Ce este febra musculara si cum o calmam

Am modificat articolul ultima data pe: 01.03.21

 

Febra musculara este o durere ce apare la nivelul muschilor fie dupa un antrenament, fie dupa o drumetie, atunci cand am lucrat mai intens o parte a acestora si sunt cateva remedii prin care se poate calma, pe care le prezentam in articolul de mai jos.

 

Cu siguranta ai avut febra musculara macar o data in viata, aceasta fiind o durere mai puternica, neplacuta si poate nu ai stiut ce sa faci pentru a remedia aceasta situatie. Sunt cateva trucuri pe care le poti aplica si iti prezentam, mai jos, informatii despre aceasta stare.

 

Ce este febra musculara?

Febra musculara apare la cateva ore dupa ce faci un antrenament mai intens la sala sau dupa plimbari mai lungi, anumite activitati repetitive in care antrenezi o parte a musculaturii pe care nu o folosesti de obicei. 

Sunt dureri musculare de diferite intensitati, ce tin de organismul fiecaruia si de cat de intensa a fost activitatea prestata. Printre muschii corpului, doar cei scheletici pot fi afectati de aceasta afectiune. 

Desi exista o teorie care afirma ca acidul lactic este responsabil pentru aparitia febrei musculare, aceasta nu a fost confirmata, deoarece nivelul acestuia se regularizeaza mult mai repede decat dureaza febra musculara. 

A nu se confunda cu o intindere musculara, care trebuie tratata cu atentie, pentru a nu avea apoi urmari neplacute. 

Cand apare febra musculara?

De obicei, acesta se instaleaza la cateva ore dupa terminarea antrenamentului si poate dura intre 24 si 72 de ore in mod frecvent. 

Este posibil ca oboseala musculara sa tina mai mult, chiar si pana la 7 zile, in caz ca musculatura a fost supusa unui antrenament mai intens. In general, febra musculara se instaleaza la 12 ore dupa terminarea exercitiilor. 

 

Ce caracteristici are febra musculara?

Ca si cauza principala a aparitiei febrei musculare este ca fibra musculara sufera mici leziuni, care sunt de natura microscopica. Este important si ce contractii musculare au loc in timpul exercitiilor. La ridicarea de greutati are loc contractura musculara, in care muschiul se scurteaza, putand sa se produca mici leziuni ce conduc la aparitia febrei musculare.

Pot sa apara asociate si alte simptome precum spasme musculare, crampe musculare, care sunt foarte neplacute si care provoaca durere in zona in care se localizeaza. 

Poate sa apara si o sensibilitate a zonei respective, spre exemplu daca ai muschii gatului inflamati vei misca mai putin capul, manevrabilitatea fiind limitata si dureroasa. De asemenea, este posibil chiar sa nu poti sa faci anumite miscari: daca ai febra musculara la spate, sa nu te poti apleca, spre exemplu. 

Febra musculara poate conduce si la o scadere a fortei pentru o anumita perioada de timp.

 

De ce apare aceasta?

Febra musculara apare ca urmare a solicitatii unei anumite parti din tesutul muscular si poate fi prezenta atat la cei care nu sunt foarte activi, cat si la sportivi daca:

  • Se fac exercitii fizice noi;
  • Se executa exercitii de izometrie (statice);
  • Se fac exercitii de alungire;
  • Se trece la un antrenament cu exercitii polimetrice (acestea produc contractia musculara exploziva, avand ca efect atingerea unui maxim intr-un timp cat mai scurt – sarituri, sprint etc.)

Astfel, poti sa ai urmari dupa un antrenament si este bine sa te informezi ce sa faci cand ai febra musculara dupa sala, pentru a atenua durerile. 

Unde poate fi localizata?

Durerea musculara mai este cunoscuta si sub denumirea de mialgie si se poate localiza in multe parti ale corpului. Deoarece organismul are tesut muscular in aproape toate zonele, poti resimti febra musculara pe o suprafata mare a acestuia. 

Astfel, poti sa ai febra musculara la picioare, brate, spate, abdomen in cele mai frecvente cazuri, dar poate sa apara si durerea muschilor gatului, la nivelul feselor, umerilor etc.

Daca te intrebi de ce ma dor calcaiele? acest lucru poate sa apara ca urmare a unor exercitii fizice ce pun prea multa presiune la nivelul acestora. Pote sa apara si un spasm muscular localizat la nivelul diferitelor grupe de muschi, dar se va diminua in timp. 

 

Cum poti sa tratezi febra musculara?

Dar sa vedem cum trece febra musculara si ce poti sa faci pentru a elimina efectele acesteia.

Ca si tratament febra musculara, poti sa apelezi la o serie de trucuri care sa te ajute sa scapi cat mai usor de aceasta. Sunt o serie de principii pe care, daca le cunosti si le urmezi, iti vor fi de mare folos:

  • Principiul incarcarii – pentru a te putea obisnui mai usor, cauta sa folosesti greutatile progresiv, crescand din ce in ce mai mult, acesta fiind unul dintre cele mai uzuale remedii pentru febra musculara.
  • Principiul adaptarii – muschii sunt programati de organism pentru a efectua anumite miscari, asa ca lasa-le timp sa se adapteze la noile exercitii.
  • Principul folosirii/nefolosirii – nu uita sa alternezi antrenamentele cu perioade de pauza, pentru a lasa timp musculaturii sa isi revina.
  • Principiul specificitatii – nu incepe din prima cu exercitii specifice, porneste cu cele generale.
  • Principiul diferentelor individuale – fiecare organism va reactiona in felul sau, asa ca adapteaza permanent antrenamentul pe nevoile tale.

De asemenea, este bine sa consumi multe lichide atat inainte, in timpul si dupa antrenament, acestea fiind vitale pentru o buna functionare a musculaturii.

Tot ca si tratament pentru durerile musculare poti sa faci dusuri reci, care au ca efect o intensificare a circulatiei. Nu evita sa te misti, trebuie sa continui sa te antrenezi, dar fara sa fortezi, cu exercitii usoare care sa ajute musculatura sa isi revina.

Poti sa utilizezi si un unguent pentru durerile musculare, care are un efect de calmare a durerii si poatefi folosit pentru masarea zonei dureroase. Sunt si o serie de suplimente care sa te ajute, precum: aspirina pentru febra musculara, cu efect pozitiv, ce se recomanda inaintea inceperii antrenamentului, vitamina C care ajuta la refacerea tesutului, alti antioxidanti. 

Astfel, nu ezita sa folosesti in continuare aparatura, precum bicicleta de spinning, sa faci exercitii cu greutati, cardio etc., dar incepe cu incalzirea, iar la final, incheie cu mici exercitii de intindere. Acum, ca ai aflat cu ce trece febra musculara, te poti antrena mai bine si poti sa eviti sa ai dureri mari dupa ce mergi la sala. 

 

 

Aboneaza-te
Anunta despre
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments