9 lucruri pe care le faci gresit si care ti-ar putea afecta genunchii

Am modificat articolul ultima data pe: 15.08.19

 

9 lucruri pe care le faci gresit si care ti-ar putea afecta genunchii

 

Indiferent de modul in care iti duci viata, ca esti mai activ sau sedentar din fire sau daca alternezi perioadele de leneveala cu cele de mers regulat la sala, in orice activitate poti sa dobandesti dureri la nivelul genuchilor, asa ca e important sa stii cum sa ii protejezi pentru a te bucura de o existenta frumoasa si fericita. 

 

Durerile de genunchi sunt adesea cauzate de o leziune acuta sau de miscari repetitive care pun presiune pe articulatii. Medicii spun ca cel mai bun mod de a preveni raniri si afectiuni la nivelul membrelor inferioare este de a te familiariza cu propriul corp, capacitatile sale de rezistenta la efort, si de a invata modul corect de a face exercitiile sportive alese. 

Spre exemplu, daca genunchii iti sunt susceptibili la durere din cauza artritei, antrenamentele de impact nu ar trebui incercate. Adopta, mai degraba, cateva zeci de minute pe bicicleta eliptica mai degraba decat alergarea pe banda. Iata cateva lucruri pe care poate le faci si tu gresit si care iti afecteaza incheieturile. 

 

 

Ignorarea disconfortului

O mica durere pe ici pe colo poate fi trecuta cu vederea, dar este important sa stii cand ceva nu este in regula. Poti identifica astfel de momente atunci cand disconfortul resimtit iti limiteaza abilitatea de a desfasura activitatile obisnuite. Cand o senzatie dureroasa persista, ar fi indicat sa o asculti si sa iei masuri pentru a o ameliora. 

 

Suprasolicitarea articulatiilor in cadrul antrenamentelor

Desi este o regula de aur care spune ca, atunci cand tragi din greu vei obtine rezultate bune in ceea ce priveste fitnessul, trebuie sa stii si cand sa iei o pauza si sa permiti muschilor si incheieturilor sa se relaxeze si sa se refaca. In fond, nu poti lucra intens in fiecare zi fara a exista repercursiuni. 

Cresterea brusca a intensitatii exercitiilor sau a duratei acestora pot duce la leziuni cauzate de suprasolicitare. Durerile de rotula sau tendonita sunt frecvent intalnite in randul pasionatilor de sala de fitness. Exista chiar si o afectiune psihologica si fizica numita sindromul supraantrenarii unde atletii isi depasesc limitele de antrenare si recuperare, ducand la accidentari sau performante scazute. 

Evita astfel de momente prin scurte sedinte de incalzire si intindere la finalul antrenamentului, alternand zilele cu sesiuni intense cu reprize mai usoare si relaxante, care sa lase corpului timp sa se recupereze. 

 

Ignorarea muschilor piciorului

Lipsa flexibilitatii si a fortei in muschi sunt cauze principale ale durerilor articulare din zona genunchilor. Cand muschii feselor, soldurilor, coapselor si pelvisului sunt antrenati si puternici, incheietura e mai stabila si sustinuta, in tesut fiind absorbita presiunea pusa pe articulatie. 

Cei mai importanti sunt cvadricepsii si tendoanele, alaturi de acestia aflandu-se muschii abdominali, (oblicii, spatele inferior si coapsa superioara). Extensiile de genunchi, presa piciorului, exercitiile de flexibilitate si cele cu mingea medicinala reprezinta moduri in care iti poti “repara” greseala, in acelasi timp tonificandu-ti corpul si devenind o versiune mai buna a ta. 

 

Incalzirea

Adesea se intampa sa ajungi la sala de sport, sa te schimbi in echipament si sa fugi spre aparate si greutati, nemai avand timp de pierdut si pentru incalzire. Intinderile musculare incalzesc si scad tensiunea resimtita in tendoane, ajutand, mai apoi, la inlaturarea presiunii de pe genunchi. De aceea, sunt importante si nu ar trebui sa treci peste ele daca nu doresti sa te trezesti mai apoi cu genunchi umflati sau disconfort. 

 

Porti pantofi cu toc

Sunt frumosi si te fac sa te simti eleganta si seducatoare, insa nu iti ajuta foarte mult picioarele, decat, poate, sa para mai lungi. Incaltarile cu toc pun presiune pe incheieturi, mentinand gleznele tensionate pe intreaga durata a purtarii si stresand glezna prin prisma pozitiei acesteia. 

Alege, in schimb, pantofi cu un toc mic sau chiar fara toc, daca poti, schimbandu-i cu optiuni ergonomice, care sustin forma talpii si confera echilibru arcadei. In acest sens, nici balerinii foarte plati nu sunt tocmai de bun augur, caci acestia aplatizeaza cu totul talpa, deoarece nu exista talpici ergonomici care sa mentina forma naturala, avand, in timp, acelasi efect negativ asupra articulatiilor, care se pot eroda. 

 

Scazi gradul de activitate zilnica

Cand te lasi prada sedentarismului, genunchii tai vor suferi si ei, deoarece restul muschilor isi vor pierde puterea si vor “amorti”, astfel ca mobilitatea si forta miscarilor vor fi reduse. Astfel, cand intreprinzi o noua activitate, dupa o lunga perioada de pauza, nu vei avea aceeasi putere, iar riscul unei accidentari poate creste. 

 

Cresterea in greutate

Desi nu este neaparat vizibila la primele kilograme luate, in timp, acestea nu doar ca se vad, dar iti si scad calitatea vietii, daca sunt dobandite in mod nesanatos. Supraponderabilitatea contribuie la adaugarea presiunii considerabile asupra genunchilor si gleznelor, deoarece picioarele trebuie sa sustina intreaga sarcina. 

In acest caz sunt prevalente exemplele de osteoartrita, unde cartilajul este erodat, sau afectiunea existenta se inrautateste. Sunt recomandate exercitiile usoare, care nu streseaza si mai mult articulatiile deja slabite, precum bicicleta stationara sau mersul pe suprafete plane. 

 

Neglijarea perioadei de recuperare

Cand ai suferit deja un accident la nivelul genunchiului si te recuperezi, e necesar sa urmezi toti pasii prescrisi pentru a te asigura ca iti recapeti mobilitatea. In functie de gravitatea leziunii, poate dura intre cateva saptamani si luni intregi pana cand piciorul tau se va putea indoi si roti la fel ca inainte. 

Pentru ajutarea vindecarii, pot fi folosite orteze pentru genunchi (aici o lista cu produse comparate) si terapia fizica, dar si rabdarea are rolul sau, caci o actiune care poate parea nedureroasa te poate pune in regres in ce priveste recuperarea. 

 

 

Neglijarea unei probleme a ligamentelor incrucisate

Printre cele mai frecvente afectiuni de care dau oamenii, la nivelul genunchiului, se afla fractura sau entorsa de ligament incrucisat anterior (ACL). Aceasta se intampla deoarece multe activitati presupun intoarceri rapide, piruete, incrucisari ale picioarelor sau sarituri. 

In special femeile sunt mai predispuse la astfel de leziuni, deoarece modul in care corpul lor se comporta in astfel de actiuni le sensibilizeaza la o presiune ridicata in respectiva zona.

Prin antrenamente ce se bazeaza pe agilitate, forta piciorului sau tehnici de saritura, muschii pot fi antrenati, astfel reducandu-se considerabil riscurile acestui tip de accidentare. 

 

 

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 voturi, media: 5.00 din 5)
Loading...