astfel corpul va consuma mai multe calorii in incercarea de a reveni la o temperatura echilibrata a corpului.

 

Adauga diuretice naturale dietei

O mana de ajutor in vederea tonifierii inainte de sezonul estival este data de alimentele care trec repede prin sistemul digestiv si ajuta ca fluidele sa fie eliminate mai rapid. Astfel, te vei debalona si simti mai uso(a)r/a.

Printre cele mai comune exemple se afla castravetele, lamaia, ceaiul verde, sparanghelul si kiwi. In esenta, orice fruct sau leguma bogate in potasiu, magneziu, vitamina C sau cafeina vor avea acelasi rezultat.

 

Micile schimbari de dieta ajuta mai mult decat crezi

Pentru a micsora pe cat posibil retentia de apa in organism si balonarea este indicat sa reduci consumul de carbohidrati procesati cu amidon, cele mai bune exemple fiind painea, biscuitii, pastele, covrigii, prajiturile cu blat. Acestea contin cantitati ridicate de sare si conservanti care, folosite in exces, vor afecta aspectul fizic.

In cazul in care un produs are prea multe ingrediente pe care nu le poti pronunta sau nu le cunosti, ar fi de preferat sa il eviti si sa il inlocuiesti cu legume si fructe proaspete, de sezon, alaturi de care sa adaugi o sursa de proteine (acestea necesitand un timp mai indelungat pentru digerare, ceea ce ajuta la pastrarea satietatii si la consumarea a mai putine gustari nesanatoase).

 

Evita alcoolul

Bauturile alcoolice sunt bogate in calorii, insa nu contin nutrientii necesari organismului, asa ca iti va fi util sa reduci consumul pentru cateva saptamani de la cinci pahare de vin pe saptamana sau cinci beri, la maximum doua. Vei reduce caloriile consumate si vei avea un somn mai bun, trezindu-te mult mai energic/a.

Iar, atunci cand te lasi prada unui pahar de vin, consuma si doua pahare de apa, unul inainte si unul dupa aceea, pentru a contracara efectul deshidratant al alcoolului.

 

 

Incorporeaza exercitii cardio pentru picioare si abdomen

Aceste parti ale corpului sunt cele mai importante atunci cand te afli in costumul de baie, asa ca pe ele ar trebui sa te axezi in principal. Insa asta nu inseamna ca nu ar trebui sa ai grija si de restul corpului caci, oricat ai incerca sa tintesti o anumita grupa musculara, nu vei putea obtine rezultate vizibile decat daca iti antrenezi corpul in intregime.

Muschii fesieri si coapsele au dimensiunile cele mai mari, asa ca vor necesita mai multa energie in timpul antrenamentelor. In plus, prin antrenare, iti vor transforma posteriorul intr-unul bombat, care arata foarte bine in costumul de baie. Si, cum un abdomen plat iti ofera cea mai mare incredere, nu uita de exercitiile ce antreneaza muschii abdominali si oblicii. Podul invers e un exercitiu care iti antreneaza fesierii, dar care ia in calcul si abdominalii si coapsele, asa ca e musai sa il introduci in antrenamentul tau.

Iar daca preferi cardio care sa iti permita sa te uiti si la un videoclip sau un serial pe Netflix, poti incerca niste benzi de alergare (aici iti aratam o lista comparativa) cu ajutorul carora iti vei tonifica partea inferioara a corpului si iti vei accelera metabolismul. Alte aparate de ajutor sunt stepperul, bicicleta eliptica sau cea clasica.

 

Continua cu niste exercitii cu greutati

Cum efortul cardiovascular nu este suficient in vederea transformarii corporale, caci antrenamentele cu greutati sunt si ele importante pentru a face muschii frumosi, nu uita sa incorporezi exercitii de acest fel de cel putin trei ori pe saptamana.

Un program de fitness diversificat, care include ridicari si presa cu gantere sau haltere, are rolul de a arde calorii si de a rapidiza metabolismul, punand celulele in miscare si dupa terminarea sesiunii, dezvoltand tesutul muscular si dand fermitate pielii. Prin efectuarea genuflexiunilor cu greutati, a flotarilor care iti folosesc propria greutate, a fandarilor si preselor la piept, pui in miscare marile grupe de muschi si le dezvolti in mod echilibrat, in acelasi timp.

O idee buna este sa incerci un astfel de program dimineata, pentru a da startul metabolismului pe durata intregii zile.

 

 

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 voturi, media: 5.00 din 5)
Loading...