ABC-ul antrenamentelor cu un sac de box

Am modificat articolul ultima data pe: 01.04.20

 

Pentru a te bucura cu adevarat de un antrenament de succes cu sacul de box, e necesar sa deprinzi miscarile corecte si sa petreci suficient timp la sala sau la tine acasa, daca detii o piesa de echipament personala, si in acest articol vei invata care sunt “rotitele” ce invart succesul acestei activitati.

Sesiunile de box au succes in ce priveste dezvoltarea fortei si a eficientei “pe campul de batalie”, desi nu rezulta in puterea absoluta. Trebuie sa inveti sa iti dozezi energia la fiecare lovitura, pentru a iti sustine efortul de-a lungul antrenamentului, nu doar pentru cateva momente. Acestea sunt abilitati care se invata in timp, alaturi de urmatoarele sfaturi pe care le poti urmari, cand doresti sa iti modifici tonusul muscular si sa scapi de stres prin metoda “box”.

 

Acuitatea si concentrarea vizuala au un rol important in dobandirea obiceiurilor sanatoase

Pentru ca al tau partener de sparing nu are ochi si nu te poate privi, iti poti forma din tragerea in sacul de box niste obiceiuri nu tocmai sanatoase in ce priveste ochii. Adesea intalnite sunt holbarea la ”oponent” sau opusul acesteia.

Cand ai un contact vizual prea intens cu sacul se poate sa te simti precum un vanator care isi pandeste prada, fiind gata sa se arunce asupra acesteia si sa o cucereasca, insa atunci cand boxezi impotriva unui oponent, te poti trezi ca acesta iti citeste miscarile. Cand te holbezi la oponent in ring, poti trada unde vei trage urmatorul pumn, caci natural e sa te uiti in jos cand lovesti corpul, de exemplu, astfel alertandu-l si permitandu-i sa se apere. Si asta nu e tot, pentru ca in aceste momente iti lasi capul descoperit, inamicul putandu-te ataca.

Modul corect de a privi tinta este drept in fata, mentinandu-ti campul vizual periferic cat mai liber. Astfel vei vedea capul, corpul si extremitatile oponentului in ring. Cand iti tintesti loviturile, nu misca repede capul sau privirea spre punctul-tinta, pentru a te da de gol.

In cazul opus, sportivul nu este concentrat si nu se uita deloc la tinta sa, tragand pumni in “orb”. De multe ori, incepatorii se uita la sol sau intr-o parte atunci cand lovesc, ferindu-se parca si uitandu-se la picioare pentru a nu se impiedica. Insa, in acest mod, ramai vulnerabil in ring sau in cazul unui incident ce sta sa devina violent, sa zicem.

Prin concentrare asupra sacului si mentinerea acestuia in centrul vizibilitatii, vei avea o acuratete a lovirii mai mare si vei putea contracara orice lovitura. Daca nu poti deloc sa te concentrezi asupra tintei, exista un mic artificiu pe care il poti face atunci cand te antrenezi cu sacul, si anume pui mici bucati de scotch colorat la nivelul ochilor, pentru a-ti atrage atentia.

 

Echilibrul

O greseala realizata frecvent de incepatori este ca se “arunca” la sac sau il folosesc drept proptea in clinch-uri. Echilibrul este insa important, deoarece trebuie sa te tii pe propriile picioare si sa fii sigur pe ele cand te afli in ring.

In plus, ai forta de tragere mai mare si te poti misca mai repede si mai eficient daca nu exista riscul impiedicarii. Daca impingi oponentul cu umerii, acesta te va putea dezechilibra, iar daca te apleci cu capul inainte, iti lasi corpul prada loviturilor uppercut.

 

 

Nu impinge sacul, loveste-l

O lovitura corecta este realizata prin atingerea rapida a suprafetei sacului si tragerea bratului inapoi, fara a efectua o miscare de impingere a acestuia. Bratele iti vor obosi, daca folosesti prea multa energie pentru a muta echipamentul din loc, dintr-o singura miscare.

In schimb, grupeaza-ti pumnii in miscari succinte si de efect. Iti poti da seama daca impingi prea mult, atunci cand mainile iti obosesc repede.

 

Pozitia picioarelor

Este importanta deoarece determina cat de bine te ancorezi in sol si cat de eficient esti in a-ti mentine echilibrul. In momentul lovirii, talpile sunt cel mai bine proptite in pamant, pentru a-ti da forta necesara si controlul loviturii. Totodata, te vei putea feri din calea oponentului mai repede.

Te poti misca in jurul sacului cat doresti (prin pasi mici, rapizi, laterali, usor saltati), dar cand tragi la sac sau in oponent este indicat sa ai picioarele pe sol. Acest artificiu este urmat de multi profesionisti recunoscuti pentru forta loviturilor lor.

 

Fii mobil

Pastreaza-ti mobilitatea atunci cand nu imparti pumni in stanga si in dreapta. Astfel, cand nu efectuezi tehnici ofensive, devii defensiv, pregatindu-te astfel de o lupta reala. Ar trebui ca sacul sa se afle la o distanta de un brat, nici mai departe, nici prea aproape.

Cand iti exersezi rapiditatea in raspunsul fizic, misca-te alaturi de sac, cand se indreapta spre tine da-te in spate, iar cand se indeparteaza in urma socului de impact cu pumnul, urmareste-l.

 

Fara pauze

Acest pas este cu atat mai important cu cat oponentul tau este un sac de box, ieftin si bun, care nu va lovi la randul sau. Pauzele nu ar trebui sa depaseasca 2 – 3 secunde, in restul timpului trebuind sa fii in miscare, lucrand la picioare si lovituri. Chiar si cand esti obosit, nu te opri complet, arunca niste pumni cu mai putina putere.

 

 

Respiratia

Ritmul respirator iti permite sa efectuezi mai multe lovituri pana cand obosesti, asa ca este indicat sa te relaxezi si sa lucrezi la aportul de oxigen adus organismului in momentele de efort fizic. Concentreaza-te asupra respiratiei puternice, si nu a loviturilor explozive. Printr-o tehnica buna si un ritm corect de respiratie, boxeurii reusesc sa dea zeci de pumni si atunci cand sunt obositi.

Lucreaza la o tehnica buna care sa iti permita sa obtii maximul de putere la lovire, dar si sa iti conservi energia. In cazul in care sacul iti creeaza probleme si te oboseste, nu esti suficient de pregatit pentru o competitie.

 

Cate lovuituri sunt indicate intr-o runda

Un minim de 3 si un maximum de 6 lovituri fara pauza sunt preferate de majoritatea cunoscatorilor intr-ale boxului. Acestea sunt suficiente pentru a produce daune oponentului si pentru a scapa din ghearele acestuia. In cazul luptelor, seriile de pumni sunt importante deoarece stabilesc ritmul partidei.

 

Tine mainile sus

Nu iti lasa garda jos deoarece, in cazul unei lupte reale, oponentul va specula acest moment. Pastreaza umerii jos pentru a-ti apara corpul si tine pumnii ridicati spre a-ti proteja capul.

 

 

Lasa un comentariu

avatar
  Aboneaza-te  
Anunta despre