7 moduri in care reintri in forma dupa Sarbatori

Am modificat articolul ultima data pe: 06.07.20

 

La inceputul fiecarui an, dupa mesele bogate de Sarbatori, sau dupa Pasti, simti nevoia unei schimbari in ce priveste dieta si activitatea fizica desfasurata (sau lipsa acesteia). Alaturi de familie si prieteni ai mai renuntat la restrictiile impuse in decursul anului, insa consideri ca ar fi timpul sa iti reiei stilul de viata mai sanatos si energic. Insa, daca acum te afli pentru prima oara in fata unei astfel de rezolutii, iti poate fi dificil sa incepi.

Pentru a obtine corpul tonifiat gata de plaja pentru sezonul cald, sau pur si simplu pentru a te simti mai bine in pielea ta, te invitam sa citesti cateva informatii privitoare la mici schimbari pe care le poti face in rutina ta zilnica.

 

Fa-ti un plan de lunga durata

Au trecut sarbatorile si vrei sa te apuci imediat de o dieta restrictiva si de sport, in speranta ca rezultatele fulger nu vor intarzia sa apara. Nu este atat de simplu pe cat crezi, insa, deoarece pentru a obtine rezultate care se vad si se pastreaza in timp, ai nevoie, in primul rand, de rabdare, si mai apoi de ambitie si un plan clar.

 

 

Daca recurgi la solutii fulger de a scadea in greutate, nu faci decat sa iti deprivi corpul de nutrienti si sa ii induci o stare de criza, ceea ce nu te va ajuta pe termen lung, caci, daca urmezi acum o dieta drastica, dupa nenumarate “infruptari”, nu vei face decat sa creezi alte probleme de sanatate, precum declansarea unei anemii, producerea de calculi biliari sau slabirea consistenta a sistemului imunitar. Nu te gandi la revenirea in forma drept o tinta singulara, ci mai degraba la o schimbare sustinuta, de lunga durata.

Fa o lista cu mici obiective pe care sa le indeplinesti, care pot include, de exemplu, alergarea sau mersul de 30 de minute pe zi, pentru inceput, incorporarea unui fruct drept gustare in fiecare zi sau adaugarea unei legume pe care nu o mananci in mod uzual. Micile schimbari duc, in timp, la rezultate. Dupa ce te obisnuiesti cu acestea poti trece la efectuarea unor exercitii fizice mai intense, precum pedalarea la bicicleta stationara, care e un aparat extrem de popular pentru cei ce prefera sa nu depinda de un abonament la sala.

 

Incorporeaza miscarea in rutina zilnica

Daca ai un job sedentar, care implica sederea in scaun ore intregi, e imperios necesar sa faci cat de putina miscare poti. Chiar si cand esti in vacanta, un nivel scazut sau mediu de activitati fizice te va ajuta sa iti mentii greutatea si silueta. La inceputul anului, cei mai multi romani se indreapta spre abonamentele la sala, in speranta ca in noul an vor reusi sa ajunga la greutatea si formele dorite.

De multe ori, dupa cateva luni iti pierzi determinarea si treci mai rar pe la sala, sau poate renunti complet. Cu ajutorul unei biciclete de fitness (aici iti oferim o lista comparativa) poti sa iti efectuezi cele 30 de minute de cardio si acasa, spre exemplu, investitia fiind una similara sau chiar mai scazuta, in comparatie cu un abonament pentru un an de zile la un centru de fitness.

Indiferent ca preferi miscarea in aer liber, la sala sau acasa, singur/a sau alaturi de un partener de sport, e important sa iti tii muschii in miscare cat de des poti, pentru a te simti mai bine din punctul de vedere fizic, psihic si pentru a obtine rezultatele dorite. Un pont este incorporarea exercitiilor cu greutati, care iti vor creste masa musculara si te vor tonifia in mod eficient.

 

Bicicleta fitness – o noua abordare a dietei

Deoarece lucreaza mare parte a muschilor, mai ales daca este vorba despre una din cele mai bune biciclete fitness eliptice, pentru uz casnic, aceasta poate deveni un aliat de nadejde in lupta cu kilogramele in plus. Poate fi incercata la sala de fitness sau acasa, iar daca preferi sa pedalezi in natura, poti sa recurgi la o bicicleta traditionala. Jumatate de ora de mers pe zi te ajuta sa te tonifiezi, contribuind la pierderea centimetrilor mai ales din zona coapselor si a feselor, crescandu-ti rezistenta fizica si imbunatatind sistemul circulator.

Te incurajam sa incerci o bicicleta stationara si, chiar daca dupa primele sedinte febra musculara este mare, iti sugeram sa continui, caci aceasta se va ameliora si, intr-un final va disparea, pe masura ce muschii tai se obisnuiesc cu noua activitate.  

 

Mentine hidratarea

Deshidratarea iti induce senzatia de foame si atunci cand corpul tau are nevoie, de fapt, de apa. Mai ales cand faci si sport, nu uita sa bei suficienta apa, cantitatea minima recomandata in general fiind de 2 litri pe zi. Astfel, si pieleta ta va arata mai bine si isi va recapata stralucirea, si poftele tale pot fi astamparate mai usor.

 

Inlocuieste carbohidratii albi si scade continutul de grasimi

Moderatia este foarte importanta, atat cand te bucuri de sarbatori alaturi de familie, cat si dupa aceea. Nutritionistii recomanda minimizarea aportului de carbohidrati albi, precum orezul, painea alba, pastele, precum si a dulciurilor sau alcoolului.

Nu e nevoie sa iti restrictionezi complet anumite categorii de alimente, ci sa le gatesti diferit, cu mai putine grasimi (inlocuieste prajelile cu gatitul cu aburi sau la cuptor, de exemplu). Totodata, iti va fi util sa astepti cateva ore in urma consumarii unei mese mai copioase, cu grasimi (friptura, spre exemplu), pentru a te infrupta dintr-o felie de tort, sa zicem. Astfel, organismul tau va putea digera si nu va fi coplesit de cantitatile mari cu care trebuie sa lucreze.

 

 

Adauga mai multe fructe si legume meselor zilnice

Daca efortul fizic nu este sustinut si de o dieta curata, cu mai putine ingrediente procesate, rezultatele vor fi mai greu de observat. Iar organismul digera mai usor produse naturale, precum fructele si legumele. Se pune accentul pe salate si legume verzi sau albe, fructe colorate care vor aduce un aport benefic in ce priveste mineralele, vitaminele si fitonutrientii necesari, care vor creste eficienta sistemului imunitar. Totodata, se pot incorpora si supe proaspete, radacinoase sau lactate.

 

Nu cadea in capcana suplimentelor de slabit

Chiar si cand faci pasii anterior mentionati, rezultatele pot sa nu apara imediat, necesitand timp, asa ca e usor sa cazi in capcana suplimentelor pentru slabit, care promoveaza rezultate miraculoase, fara a fi nevoie de miscare sau schimbarea dietei. Insa multe astfel de articole contin substante mai mult nocive organismului, care pot produce dereglari in flora intestinala si digestiva, printre altele, asa ca nu vor fi recomandate decat in urma consultarii unui medic specialist.

 

 

 

Aboneaza-te
Anunta despre
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments