9 motive de a-ti instala un sac de box acasa

Am modificat articolul ultima data pe: 06.07.20

 

Pentru ca viata este din ce in ce mai stresanta, ai nevoie de moduri simple de a scapa de starile negative, de a te relaxa si a te mentine si in forma, iar daca mai ai nevoie de alte motive pentru a achizitiona in sac de box si a-l instala la tine acasa, vei gasi cateva in acest articol.

Sacul de box este o piesa de echipament ce contribuie la mentinerea si imbunatatirea sanatatii si a aspectului fizic ale celui care il intrebuinteaza. Pe langa faptul ca se foloseste de catre sportivii de performanta, care activeaza in circuitul profesional, si adultii si copiii il pot intrebuinta, deoarece sa lovesti intr-un obiect greu iti testeaza forta si energia, antrenorii sugerand ca e o activitate care necesita sa fii foarte atletic.

Un antrenament de box are nenumarate beneficii la nivel fizic, reprezentand o aditie potrivita la echipamentul personal. Si, daca nu iti doresti sa mergi la sala pentru a te destresa dupa o zi grea de munca, de ce sa nu investesti in propriul sac? Nu iti trebuie foarte mult spatiu liber, ci doar unul sau doi metri patrati, investitia netrebuind sa fie una foarte mare, daca stii dinainte ca nu te vei indrepta spre o cariera in acest sens.

Printre beneficiile unui astfel de echipament adus acasa se numara intetirea tonusului muscular, relaxarea, imbunatatirea fortei si a coordonarii si cresterea puterii in zona trunchiului. Iata cateva informatii care ar putea sa te convinga sa iti iei propriul sac de box.

 

Boxul creste nivelul de fitness aerobic

Antrenamentele in care te misti si lovesti ceva sunt un exemplu de aerobic ce iti creste tonusul si tonifica musculatura prin exersarea sistemelor circulator si respirator. Cand boxezi pentru cel putin doua minute, mentinand intensitatea exercitiului, vei simti o relaxare si o crestere a puterii de efort aerobic.

 

Imbunatatirea coordonarii si a stabilitatii abdominale

Pentru ca pozitia de garda te tine pe varfuri si mereu in miscare, iti vei modifica centrul de greutate constant, astfel angrenandu-ti muschii abdominali. Asta rezulta intr-o stabilitate superioara in aceasta zona, iar prin incercuirea sacului si constantele lovituri iti vei imbunatati coordonarea ochi – mana – picior.

O postura adecvata depinde de echilibrul propriu si de coordonare, astfel reusind sa deprinzi un mers mai gratios si poti obtine chiar si un abdomen mai plat. Iar in cazul in care faci o miscare mai brusca, nu te vei mai dezechilibra la fel de repede.

 

 

Imbunatatirea rezistentei in fata efortului

Pentru ca vorbim despre un tip de exercitiu aerobic, asa cum mentionam mai sus, boxul iti va creste ritmul cardiac si va accelerea transportul oxigenului in organism. Drept consecinta, plamanii si inima vor lucra mai mult si vor deveni mai puternice, trebuind sa invete sa ofere suficient oxigen organelor interne la fiecare antrenament. Astfel, iti va creste rezistenta in fata efortului fizic si vei dobandi mai multa energie.

 

Cresterea puterii

Un alt motiv sa iti instalezi un sac de box bun este cresterea fortei de lovire prin augmentarea muschilor din zona superioara a corpului. E o optiune interesanta si chiar recomandata de antrenare de forta. Muschii lucrati, de regula, sunt cei ai bratelor, umerii, pieptul, deltoizii, abdominalii si spatele, picioarele fiind si ele implicate, insa mai putin aduse la limita.

Cand te axezi pe uppercut si hook, miscari populare in box, iti folosesti bratele si spatele, in timp ce pumnii clasici folosesc mai mult umerii si pieptul. Pentru a-ti creste masa musculara in acest fel, in mod natural, variaza exercitiile si tipurile de lovitura.

In timp, poti dobandi si o rezistenta mai buna in fata loviturilor, putand “incasa” pumni fara a fi afectat prea mult si da inapoi mai repede.

 

Intarirea oaselor si a ligamentelor

Un antrenament bun, cand ai cateva minute libere, dupa ce ai venit de la serviciu sau dimineata, inainte de a pleca la birou, iti poate ajuta si oasele, existand mai putine riscuri cand inaintezi in varsta. Densitatea oaselor creste, astfel fiind micsorat riscul osteoporozei, ligamentele devenind si ele mai puternice in fata rezistentei fizice rezimtite.

 

Dezvoltarea tehnicilor de aparare

Pentru ca, pe masura ce lovesti sacul, iti poti imagina ca te lupti cu un adversar, vei avea la indemana cateva miscari de evadare si imobilizare a acestuia. Nu te poate rani, asa ca ai cale libera la a invata sa te aperi prin pumni. In plus, atunci cand stii ca te poti apara de loviturile unui talhar, ai mai multa incredere in tine si mai mult curaj.

 

Beneficii de ordin mental

Prin lovirea sacului nu doar scapi de stres, despre care vom vorbi mai tarziu, ci si iti recapeti increderea in tine si te simti mai bine in pielea ta. Pentru ca inveti ceva nou si iti antrenezi corpul, vei observa atat modificari fizice, cat si psihice. Vei arata mai bine si te vei simti mai in forma, putand raspunde provocarilor.

 

 

Scapi de stres

Cand te simti coplesit de emotii si ai avut o zi grea, pentru a nu mai pierde timp pana la sala si inapoi, un sac de box bine plasat in garaj sau intr-o camera secundara poate deveni un refugiu.

Cand lovesti sacul te eliberezi de energii negative prin prisma efectuarii unui exercitiu agresiv si obositor. Prin concentrare absoluta asupra actiunii, dobandesti claritate si liniste. Iar toxinele acumulate in corp in urma unui episod de stres internalizat sunt mai usor de eliminat, sistemul imunitar fiind, in acest mod, fortificat.

In plus, exercitiul fizic stimuleaza endorfinele, care iti imbunatatesc starea si contracareaza episoadele depresive, scazand durerile resimtite in urma efortului fizic.

 

Poti slabi

Exercitiile aerobice cardio sustinute ard calorii, astfel ca, in timp, vei observa ca hainele iti pot ramane largi. Pe masura ce lovesti sacul, acesta opune rezistenta, astfel ca muschii tai vor deveni mai fermi si se vor tonifica. Conform statisticilor, o ora de box poate duce la arderea a 500 de calorii, reducandu-se stratul de grasime viscerala si imbunatatindu-se masa musculara.

Prin reducerea gradului de grasime din corp, sunt scazute riscurile imbolnavirii si este crescuta rata metabolica, asimiland si arzand calorii mai eficient, chiar si cand nu exersezi.

Cu un fizic atragator, vei prinde incredere in tine si nici nu vei cheltui multi bani, in afara achizitiei sacului de box si a incaltarilor confortabile, caci la tine acasa, pentru antrenamente rapide, nu ai nevoie de prea multe echipamente costisitoare.

 

 

Aboneaza-te
Anunta despre
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments