8 secrete ale antrenarii cu un sac de box

Am modificat articolul ultima data pe: 02.04.20

 

Nu este suficient sa iti faci un abonament la sala de fitness sau sa cumperi un sac de box si sa crezi ca vei deveni peste noapte un adevarat profesionist. Dezvoltarea musculara necesita timp si dedicare pentru a vedea rezultate la nivel fizic si in ce priveste disciplina, iar simpla lovire a echipamentului nu este de ajuns, putandu-te ajuta si de cateva informatii mai putin cunoscute, dezvaluite in randurile urmatoare.

Desi pare un tip de echipament de baza, simplu, sacul de box te poate incanta cu o sumedenie de beneficii, printre care cresterea ritmului cardiovascular, imbunatatirea metabolismului sau cresterea increderii de sine. In orice loc, fie ca e vorba despre o sala de sport sau acasa, te poate ajuta cu dezvoltarea tehnicilor de auto aparare, ofera un antrenament corporal complet si te ajuta sa obtii un corp musculos, bine definit, in mod natural.

Pentru a te bucura si tu de aceeasi energie si aceeasi putere de care dau dovada multi boxeri e nevoie sa ai grija la ce mananci si sa iti adaptezi antrenamentul, adaugand cateva exercitii mai putin cunoscute pentru a-ti creste forta si a rezista mai mult la efort fizic. In plus, e nevoie sa iti dezvolti tehnica de aparare si evitare a oponentului.

 

Schimbari de dieta

Pentru un sportiv este important modul in care isi obtine energia si nutrientii, asadar va avea grija la ce mananca si bea. Cele mai importante sunt proteinele slabe in grasimi si fibrele care mentin sanatatea la nivel gastrointestinal, evitandu-se, pe cat posibil, zaharul, dulciurile si alcoolul.

Cand iti iei antrenamentele de box in serios, te poti gandi la ce folosesti drept “combustibil”. Gasesti online numeroase aplicatii cu ajutorul carora sa tii evidenta a aceea ce mananci de-a lungul zilei, dupa cateva zile observand care sunt macro si micronutrientii consumati. Astfel, iti poti da seama care sunt obiceiurile pozitive si cele negative in materie de dieta. Apoi, poti face schimbarile necesare, care iti vor prii tie, luand in considerare si opinia unui nutritionist.

 

Odihna

Pentru o sesiune de antrenament indelungata, odihna este esentiala mentinerii nivelului de energie de peste zi. In timpul somnului, corpul se odihneste si muschii au timp sa se “repare”, creierul avand si el un moment de respiro. Conform studiilor, sportivii beneficiaza mult de pe urma unui somn bun si lung si a unui program de odihna bine definit.

Sunt necesare cel putin sapte ore de somn pe noapte pentru a fi suficient de alert si odihnit din punctul de vedere fizic, si a da totul la urmatorul antrenament. Corpul trebuie sa se obisnuiasca cu un program clar, de aceea e indicat sa urmezi o ora similara de somn in fiecare noapte.

 

 

Tehnici de respiratie

Adesea, acest aspect al antrenamentului este trecut cu vederea, insa ajuta la concentrare si la anduranta. O respiratie linistita si puternica e mai eficienta decat hiperventilarea, bineinteles, de aceea boxerii se focalizeaza pe aspectul acesta in timpul antrenamentelor lor, si inaintea meciurilor.

Poti exersa pentru cateva minute inainte de a incepe o sesiune, stand in picioare sau asezat, pentru a avea suficienta forta si o capacitate maxima de a-ti umple plamanii cu aer, fiind constient de cum inspiri, relaxandu-te usor la expiratie.

 

Dezvoltarea echilibrului

Balansul este o arma de incredere pentru pugilist, putandu-se dezvolta, in mod surprinzator, cu ajutorul piruetelor. Inaintea antrenamentelor cardio sau de forta, se recomanda sa te invarti de trei sau patru ori in loc, observand cat de tare ametesti.

Pe parcursul antrenamentului, repeta procesul si in directia opusa. In timp, poti observa ca al tau corp se echilibreaza mai repede si iti mentii pozitia mai usor.

 

Alternarea vitezei si a distantei in cadrul exercitiilor cardio

Pentru majoritatea boxerilor, alergatul si sariturile cu coarda sunt ingrediente esentiale mentinerii in forma, de aceea fac parte din rutina zilnica sau saptamanala. Insa, pentru a nu fi plictisitoare, poti adauga, de fiecare data, un plus de dificultate pregatirii.

Pentru a-ti provoca simturile si corpul, poti sa te avanti in alternarea cresterii si scaderii vitezei si inclinatiei benzii la alergare sau prin parcurgerea unor distante variabile. Nu uita de sprinturi, necesare fortificarii sistemului cardiovascular.

Cand te antrenezi rapid, cu saci de box (aici iti propunem lista comparativa), schimba tempo-ul atunci cand lucrezi la picioare si la rapiditatea loviturilor, alternand intre miscari laterale incete, de evitare, si sprinturi usoare de evadare din clinch-ul cu adversarul.

 

Loveste, nu impinge

O adevarata mantra pentru un antrenament eficient, pentru incepatori este o regula ce trebuie invatata de la primele lectii, deoarece te va ajuta sa mentii o forma corecta si sa nu obosesti la fel de repede.

In mod direct, cand lovesti poti sa o faci cu atata intensitate incat sacul sa se miste, acest tip de lovitura fiind de impingere, cand folosesti prea multa energie. Sunt preferate loviturile scurte, in care atingi repede suprafata sacului cu pumnul dupa care dai repede bratul in spate, mentinand forta reculului pentru a mai da o lovitura rapida. Loviturile rapide vor face un sunet scurt si mai ascutit in momentul impactului.

 

 

Pozitia picioarelor

Trebuie sa fie fixa si clara, cu membrele pe langa corp, la o distanta similara cu cea dintre umeri, pozitia fiind cea mai importanta atunci cand lovesti. Nu planta un pumn cand unul din picioare este in aer, caci te poti dezechilibra.

E necesar ca ambele membre sa fie bine ancorate in sol cand iti folosesti mainile, pentru ca riscul impiedicarii sau caderii sa fie minim. Pe de alta parte, cand esti in repaus in ce priveste loviturile, nu ramane in loc, misca-te.

Jocul de picioare e important pentru a continua sa arzi calorii si pentru a evita adversarul, daca te pregatesti pentru o competitie sau daca vrei, pur si simplu, sa fii pus in tema in cazul in care iti folosesti abilitatile pentru autoaparare.

 

Privirea inainte si concentrare maxima

Pentru o buna sesiune de exercitiu fizic, este indicat sa pastrezi contactul vizual asupra sacului de box, insa sa nu te holbezi pur si simplu la el, ci sa fii angrenat in modul in care se misca acesta, astfel pregatindu-ti urmatoarea mutare.

Daca te uiti prea atent, cand il vei inlocui cu un oponent, acesta iti va putea intui urmatoarea lovitura, iar daca nu dai atentie sacului, te poti impiedica sau expune. Lasa umerii jos si bratele usor ridicate, cu pumnii in dreptul fetei, pentru a simula cum iti protejezi corpul si capul atunci cand te lupti cu un oponent.

 

 

Lasa un comentariu

avatar
  Aboneaza-te  
Anunta despre