7 solutii pentru a te mentine in forma

Am modificat articolul ultima data pe: 03.04.20

 

Vrei sa revii in forma, sa te simti bine si sa arati bine? Ai facut deja asta si ai obtinut formele pe care ti le-ai dorit, dar nu stii cum sa faci sa te mentii fara prea mari eforturi? Ei bine, nici persoanele acelea cu un corp de invidiat, care par sa nu aiba dificultati in a se mentine fara a reunta la o felie de tort sau care chiar isi doresc sa manance mai multe legume nu au inceput departe de unde te afli tu.

Nu totul consta in genetica, ci si in obiceiuri construite de-a lungul timpului, care acum ajuta la mentinerea siluetei de vis, fara a renunta la placerile vietii. Cum poti si tu sa fii la fel? Incepand cu buna dispozitie si determinare, bineinteles. Dupa care poti urma sfaturile acestea:

 

Nutritie 80/20

Aceasta regula, daca putem sa ii spunem asa, se bazeaza pe principiul conform caruia in 80% din timp vei consuma alimente sanatoase, cat mai putin procesate, pe care le gatesti acasa, astfel stiind exact ce se afla in fiecare fel de mancare si cat de mare este portia. Insa poti face acest lucru si la restaurant, alegand constient ce mananci.

Astfel, te vei indrepta mai mult spre mancarurile simple, cu sosuri putine sau spre deloc (salate, feluri de mancare cu legume, carne slaba), insa te vei putea “infrupta” si dintr-o pizza, o portie de paste sau un burger, din cand in cand. Important este sa nu faci asta prea des.

In timp, corpul tau se va obisnui cu alimente mai putin procesate si o reducere a zaharului si sucurilor, spre exemplu. Iar, cand te avanti spre prea multe chipsuri sau o prajitura, nu te vei simti prea rau si-ti vei dori sa revii la stilul de viata abia format.

E important sa iti oferi mici indulgente pentru a nu iti imprima ideea ca te privezi de mancarurile, snack-urile si dulciurile care chiar iti fac placere. Asadar, nu trebuie sa tinzi spre perfectiune mereu, caci poti “cadea in ispita” mult mai usor in acest fel.

 

 

 

Inlocuirea tentatiilor alimentare obraznice cu unele sanatoase

Din moment ce deja ti-ai implementat in stilul de viata prima regula, iti va fi mai usor sa faci mici schimbari si in ce priveste poftele mai putin sanatoase. In unele cazuri, poti obtine aproape aceeasi satisfactie, fara a sacrifica stilul de viata adoptat si fara a te simti vinovat/a dupa aceea. Si, chiar si atunci cand “cazi in plasa” unei felii de tort sau a unui pahar de vin, acestea iti vor fi permise si nu te vor impiedica sa continui sa faci schimbari.

Insa, te pot ajuta si mai mult atunci cand poftesti la chipsuri sau snack-uri, spre exemplu, pe care le poti inlocui cu floricelele de porumb facute acasa, folosind astfel mai putine grasimi si un continut redus de sare sau condimente. O feliuta subtire de tort iti poate satisface pofta de dulce, fara a fi nevoie sa reintroduci dulciurile in obiceiurile tale zilnice.

 

Bucura-te de exercitiile fizice

Cand mergi la sala de nevoie, fara a te entuziasma si a-ti placea ceea ce faci, miscarea va deveni o corvoada de care vei tinde sa fugi. Insa, daca gasesti un antrenament pe placul tau, care sa te bucure si sa te energizeze dupa 40-60 de minute de antrenament, atunci ai reusit sa iti schimbi stilul de viata.

Cand alte persoane pun munca sau alte aspecte sociale pe primul loc, pasionatii de sport, care se mentin in forma, aleg sa faca din antrenamentele lor o prioritate de care se bucura. Daca urasti timpul petrecut pe banda de alergat sau pe o bicicleta fitness, e timpul sa privesti sportul dintr-un nou unghi.

Problema ar putea izvori din tipul de antrenament. Gaseste ceva care iti place: HIIT, forta, cardio, crossfit, toate iti sunt la indemana, trebuie doar sa vrei sa le incerci.

 

Nu lasa sa treaca mai mult de doua zile intre antrenamente

Deoarece sportul este esential mentinerii unui corp frumos, nu poti sa faci pauze prea lungi intre antrenamente. Miscarea contribuie si la slabire, dar si la intretinerea greutatii ideale, fiind de preferat sa nu amani prea mult exercitiile fizice.

Daca nu poti efectua un scurt set in fiecare zi, incearca sa nu lasi sa treaca mai mult de doua zile pana la urmatorul antrenament. Astfel, muschii tai isi vor mentine anduranta si nu vei suferi (nu vei face febra musculara) cand te intorci la exercitiile obisnuite.

 

Variaza-ti seturile pentru a nu te plictisi

Aceeasi rutina poate deveni istovitoare si plictisitoare, la un moment dat, mai ales dupa ce organismul si muschii deprind miscarile tale. Cu cat variezi mai mult tipurile de efort fizic sustinut, cu atat mai bine va fi antrenat corpul, iar tu te vei bucura mai mult de pe urma variatelor exercitii incercate.

Tocmai de aceea, e util sa nu te limitezi la cardio, putandu-te avanta si spre seturi de flexibilitate, rezistenta sau forta care iti vor tonifia muschii si te vor face sa iti doresti sa te intorci la sala cat mai curand.

 

 

Pune odihna pe primul loc

Desi nu e adesea luata in seama prea mult, odihna are un rol important pentru modul in care arati si cum te simti zi de zi. Cel mai important lucru pe care il fac sportivii si oamenii in forma este sa obtina cele opt ore de somn bun.

Odihna iti ofera nu doar energia necesara antrenamentelor fizice si miscarii de zi cu zi, dar contribuie si la reglarea metabolismului, iti reconstruieste muschii dupa antrenamente grele si iti imbunatateste performantele fizice. Este indicat, asa cum mentionam mai sus, sa dormi cel putin 7-8 ore pe noapte pentru a-ti mentine sanatatea, forma fizica buna si a avea energie sa dai piept cu o noua zi.

 

Mentine-te activ/a!

Oamenii activi isi fac un tel din a merge la sala sau a se antrena fizic des, insa nu se limiteaza doar la a petrece ore in sir la sala de fitness, incorporand miscarea in viata de zi cu zi. Cum poti tu sa te alaturi lor? Mergand cat de mult poti, spre exemplu, si urcand scarile in loc sa iei liftul.

Planifica-ti activitati antrenante in weekend, precum plimbari, sporturi sau drumetii, lucru ce poate fi transferat si in vacante, unde iti poti planifica plimbari pe jos, inot, mersul cu bicicleta sau vaslitul, spre exemplu. Ridica-te de pe scaun, canapea sau din pat cat de des poti, pentru a pune muschii in miscare si a te bucura de o viata sanatoasa.

 

 

Lasa un comentariu

avatar
  Aboneaza-te  
Anunta despre