9 accesorii fitness pe care le folosesti pentru mentinerea in forma

Am modificat articolul ultima data pe: 12.12.19

 

Pentru a reveni in forma si a te simti bine in pielea ta putina miscare, alaturi de o dieta echilibrata, poate face minuni, si nu e musai sa petreci ore in sir la sala de fitness, daca acest tip de activitate nu este pe gustul tau.

Poti porni de la procurarea catorva accesorii sportive care sa te pregateasca pentru efortul sustinut din timpul unei sedinte de fitness acasa.

In randurile urmatoare, vei afla cate ceva despre cele mai populare astfel de articole, al caror pret nu te inspaimanta, si care pot produce rezultate pozitive.

 

Covorasul de yoga

Daca iti place sa faci intinderi, pilates sau yoga, articolul acesta iti va fi de folos in casa, putand fi luat chiar si pentru scurte sedinte in natura, cand doresti sa fii in comuniune cu aceasta si sa respiri aer proaspat, intr-un parc mai izolat sau o gradina botanica, de exemplu.

Pe langa aceste activitati, este util si in fitness, caci multe exercitii pentru abdomen, fese, picioare si coapse se efectueaza la sol.

Optiunile mai groase iti vor oferi suport sustinut si vor absorbi socurile, mentinandu-ti spatele in pozitie adecvata miscarilor efectuate. Pe deasupra, pot fi si usor de carat la sala sau lectii de yoga ori alte sporturi similare, deoarece mare parte a produselor de acest fel dispun de chingi de sustinere.

 

Foam rollers

Un set de astfel de obiecte este util pentru incalzire si recuperarea de dupa seturile de exercitii, putand fi texturate, pentru un masaj viguros, sau simple, pentru intinderea muschilor.

Produse precum acestea sunt importante pentru a preveni accidentari, in special in cazul celor ce efectueaza multe exercitii cardio (ciclism, alergat, pedalare pe bicicleta stationara sau eliptica) ori de culturism.

Un astfel de obiect din spuma maseaza muschii, imbunatatind circulatia si mobilitatea, precum si echilibrul, reducand durerile resimtite si febra musculara. Pune presiune pe tesut prin rulare inceata pe zona vizata, calmand tesutul conjunctiv.

 

 

Coarda pentru sarituri

Este eficienta pentru antrenamentele cardio simple, desfasurate acasa sau afara, inainte sau dupa o sesiune de alergare. Porneste din copilarie, dar se poate transforma intr-un mod placut de a te mentine in forma. Si nici nu are un cost ridicat, asa ca oricine isi poate permite una.

Contribuie la antrenarea partilor inferioare si superioare, arzand un numar considerabil de calorii fara a simti oboseala foarte repede, accelerand activitatea sistemului cardiorespirator si contribuind la o buna sanatate a inimii si pamanilor.

 

Benzile de rezistenta

Acestea ajuta in cadrul antrenamentelor de fitness, crescand dificultatea unor exercitii simple precum podul invers sau genuflexiunile. Adauga rezistenta la exercitii de intensitate ridicata, aratandu-si eficienta si in cazul incepatorilor, si in cel al avansatilor. Cresc tensiunea in muschi si te forteaza sa te stabilizezi, accesand multiple grupe musculare si crescand coordonarea.

Totodata, pot ajuta la stretching (intinderi in diverse feluri) daca sunt mai lungi, si iti cresc rezistenta la efort, stimuland tesutul muscular.

 

Bandajele elastice pentru incheieturi

Accesoriile acestea sunt croite special pentru orice tip de incheieturi (maini, coate, genunchi, glezna), fiind folosite si in timpul antrenamentelor, pentru a evita accidentarile de tipul intinderilor musculare, dar si dupa acestea, pentru a contribui la recuperare fizica, inlaturand durerea resimtita.

Aceste articole se intrebuinteaza mai ales in sporturile rapide, de contact sau in echipa, putand ajuta in cazul unor sensibilitati ce ar duce la tendinita, sindromul de tunel carpian, artrita si hiperextensia bratului.

 

Roata pentru abdomene

Cand iti doresti un abdomen plat, dar nu te simti confortabil/a la sala de fitness, unde faci cunostinta cu aparate si banci special concepute pentru a antrena aceasta parte a corpului, poti sa te axezi pe grupele musculare aferente cu o roata pentru abdomene. Acest mic dispozitiv pare simplu de folosit, dar il vei simti si in zilele urmatoare, caci febra musculara se instaleaza repede.

Exerseaza atat muschii abdominali, cat si pe cei ai bratelor, avand in vedere miscarea de rulare pe sol pe care trebuie sa o faci, pastrand spatele drept si abdomenul incordat, necesitand repetari constante pentru a avea rezultate.

 

 

Mingea de gimnastica

Si acest accesoriu de fitness te ajuta sa fii mai aproape de telurile in materie de “patratele”, caci exercitiile cu sezutul pe minge iti intaresc mijlocul, activand mici muschi pe care nu ii exersezi de regula, cand faci abdomene clasice.

Fie ca preferi exercitii simple sau sa sari tinandu-te de balon, vei avea parte de un antrenament distractiv si eficient, care pune pret pe mentinerea echilibrului si a rezistentei fizice. In urma antrenamentelor regulate, poti observa ca obtii o postura mai buna, ca ai un control muscular mai bun si un echilibru mai bine definit.

In plus, de multe ori, astfel de mini-aparate sunt indicate pentru a sta la birou, in acest mod antrenandu-ti corpul in timp ce lucrezi, ajutand la corectarea posturii si imbunatatirea echilibrului.

 

Stepper-ul

Atunci cand preferi sa lucrezi acasa, cand ai timp liber, si pui accentul pe exercitii cardio, un stepper clasic sau cu pedale iti poate ajuta. Cu ajutorul sau vei creste inaltimea la care lucrezi, astfel avand in fata un “hop” mai mare ce trebuie depasit.

Poti efectua exercitii de aerobic, uitandu-te la televizor pentru inspiratie cu ajutorul unui videoclip, ori te poti sprijini cand faci repetitii ce iau in vizor muschii abdominali si fesieri, de exemplu. In esenta, te tonifiezi si obtii forme frumoase, depunand un efort sustinut, care iti creste numarul batailor inimii, imbunatatindu-ti starea generala de sanatate.

 

Ganterele

Sunt utile atat pentru antrenamente cardio, cat si pentru cele de forta. Cu ajutorul unui set de gantere, ieftine si bune, reglabile, faci o investitie de care poti beneficia pentru perioade indelungate, pornind de la greutati mai mici, ajungand, in timp, sa adaugi discuri care sa cantareasca mai mult, crescand dificultatea exercitiului cand nu mai simti ca faci progres cu setarea anterioara.

Astfel de accesorii nu ocupa mult spatiu si pot fi “ascunse” in debara sau in spatele unei piese de mobilier atunci cand nu sunt intrebuintate, nederanjand elementele de design interior. In schimb, daca vei alege seturi din piese individuale, vei avea nevoie de un oarecare spatiu bine delimitat, acestea fiind etalate si cand nu faci sport.

 

 

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 voturi, media: 5.00 din 5)
Loading...