7 modalitati de a evita sa te ingrasi cand petreci mult timp la birou

Am modificat articolul ultima data pe: 01.04.20

 

Petrecand majoritatea zilei la birou, iti poate fi dificil sa obtii rezultatele pozitive in ce priveste starea fizica sau fitness-ul. Poti spune ca iti exersezi doar degetele si mainile caci, adesea, acestea sunt singurele folosite la un job sedentar.

Iar, prin “infruptarea” din snack-uri mai putin recomandate in vederea pastrarii siluetei, nu vei vedea prea mari rezultate, desi poate tii deja o dieta. Si acest lucru se poate intampla si din cauza stresului, care te face sa mananci ce si cand nu ar trebui.

Cum poti sa iti astamperi obiceiurile obraznice spre a te bucura de formele dorite si cand ai un serviciu prin prisma caruia nu prea te misti? Pentru inceput, punand in practica aceste simple sfaturi.

 

Ia pranzul in afara incintei

Se poate sa nu ai foarte mult timp la dispozitie si sa te dedici unui pranz rapid, bazat pe preparate bogate in calorii, precum pizza sau shaorma, pe care le poti comanda si manca fara a face prea multa miscare. Ba chiar poti si lucra in timp ce iti oferi energia necesara ultimelor ore business ale zilei.

O mica schimbare pe care o poti face este sa faci o scurta plimbare, iesind din cladirea in care iti desfasori munca, si sa iei o masa mai sanatoasa. Daca ai timp la dispozitie, si un restaurant prin apropiere, de ce sa nu te bucuri de o scurta promenada si de niste bucate alese, mai slabe in calorii si grasimi sau zaharuri ultra-procesate?

Totodata, te va ajuta foarte mult si alegerea pe care o faci in materie de alimente, putandu-te indrepta spre salate sau sosuri ori dressing-uri simple, sushi, sandwich-uri cu paine integrala sau legume gratinate. E important sa adaugi mesei o sursa de proteina, care e mai satioasa. Cel mai sanatos este sa iti aduci pranzul cu tine, caci daca este gatit acasa stii exact ce mananci si cat de nutritional este.

 

 

Tine stresul sub control

Unul din cele mai cunoscute motive pentru care “snack-uiesti” in nestire cand esti la birou, pe un proiect important, este stresul. Majoritatea celor care lucreaza isi ofera un moment de rasfat, usurare sau confort prin mancare.

E important, insa, sa tii anxietatea, oboseala si stresul sub control, pentru a te bucura de corpul de vis si de sanatatea mentala necesara unei vieti indelungate. Hormonii eliberati de stres contribuie intr-o masura destul de mare la cresterea in greutate, mai ales in zona abdominala, mai ales atunci cand te afli in sezut pentru ore intregi, dandu-ti si senzatia de foame, chiar si dupa ce ai mancat.

Totodata, creeaza poftele acelea de nestapanit. O solutie este meditatia, urmata fiind de exercitiul fizic, activitati pe care le poti intreprinde in timpul liber sau chiar intr-o scurta pauza, pentru ca astfel sa te relaxezi si sa te simti mai bine.

 

Nu incrucisa picioarele

Dupa ce te asezi pe scaun, la un moment dat vei avea intentia de a-ti incrucisa picioarele. Poate fi o pozitie mai confortabila pentru tine sau una in care te-ai obisnuit, insa asta nu inseamna ca este tocmai cea mai sanatoasa.

Atunci cand stai in acest fel, pe venele de la nivelul zonei pelviene este supusa o presiune ridicata, astfel ca sangele nu va circula foarte bine. Probabil ai trecut deja prin dureri si amorteala in zona picioarelor dupa ce le-ai tinut incrucisate pentru cateva zeci de minute.

Frisoanele, durerile de umeri, spate, constipatia, diformitatile de la nivelul coloanei sau metabolismul scazut pot fi atribuite statului prea mult cu picioarele incrucisate, putand duce, astfel, la cresterea observata pe cantar.

Daca ai grija sa nu ingreunezi sau sa tai circulatia din zona pelvisului, ai putea scapa de picioarele umflate si de senzatia aceasta neplacuta, pastrand rata metabolica accelerata.

 

Evita alimentele si bauturile cu zahar

Oricat de tentant pot fi un baton de ciocolata, o punga de chipsuri sau o napolitana, alimentele bogate in zaharuri si grasimi, precum acestea, nu iti vor face bine daca se afla in rutina zilnica.

Incearca, in schimb, un fruct sau un iaurt slab cu fructe, hummus sau nuci. Gustarile dulci si procesate nu te vor satura, si iti vor produce o stare agitata sau somnolenta mai tarziu.

Acelasi lucru poate fi spus si de sucurile cumparate, fie ca sunt acidulate sau naturale. Chiar si sucurile “sanatoase” iti pot aduce un aport de 12 grame de zahar per pahar de 250 ml, asa ca, daca ajungi sa consumi o sticla intreaga, iti poti depasi cu mult necesarul zilnic.

Asadar, ar fi de preferat sa bei ceai natural, neindulcit, daca doresti un altfel de gust decat cel al apei, alaturi de care vei primi si antioxidantii utili in mentinerea sanatatii si a tineretii.

 

Hidrateaza-te

Nu uita de apa. Este indicat sa bei cel putin 2 litri pe zi, pentru a detoxifia organismul si a-l ajuta sa functioneze mai bine. Vei fi hidratat/a si vei manca mai putin, simtindu-te mai putin obosit/a. In plus, vei merge mai des la toaleta si la rezervorul de apa, asa ca vei face miscare.

 

 

Misca-te si intinde-te cat de mult poti

Incearca sa stai in picioare cand vorbesti la telefon, sau sa te misti in jurul biroului. Astfel, vei evita retentia apei si ti se va imbunatati circulatia sangvina, caloriile fiind arse mai usor.

Poti recurge chiar si la scurte exercitii, precum ridicarea picioarelor pana la nivelul genunchilor, pe rand, si mentinerea lor timp de cate 5 secunde, pentru a mentine circulatia si postura corecta, in timp ce iei o scurta pauza.

 

Exercitii fizice

Fie ca le desfasori la birou, cu ajutorul unui stepper spre exemplu, sau acasa ori la sala de fitness, in preajma unor aparate mai complicate, e important sa ai mainile, dar mai ales picioarele, in miscare, de cate ori poti.

Alege o activitate care iti face placere, si tine-te de ea, fie ca este vorba despre jogging, mers, ciclism, yoga sau pilates, de exemplu. Pe deasupra, te va ajuta foarte mult sa fii activ/a in weekenduri, cand poti sa iesi afara alaturi de cineva drag, poti vizita locuri noi sau te poti bucura de natura intr-un mod activ.

Sa iti pastrezi sanatatea si formele fizice atractive cand lucrezi la birou poate fi dificil, insa nu imposibil. Atata timp cat obiceiurile tale sunt unele sanatoase, iti poti permite si cate un deliciu.

 

 

Lasa un comentariu

avatar
  Aboneaza-te  
Anunta despre