Cea mai buna casca moto

Am modificat articolul ultima data pe: 24.07.19

 

Casti moto – Opinii si recenzii in 2019

 

Pentru ca nu poti goni pe autostrada cu motocicleta fara echipamentul de protectie, o casca moto pe masurile tale iti va asigura confortul si proteja pielea de vant si presiunile atmosferice, tinandu-te in siguranta. Si, printre cele mai indragite articole la ora actuala, asa cum reiese din recenziile de pe Internet, se afla modelul Icon Alliance Dark MD, care are o culoare neagra intensa, cu un finisaj usor cauciucat, din policarbonat rezistent. Pe interior se gaseste un material special, realizat cu tehnologie Hydradry, care se poate scoate si spala, in vederea tinerii la distanta a mirosurilor neplacute cauzate de transpiratie. Obiectul e certificat la standarde mondiale, asa ca va putea fi utilizat pe orice continent, inchizandu-se cu sistem Prolock. Dispune de viziera interschimbabila, fumurie sau transparenta, orificii de evacuare pentru echilibrarea temperaturii in interior si un sistem de ventilare activ, ce minimizeaza riscurile. O alternativa care prinde contur in topurile de vanzari este Wulfsport Scepter Cross.

 

 

Tabel comparativ

 

Plusuri
Minusuri
Concluzie

Cea mai buna!

Icon Alliance Dark MD
Click aici pentru pret!

Optiunea aceasta pentru aventurieri foloseste o carcasa tare si durabila din policarbonat, protejand purtatorul prin folosirea unei captuseli groase si confortabile, dispunand de un sistem de ventilatie eficient, care micsoreaza riscul aburirii vizierei (fumurie sau transparenta) pe interior si care acopera in intregime capul, izoland fonic si oferind sustinere termica.

Din ce delcara unii purtatori, ar fi fost utila adaugarea unui element de protectie pentru barbie, pe unde pot intra insecte si patrunde aerul, in conditiile potrivite.

Cu multiple puncte pozitive care lucreaza un avantajul sau, articolul de fata se bucura de atentie din partea publicului doritor de adrenalina pe doua roti.

A 2-A OPTIUNE!

Wulfsport Scepter Cross
Click aici pentru pret!

Persoanele care doresc sa fie protejate in timpul curselor pe doua roti vor beneficia de pe urma purtarii unei casti cu exterior durabil si tare, captusit cu spuma moale si rezistenta, care va mentine craniul in pozitie corecta pe durata cursei, putandu-se alege in functie de culoarea si marimea dorite si necesare.

Din nefericire, informatiile restranse privitoare la articol nu dezvaluie daca acesta include si alte accesori necesare purtarii in mod uzual, precum protectie pentru ochi.

Luand in considerare aspectele pozitive si pe cele negative ale produsului, se intelege de ce la acesta vor apela variate categorii de iubitori ai sporturilor cu motoare.

Caberg Ghost Matt Black
Click aici pentru pret!

Varianta aceasta open face este adecvata traseelor mai lungi si cruising-ului, dispunand de un exterior tare si sigur, din policarbonat, care include un interior gros si moale, ce se poate scoate in vederea igienizarii, pentru protectia ochilor folosindu-se o viziera exterioara tratata pentru rezistenta la zgarieturi, si pe interior ochelarii de soare protejeaza de razele ultraviolete.

Din nefericire, barbia nu este bine protejata in cazul unui impact, caci protectia pentru fata este detasabila, fiind conectata de viziera si mai putin captusita.

Reprezinta o optiune accesibila segmentului de piata format din aventurieri gata de o noua cursa relaxanta, gasindu-se printre cele mai bine vandute echipamente de protectie ale momentului.

 

 

Pareri despre cele mai bune casti moto

Pentru protectie in trafic, ai grija ce model alegi, uitandu-te si in listele cu cele mai bine vandute obiecte de acest fel la ora actuala, precum cele de mai jos.

 

 

Casca moto:

 

Icon Alliance Dark MD

 

O casca de motocicleta buna ti se va potrivi bine pe cap, fiind fixata cu ajutorul unui sistem reglabil care sa iti protejeze fata si craniul de eventuale urmari ale accidentelor, totodata mentinand confortul termic si vizual atunci cand gonesti pe autostrada. Modelul acesta full face, din plastic policarbonat, promite sa isi pastreze forma si sa ofere siguranta purtatorului in orice moment.

Potrivit recenziilor, are un aerodinamism bun, rezistand cu brio la viteze peste 100 km/h, dispunand de puncte de ventilatie bine pozitionate, nelipsindu-i izolarea fonica, deoarece insuleaza eficient si nu produce zgomot deranjant. Sistemul de ventilare cu canal dublu Supervent ajuta la pastrarea vizibilitatii prin minimizarea aburirii. Pe interior vei fi protejat de un material moale ce poarta denumiarea de Hydradry, si care metine confortul termic optim, acesta uscandu-se repede si putandu-se chiar detasa in vederea curatarii la masina de spalat, de exemplu.

Pentru varietate si a multumi orice categorie de utilizator, dispune de doua tipuri de viziera, una fumurie si una transparenta, ce se pot interschimba dupa plac. Foloseste un sistem de inchidere Prolock, intrunind toate conditiile necesare in vederea purtarii in orice tara din lume, avand standarde mondiale de siguranta pentru SUA, Europa, Japonia si Australia. Tocmai de aceea, pentru multi a ajuns in topurile personale cu cea mai buna casca moto pentru drumetii lungi. Iar, pentru a putea fi purtata de orice persoana, va fi disponibila pe multiple marimi, de la XS si pana la XXXL.

 

Avantaje:

Casca moto neagra full face.

Invelis din policarbonat rezistent la lovituri, care insuleaza foarte bine purtatorul.

Sistem de ventilatie eficient, care mentine confortul termic si izoleaza fonic.

Captuseala ce se usuca repede, care se poate detasa si spala.

Doua viziere ce se pot schimba (cenusie si transparenta), pentru conditii de vreme diferite.

 

Dezavantaje:

Unii cumparatori declara ca ar fi utila o protectie pentru barbie.

 

 

 

Agrius Rage

 

Daca ai nevoie de o casca moto integrala pe care sa o poti purta in diferite conditii, la curse, drumetii sau plimbari, oferta aceasta de la Agrius ti-ar putea fi pe plac. Dispune, pe interior, de o captuseala groasa, care se poate indeparta in vederea igienizarii, si o viziera transparenta inclusa, care rezista la zgarieturi, avand un sistem Pinlock ready (lentile rezistente la ceata).

Exteriorul este dintr-un policarbonat mat, de culoare neagra, cu cinci gauri de ventilatie, utile mai ales la drumuri prin oras sau calatorii mai lungi, caci se mentine echilibrul temperaturii, inchiderea fiind ermetica. Corespunde standardului de siguranta european (ECER 22.05/ DOT), asa ca vei fi in siguranta pe drum, reglarea facandu-se cu o curea microajustabila.

In ce priveste marimea, optiunea de fata este un S potrivit pentru circumferinta capului de 55 – 56 cm, asadar e adecvata mai ales tinerilor. O mica nemultumire a unor cumparatori este faptul ca aspectul mat atrage amprentele, fiind mai dificil de intretinut.

 

 

 

 

Casca moto flip up:

 

Wulfsport Scepter Cross

 

Printre cele mai bune casti moto pentru motocross si ATV se numara modelul acesta in culori vii, care foloseste un design agresiv, cu note predominante de verde, negru si alb pentru a produce un look inedit, apreciat de cei cu simt de aventura. Din detaliile oferite de producator, aflam ca verdele are proprietati reflectorizante, asa ca te va evidentia pe pista sau strada, chiar si in conditii potrivnice de vreme, dandu-ti putina siguranta. Folosind policarbonatul drept materie prima pentru exterior, va da dovada de anduranta si iti va proteja craniul.

Pe interior se afla un invelis moale, care iti incadreaza bine capul si il mentine fix si comod, acesta putandu-se scoate la nevoie, pentru a fi spalat. In zona obrajilor se gasesc niste tampoane care vor mentine confortul utilizatorului in timpul folosirii. Sistemul de ventilatie este ajutat de izolarea fonica superioara, care nu lasa curentul sa patrunda si sa deranjeze la ureche. Fixarea pe cap se face cu ajutorul unui mecanism de inchidere ce se poate regla, pentru a mentine stabilitatea pe capul purtatorului.

Mai adaugam faptul ca optiunea aceasta de casca moto M se va potrivi celor cu o circumferinta a capului intre 56 si 57 cm, fiind o optiune medie de utilizare, care va putea fi purtata si de femei, si de barbati sau tineri. Prezinta certificare de siguranta standard, pentru Europa, codul aferent fiind ECE R 2205, drept elemente de atestare stand si certificatul primit de la asociatia moto din Anglia.

 

Avantaje:

Casca de motocross, enduro si ATV.

Invelis gros si moale, ce tine obrajii si capul in siguranta.

Este sigur de folosit pe drumurile din Romania, primind certificare europeana si atestat britanic.

Design cu verde reflectorizant, pentru observabilitate ridicata pe teren.

 

Dezavantaje:

Nu se specifica includerea unor ochelari de protectie sau a altor accesorii utile.

 

 

 

Ispido Desert

 

Daca preferi o casca moto ieftina, de culoare alba, care sa iti intregeasca tinuta de aventurier, poti incerca un model precum acesta de la Ispido, care se foloseste de un design modern, ce include si un cozoroc ce se fixeaza in trei suruburi, care va tine la distanta pietricelele si ploaia sau fulgii de nea, ajutandu-te sa vezi mai bine drumul. Si, pentru a-ti tine ochii in siguranta, vei avea la dispozitie o viziera care sa te protejeze de praf, insecte sau vant.

In pachet vei gasi si o pereche de ochelari cu parasolar, care sa te ajute atunci cand preferi sa scoti viziera, pentru mobilitate crescuta. Pe interior, protectia personala este asigurata de o captuseala groasa si moale, care se poate detasa pentru a fi spalata. Iti recomandam sa urmezi intocmai instructiunile de utilizare, spre a nu te trezi cu un produs pe care nu il mai poti refolosi. In ce priveste exteriorul, vom mentiona prezenta unui material policarbonat cu insertii de ABS, care a fost omologat pentru purtate in tarile europene, asadar intruneste conditiile de siguranta necesare oricarei persoane.

Cei care au nevoie de o casca moto noua pe diferite dimensiuni, in acest caz M, L si XL, vor putea gasi o alternativa in modelul acesta. In vederea mentinerii unei temperaturi constante si a eliminarii zgomotelor nedorite, se foloseste de un sistem de ventilatie bine gandit, care misca aerul spre ceafa, dispunand si de un deflector de aer responsabil cu dezaburirea vizierei.

 

Avantaje:

Casca moto pentru enduro si ATV-uri.

Foloseste o carcasa din policarbonat cu ABS, menite a pastra purtatorul in siguranta pe orice tip de teren.

Varietate in ce priveste marimile disponibile (de la M la XL).

Include ochelari cu parasolar si viziera, precum si o husa pentru depozitarea castii.

 

Dezavantaje:

Culoarea alba nu este pe placul tuturor iubitorilor de adrenalina.

 

 

 

 

Casca moto open face:

 

Caberg Ghost Matt Black

 

Pentru un camp de vizibilitate mai mare si mai multa libertate pe teren, o casca moto open face va face minuni. Iar optiunea aceasta cu personalitate, de culoare neagra, iti va pune in valoare alegerile stilistice, in timp ce te tine in siguranta.

Cu un exterior din policarbonat cu finisaj mat, poate pastra amprentele utilizatorului, lucru nu tocmai apreciat de majoritatea utilizatorilor, insa, avand in vedere forma articolului, nu ar trebui sa impuna prea multe probleme. Este o marime L, specifica circumferintei capului intre 59 si 60 cm, asadar va fi mai potrivita barbatilor.

Pentru confortul si siguranta utilizatorului, se foloseste de o captuseala groasa, ce se poate scoate si spala, la nevoie, fixarea facandu-se cu ajutorul curelei din zona barbiei, care se poate elibera rapid gratie sistemului de prindere. Viziera exterioara este rezistenta la zgarieturi, in timp ce pe interior se gaseste o viziera in stil “ochelari de soare” cu protectie anti-ceata.

 

 

 

Caberg Riviera V3 Diva

 

O aventuriera pe doua roti are nevoie de protectie in zona capului, asa ca o casca moto open face in culori subtile, cu un design feminin, cu flori si fluturi, ii va da individualitate pe traseu. Cu un finisaj usor lucios si cinci gauri de aerisire menite a te ajuta sa iti echilibrezi temperatura corporala in timp ce esti pe motocicleta, poti sa pastrezi vizibilitatea prin depresurizarea spatiului interior.

Cu exteriorul din policarbonat si captuseala interioara groasa, menita a pastra utilizatoarea in siguranta, articolul acesta e certificat european pentru siguranta (ECE 22.05), asa ca prezinta garantia utilizarii. Pentru a te descurca in orice conditii de mers, vizorul e rezistent la zgarieturi si il poti schimba cu unul pentru soare, modul de inlocuire fiind simplu, fara a necesita unelte.

Pentru fixare se foloseste o curea cu eliberare rapida, marimea fiind S, asadar potrivita unei circumferinte medii, de 55 – 56 cm. In consecinta, va fi o optiune potrivita pentru tinere aventuriere.

 

 

 

 

Casca moto de copii:

 

Thor Sector Level

 

Pentru copiii pasionati de touring va fi mai potrivita o casca moto copii. Versiunea aceasta de culoare neagra este indragita mai ales de baieti, exteriorul fiind dintr-un amestec de policarbonat si ABS, asa ca va rezista cu brio la majoritatea pericolelor cu care se poate ciocni.

Cozorocul mare si larg se poate regla, asigurand vizibilitatea si protejand de pietre si crengi, de exemplu. Pe interior se gaseste un burete cu densitate mare, care se poate detasa si spala, pentru a pastra o igiena buna. Iar pentru o buna ventilatie te vei folosi de cele doua admisii situate frontal, si de evacuarile din spate.

Pentru nas se foloseste o protectie din cauciuc care nu va lasa impuritati sa patrunda, in dreptul gurii respiratia fiind ajutata si de un filtru pentru praf. Este o marime S/M potrivita pentru copii pana la 8 ani, conform tabelului pus la dispozitie de producator, reprezentand o optiune numai buna pentru offroad.

 

 

 

AFX FX-33 Rocket Boy

 

Cauti o casca moto, la un pret bun, pentru scuter, de tip deschis, care sa-l bucure pe copilul tau, dar si sa il tina in siguranta? Varianta aceasta cu un design elegant foloseste un exterior dur din policarbonat, ducand la indeplinire standardele de siguranta necesare potrivit legislatiei europene (ECE 22.05), asa ca al tau micut va fi protejat.

Viziera transparenta protejeaza ochii de impuritati si raze UV, prezentand rezistenta la zgarieturi, si se etanseaza. Pe interior se folosesc materiale textile cu protectie anti-microbiana si hipoalergenice, care asigura drenarea si aerisirea in asa fel incat purtatorul sa nu transpire.

Modelul acesta de casca moto copii e o marime S/M, adecvata unei circumferinte a capului de pana la 55 cm, inchiderea facandu-se cu o curea usor de deschis, in zona barbiei. Mai adaugam ca, pentru protejarea designului si a vopselei, se foloseste un strat de protectie transparent. Iar daca este lasata pe scuter, casca se poate fixa cu ajutorul unui inel de metal care devine antifurt.

 

 

 

 

Casca moto chopper:

 

CGM Italia Malindi Open Face

 

Cand ai nevoie de o casca moto ieftina in stil open face pentru motocicleta de tip chopper, optiunea aceasta simpla, pe negru mat, de marime L, te va ajuta sa obtii un look clasic. Nu e cea mai sigura oferta, potrivit unor recenzii, avand in vedere ca ramane descoperita fata si ca barbia nu este protejata, impunand anumite riscuri cand vine vorba despre accidente, cand capul tau nu va fi la fel de protejat precum in alte cazuri.

Insa in cazul de fata materialul utilizat la exterior este un termoplastic mediu de rezistent la impact, fiind recomandat pentru scutere, unde vitezele maxime de rulare nu sunt foarte mari. Pe interior, pentru siguranta si in cazul folosirii sale drept casca moto chopper, se afla o captuseala standard, confortabila, ce adera bine la piele. Se poate detasa pentru a se spala si a se curata.

Prezinta sistem de ventilatie spre spate, ajutand la minimizarea, intr-o oarecare masura a zgomotelor de fond desi, in acest caz, nu putem spune ca este cel mai eficient. Se inchide in fata cu clema Quick Release, usor de folosit, si la spate se gasesc inele pentru fixarea ochelarilor, imperios necesari pentru protejarea ochilor.

 

 

 

 

Casca moto integrala:

 

Scorpion Exo 490 Air Solid

 

Aceasta casca moto, la un pret bun, este disponibila pe o culoare predominant neagra, alba sau neagra cu finisaj mat, detaliul respectiv ajutand purtatorul sa individualizeze intr-o oarecare masura tinuta, spre a veni in acord cromatic cu restul echipamentului. Exteriorul este confectionat din material policarbonat compozit, care va avea o durabilitate medie spre mare, protejand zona capului.

Ca si tipologie, e o optiune integrala, ce acopera in intregime fata, dispunand de viziera clara, adaugand si ochelari de soare cu protectie UV 100%, care sunt integrati in interiorul castii si care se retracteaza, la nevoie. Viziera se poate inclocui cu una fumurie, daca preferi o vizibilitate mai buna in conditii de lumina extrema. Interiorul se va simti moale si lasa pielea sa respire, putandu-se scoate spre a se igieniza, avand si un tratament antibacterian menit a te ajuta. Zgomotele sunt eliminate aproape in intregime gratie protectiei din zona barbiei, obiectul fiind prevazut si cu ventilatie performanta, situata in zona fruntii si a barbiei, care conduce aerul spre ceafa, unde va actiona extractorul. Deflectorul de aer inclus va ajuta la mentinerea vizibilitatii, dand in acelasi timp un aspect usor agresiv.

Se inchide cu un sistem micrometric, ce permite ajustarea pentru confort sporit, deschizandu-se usor. Prezinta certificare ECE 22-05, si se gaseste pe variate marimi asa ca, daca iti trebuie o casca moto marimea S, de exemplu, iti vei gasi in acest produs echipamentul dorit. Pe langa aceasta, gasesti si optiuni mai mari, de pana la XXL, asa ca aproape orice categorie de utilizator poate incerca un astfel de model.

 

Avantaje:

Casca moto Scorpion – optiune de brand.

Exterior din policarbonat rezistent, cu finisaj mat sau lucios.

Elemente stilistice personalizabile – in principal se poate alege culoarea (alb sau negru).

Include ochelari cu protectie UV, pe interior.

Disponibilitate pe marimi variate pentru a putea fi achizitionata de diferite categorii de utilizatori.

 

Dezavantaje:

Optiunea pe negru mat poate “strange” urme de amprente la fiecare folosire, din ce spun unii purtatori.

 

 

 

AFX FX95

 

Iti doresti o casca moto, ieftina si buna, de tip full face, care sa te protejeze atunci cand te aventurezi pe drumurile patriei pe un motor cu doua roti? Modelul acesta aerodinamic te va ajuta sa obtii protectia de baza, folosind un aliaj din plastic si poliester, care confera suport, rezistenta si confort, recompensate si cu certificare europeana de siguranta (ECE 22.05). Pe deasupra vopselei negre usor lucioase este folosit in strat de vopsea incolora, care protejeaza culoarea obtinuta.

Pe interior se gaseste o captuseala realizata din nylon hipoalergenic cu tratament antimicrobian, care nu va lasa bacteriile si virusii sa se dezvolte, casca fiind prevazuta si cu protectie pentru obraji, care se pot scoate si spala, daca se doreste acest lucru. In zona urechilor se gasesc niste orificii care lasa loc pentru casti, daca purtatorul doreste sa foloseasca astfel de accesorii cand e pe motocicleta.

Cu o viziera flush-fit care asigura confortul optic optim, se va curba usor si va fi tratata cu protectie pentru razele UV si zgarieturi, pentru a asigura o purtare cat mai indelungata. Ventilatia in opt puncte contribuie la eliminarea transpiratiei si asigura un echilibru intre izolarea fonica totala si mentinerea unui standard suficient de bun de sunet pentru a auzi zgomotele din trafic. Pentru multi doritori, este o casca moto pentru scuter sau motocicleta de viteza, rezistand cu brio la viteze de peste 100 km/h, din ce spun unii utilizatori. Singurul inconvenient, daca putem spune asa, este lipsa unei varietati in ce priveste marimile disponibile, articolul de fata fiind potrivit celor cu circumferinta medie a capului (Marimea M).

 

Avantaje:

Casca moto integrala, cu viziera.

Sistem de aerisire eficient, care mentine o temperatura constanta in interior, dezaburind viziera.

Include protectie pentru obraji – confort si utilitate.

Sigura pentru calatorii in trafic sau zone izolate – certificare europeana generala.

 

Dezavantaje:

Lipsa mai multor numere din care sa poata alege purtatorii – disponibila doar pe M.

 

 

 

 

Casca moto de dama:

 

Caberg Riviera V3 Floral

 

Cu o casca moto dama cu un design usor feminin, precum aceasta, te vei face remarcata la drum, si te vei simti in siguranta, totodata. E un model de tip open face, la un pret decent, cu protectie in partea craniana, ce lasa fata si barbia usor descoperite. Pentru confortul purtatoarei, include ochelari interiori cu filtru in stilul ochelarilor de soare, ajutand cu vizibilitatea in conditii de soare puternic.

Exteriorul din policarbonat este printre cele mai tari si bine definite optiuni de pe piata, modelul fiind certificat potrivit regulamentelor europene in vigoare, si include viziera exterioara mobila, in stil casca moto flip up, ergonomica, a carei captuseala interioara din burete se poate detasa si igieniza, ajutand totodata si la siguranta.

Pentru fixarea pe cap se foloseste o curea ce se inchide in zona barbiei, care se poate deschide dintr-o simpla apasare pe laterale. Cand vine vorba despre confort, putem spune ca modelul acesta va fi adresat celor care masoara o circumferinta a capului intre 57 si 58 cm, marimea M fiind potrivita pentru tinere.

 

 

 

 

Casca moto Scorpion:

 

Scorpion Exo Combat

 

Printre alegerile de brand se numara si casca moto Scorpion, adecvata motoscuterelor si motocicletelor, care este de tip open face, insa care include protectie pentru barbie care se poate indeparta, la nevoie, precum si vizor fumuriu pentru ajutor in conditii de vizibilitate dificila din cauza razelor solare.

Nu e cea mai usoara optiune de pe piata, cantarind putin sub 1.5 kg, insa asta se traduce printr-un exterior tare si sigur din policarbonat mat, care nu reflecta lumina, ajutand si alti participanti in trafic (poate, insa, sa atraga amprentele in timpul manipularii). Detine certificare europeana ECE 22.05, asadar vei fi in siguranta si legalitate pe drumuri europene, pe interior gasindu-se captuseala groasa si usor de demontat (Kwikwick 2, cu tratament antibacterian), ce lasa pielea sa respire si care se poate spala.

Ventilatia se ajusteaza in partea superioara, prin prezenta unor mici orificii. Vizibilitatea este asigurata prin prezenta unei viziere clare, careia i se alatura si cea de schimb, tip ochelari de soare, cu tratament anti-aburire. Adaugam ca modelul acesta e disponibil pe multiple marimi, de la XS  la L.

 

 

 

 

Casca moto Shark:

 

Shark Ridill Finks

 

Cu un articol de protectie pentru incepatori precum aceasta casca moto Shark, capul tau va fi in siguranta pe drumurile europene, caci se ridica la standarde de certificare (ECE 22.05). Ca si tipologie, e o optiune full-face, ce acopera si protejeaza intregul chip si craniul, fiind dotata cu o captuseala groasa si confortabila, care se poate scoate in vederea igienizarii.

Exteriorul din rasina termoplastica rezista bine la impact, potrivit indicatiilor producatorului, si are un finsaj lucios, cu un design modern, ce individualizeaza purtatorul. Vizorul este integrat, fiind clar si tratat cu solutie anti-aburire si anti-zgarieturi, putandu-se deschide la nevoie. Pe interior se gaseste si un vizor fumuriu care ajuta in conditii de vizibilitate redusa.

Zonele de aerisire se afla in zona barbiei si in dreptul crestetului, in vederea mentinerii echilibrului termic la curse prin oras, si nu numai, asigurand eliminarea transpiratiei si a zgomotelor puternice. Greutatea articolului nu este tocmai punctul sau forte (cantareste 1.5 kg la marimea M), insa asta inseamna ca te va protejea in cazul nefericit al unui accident.

 

 

 

 

Casca moto LS2:

 

LS2 Spania FF396 FT2 RR Lyon

 

Aceasta casca moto LS2 full face te protejeaza in intregime de impact, aparand atat zona craniului, cat si mandibula si gatul, fiind omologata pentru intrebuintare pe strazile din comunitatea europeana.

Pentru ventilatie se foloseste de prize de aer in zona frontala si la spate, controlandu-se prizele de aer si reimprospatarea acestuia pentru respiratie, in vederea evacuarii aerului cald din interior. Partea interioara, din tesut textil tratat pentru igiena, se poate demonta in vederea curatirii, sistemul Air Pump umfland interiorul pentru a conferi confortabilitate la purtare prin fixarea conform fizionomiei.

Casca moto integrala dispune de un exterior din fibra de sticla rezistenta la socuri, ce mentine greutatea medie a produsului, de 1.5 kg, pentru protectia ochilor folosindu-se un vizor din policarbonat cu protectie UV si anti-ceata, putandu-se decupla repede in cazul unui soc. Designul modern se foloseste de negru, avand rosul si albul drept accente de culoare ce individualizeaza finisajul lucios de alte modele. Mentionam ca varianta aceasta este M, potrivita capului de circumferinta medie.

 

 

 

 

Ghid de cumparare

 

De indata ce ti-ai achizitionat prima motocicleta, vei dori sa “dai o tura”, insa nu trebuie sa uiti de echipamentul de protectie, cu precadere casca moto, care te va ajuta sa nu risti prea mult in trafic, mai ales daca iubesti viteza. Deoarece in comert gasesti tot felul de tipologii si designuri, dar poti intalni si termeni precum “ventilatie”, protectii termice ori coduri de siguranta despre care nu stii nimic, poate fi dificil sa faci o alegere nu doar frumoasa sau surprinzatoare, ci si una care isi va dovedi eficienta in timp.

Cand te afli la prima achizitie de aceasta natura, cum poti deosebi dintre variatele modele de pe piata care e cea mai buna casca moto pentru tine? Iti oferim noi cateva indicii in cele ce urmeaza.

 

 

Standard de siguranta: Cel mai comune sunt pentru piata europeana, care se traduc prin codul ECE 22.05, si codul DOT FMVSS 218, accesibil Statelor Unite ale Americii si Canadei.

Alaturi de acestea e important si standardul Snell M 2005, care se foloseste in intreaga lume, el fiind cel mai strict tip de testare a castilor de protectie. Insa, in lipsa sa, si optiunile ECE si DOT sunt suficient de sigure pentru accidente cu grad redus de risc, ele fiind specifice motociclistilor care calatoresc in Europa sau Statele Unite.

Alaturi de acestea, se gasesc si standarde oficiale de siguranta pentru Australia (AS 1698), Japonia (JIS T8133), India (IS 4151), Brazilia (NBR 7471) sau Noua Zeelanda (NZ 5430).

 

Tip de protectie: Poate cel mai important aspect este ca articolul sa fie rezistent la socuri, abraziuni, foc si penetrare.

Rezistenta la impact sau socuri e cea mai importanta, caci astfel se evita complicatiile medicale la nivelul creierului. Include prezenta captuselii din bureti si materiale textile moi, a exteriorului din polistiren si a spumei de memorie cu rol de absorbtie a socului.

Castile cu rol anti-abraziune sau anti-frecare au, de regula un finisaj lucios, si un strat de kevlar, fiind insa mai scumpe.

Modelele cu protectie termica sunt cele care nu iau foc imediat, si care nu cresc repede temperatura in interior.

Optiunile cu protectie anti-penetrare dispun de vizor puternic si de o constructie exterioara rezistenta, care nu lasa obiectele ce se pot transforma in mici proiectile sa patrunda, unele avand chiar un strat anti-glont.

 

Tipuri: Cel mai des intalnite sunt castile full face, flip up, open face, de enduro sau “brain cup”.

Varianta full face acopera in intregime capul, oferind cel mai inalt grad de protectie, fiind cunoscuta si drept casca integrala. Se adreseaza celor ce petrec mult timp pe motocicleta, pe orice tip de teren. E confortabila, insa usor mai grea decat alte tipuri. Captuseala se poate detasa pentru igienizare, la fel ca si viziera. Optinile sport sau touring sunt asemanatoare, avand un look stradal, cu antifonare si viziera pentru soare.

Casca moto flip up, sau modulara, nu acopera fata la fel de bine, lasand barbia descoperita sau mai putin protejata, recomandandu-se pentru circuite stradale usoare, la viteze medii. Desi, de cele mai multe ori, exista si o carcasa subtire ce protejeaza mandibula, aceasta se poate da pe spate, lasand zona sensibila la temperatura si impact. Un dezavantaj este lipsa protectiei complete, alaturi de greutatea cea mai mare de pe nisa de piata.

Variantele open face ofera protectie pentru o treime din cap, lasand la o parte fata mobila cu rol de aparare pentru barbie si nas. Sunt mai usoare si confortabile la drum scurt, insa in conditii de vant sau temperaturi nu te vei simti foarte bine, caci ochii iti sunt expusi vantului, alaturi de restul fetei. De cele mai multe ori, insa, se adauga si un vizor sau ochelari de protectie.

Casca enduro ofera un cozoroc puternic care ajuta la observarea denivelarilor de pe teren. Nu exista vizor, insa se vor purta ochelari de protectie. Spatiul de desfasurare e mai mare, pentru ca ai nevoie de aer, forma alungita va indeparta pietrele si ramurile sau alte mizerii care ar putea sa iti intre in ochi.

Casca moto chopper se deosebeste de celelalte prin infatisarea sa simpla si minimalista, caci seamana cel mai mult cu o caciula, acoperind doar cutia craniana. Asta inseamna ca, in cazul unui accident, nu vei fi protejat in zona fetei. Te face, insa, sa te simti liber.  

 

 

Design: Include greutatea si forma echipamentului. Este recomandat ca orice model sa nu cantareasca mult pentru a te bucura de confort in timpul cursei, o valoare medie fiind usor peste 1 kg. Din acest punct de vedere, se vor recomanda casti moto, la preturi bune, cu exterior din fibre, desi, in comert se gasesc mai adesea optiuni din poliuretan.

Forma este importanta pentru ca sa reziste la viteze mari, chiar de peste 100 km/h. Asa ca, daca preferi rapiditatea, iti trebuie un articol stabil, care nu se misca pe cap si care nu-ti ingreuneaza vederea.

 

Puncte de ventilatie: Exista, de obicei in partea frontala, la crestet si la spate, fiind utile mai ales in cursele de oras sau la temperaturi ridicate (pe timp de vara). Astfel, vei avea suficient aer oxigenat si va exista un echilibru termic in interior, astfel incat sa nu transpiri mult.

In cazul drumurilor lungi aerisirea prea mare iti poate produce disconfort, astfel incat vor fi preferate acele casti moto, ieftine si bune, inchise cat mai ermetic.

 

Izolare fonica: E importanta la drum lung, dar si in cursele prin oras, insa in moduri diferite.

Pentru o excursie mai lunga iti va fi folositoare o casca unde urechile tale sa fie comode cu dopuri, pentru minimizarea zgomotelor de fond, caci auzul poate avea de suferit daca este expus frecvent la sunete puternice.

In schimb, in traficul citadin e important sa stii ce se intampla, ce manevre fac masinile si ceilalti participanti in trafic, asa ca vor fi recomandate optiunile mai putin ermetice.

 

 

Marimi: Exsita variate dimensiuni din care poti alege, astfel incat sa iti fie confortabil cand esti la drum. Asadar, marimile mai mici, de la XXXS si pana la XS, sunt, de regula, recomandate copiilor, in timp ce o casca moto dama poate fi S sau M. Barbatilor le trebuie, de multe ori, articole mai mari, L, XL sau XXL. Insa pentru a te asigura ca nu faci o achizitie in van, iti poti masura circumferinta capului in zona cea mai voluminoasa, peste ureche, si sa consulti un ghid de marimi.

Avand in vedere cele de mai sus,credem ca esti gata sa iti cumperi prima casca de motocicleta care sa te protejeze pe drumurile romanesti, si nu numai. In magazinele online varietatea de modele, branduri si tipologii este mult mai mare decat in cazul multor buticuri de specialitate, unde poate nu gasesti culoarea sau designul dorit.

 

 

 

Intrebari frecvente

 

Cum interpretez un tabel cu marimi la casca moto?

De cele mai multe ori, producatorii de casti moto folosesc masuratori standard in vederea manufacturii si comercializarii acestor piese de echipament. Asadar, nu vei avea nevoie decat de un centimetru de croitorie si de cateva clipe pentru a-ti masura circumferinta capului in zona de deasupra urechilor, acolo unde dimensiunea este, de regula, cea mai mare.

Marimile pornesc de la XXXS, care cuprinde 48 – 50 cm in circumferinta, fiind urmata de modele XXS, cu un diametru intre 51 – 52 cm si articole XS (53/54) si S (55/56). Castile de marime M sunt bune pentru o circumferinta de 57/58 cm, in timp ce cele L sunt adecvate capului de 59/60 cm. Optiunile cele mai mari sunt XL (61/62) si XXL (63/64 cm).

 

 

Ce caracteristici trebuie sa aiba o casca moto pentru fete?

Desi multe doamne si domnisoare pun accentul pe culoare si design, importante sunt confortul si siguranta. Astfel, se recomanda ca articolul sa fie probat pentru cateva minute inainte de achizitie, si nu ar trebui sa ii lipseasca un sistem de pinlock pentru vizor, ce reprezinta un sistem de prindere al unei insertii menite a proteja ochii si a insula temperatura dinautru, fara a produce aburire in timpul mersului. In acelasi timp, se recomanda alegerea unui articol prevazut cu ochelari, care vor contribui la confortul ocular la drum lung sau in conditii dificile. Mai ales pentru incepatoare, e de preferat un model full face, care protejeaza capul in intregime.

 

Sunt sigure castile moto Second Hand?

Aspectul acesta difera in functie de cat de intrebuintat a fost modelul inainte de achizitia secundara. Multi pasionati declara ca este mai sigur sa iti cumperi casca proprie pentru ca aceasta se va mula pe fizionomia ta, in timp. Asadar, daca iti propui sa iei un produs utilizat frecvent de altcineva, se poate sa nu ti se potriveasca, desi masuratorile sunt corecte. Buretii sau captuseala din interior se asaza potrivit trasaturilor faciale ale primului utilizator, asa ca poate fi dificil sa faci un astfel de articol sa fie potrivit pentru tine.

Mai apoi exista si considerentul igienei, caci chiar daca a fost folosita cagula, nu poti sti cat de bine a fost intretinuta captuseala. Te poti avanta, insa, in achizitionarea unui model de la un prieten sau o persoana cunoscuta, despre care stii ca nu a fost purtat mult, sau poti cere o factura si eventual poze ale articolului gasit pe Internet, daca tii mortis sa il cumperi.

 

Unde gasesc casca moto de vanzare, Second Hand?

Adevarate chilipiruri se gasesc, ce-i drept, mai rar in magazinele fizice de specialitate, acolo unde poti si proba articolul respectiv si il poti inspecta mai bine, inainte de a face o achizitie. In mod similar, te poti avanta in mediul online, acolo unde poti descoperi optiuni accesibile, mai putin intrebuintate, despre care poti afla anumite detalii, daca dai peste un vanzator prietenos.

 

Cum atasez o camera video pe casca moto?

Modul in care atasezi acest dispozitiv pe casca depinde de tipul de filmare dorit, exista trei tipuri de fixare comun intalnite, si anume la barbie, intr-o parte sau pe cap. De regula, se foloseste unul din dispozitivele cu ventuza sau suruburi, pe care il fixezi prin apasare sau insurubare. In functie de tipul camerei de actiune, modul specific de atasare poate diferi, asa ca nu putem da un exemplu clar, fiind recomandat sa urmezi instructiunile din manualul de utilizare al dispozitivului.

 

 

Cum si unde gasesc kituri pentru casca moto, Bluetooth?

Astfel de accesorii se gasesc cu usurinta in magazinele virtuale de electronice si in cele consacrate, cu multiple categorii de produse variate, ofertele variind atat din punctul de vedere al pretului, cat si al calitati. O scurta cautare pe Google sau motorul preferat te va ilumina in acest sens.

 

 

 

Completari despre certificari si siguranta la o casca moto

 

De indata ce ti-ai achizitionat echipamentul de protectie pentru cap, vei dori sa pornesti la drum, insa daca vrei sa fii un bun motociclist, iti este util sa stii cateva lucruri legate de siguranta ta pe soselele romanesti, si nu numai, caci reglementarile privitoare la siguranta in trafic vor diferi de la un continent la altul.

Iata cateva informatii care te vor ajuta sa obtii cele mai de succes incursiuni in lumea motociclismului, in deplina securitate.

 

Alegerea standardului de siguranta

In functie de continentul pe care te afli, codurile ce determina standardul de siguranta al castii difera, existand cate unul pentru fiecare continent si regiune principala. Deoarece nu este mereu necesar ca acest detaliu sa fie prezent pentru ca tu sa te afli in legalitate, iti va ajuta foarte mult, mai ales in cazul unui nefericit accident.

Pentru tarile europene, standardul de siguranta este notificat prin codul ECE 22.05, acesta fiind cel mai practic si sigur din lume, potrivit informatiilor disponibile online. Este necesar unei casti moto cu care mergi prin Europa, in tara noastra acesta nefiind imperios necesar, insa recomandat.

Pentru continentul american, cu precadere SUA si Canada, codul legal de siguranta este DOT FMVSS 218, acesta fiind alocat de fiecare producator in parte, fara ca statul sa se implice foarte mult, insa.

Pentru a te simti in siguranta la nivel global, si a nu trebui sa cumperi cate un articol de acest fel oriunde in lume mergi, e mai simplu sa alegi o casca moto cu standard Snell, care provine de la compania cu acelasi nume ce testeaza articole de la alti producatori in vederea demonstrarii sigurantei fiecarui element constitutiv in parte. E nevoie ca vederea periferica sa fie de minim 106 grade, iar articolul va fi aruncat pe diferite suprafete dure de la inaltimi prestabilite, masurand in acest fel rezistenta carcasei si aportul adus de captuseala in vederea mentinerii in siguranta a purtatorului.

Acest sistem prezinta tipul de certificare pentru care o casca este sigura, folosind anumite coduri:

M – este pentru motociclete;

SA – aplicatii speciale;

SAH – intrebuintari speciale cu sistem frontal de restrangere;

K – potrivit pentru karting;

CMR – exclusiv pentru motosporturi pentru copii;

CMS – articol standard pentru motosporturi pentru copii.

 

 

Alte considerente privitoare la siguranta

Pentru a te bucura de o experienta placuta, este important ca articolul sa aiba o viziera, caci aceasta iti va proteja ochii de diferite mizerii si particule care ar putea sa te afecteze, mai ales cand rulezi la viteze mari.

In vederea obtinerii confortului necesar drumurilor mai lungi, ori chiar si celor mai scurte, confortul fetei este necesar, asa ca ar trebui sa alegi o casca moto adecvata trasaturilor tale faciale, de dimensiunea potrivita. Pentru a te ajuta in acest sens, vei pune articolul pe cap si iti vei intoarce capul intr-o parte, fiind de preferat ca acesta sa nu se miste si sa nu iti obstructioneze vederea.

Totodata, spre a nu te afla in pericol, adapteaza-ti tipul de casca la stilul de rulare. Daca te aventurezi in enduro va fi de preferat sa alegi o casca aerodinamica, realizata special pentru astfel de curse, in timp ce amatorii de cruising  vor fi mai in siguranta cu un articol de protectie full face sau open face. Pentru touring si circuite de viteza sunt recomandate castile flip-up sau full face, care protejeaza capul in intregime.

 

 

 

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (3 voturi, media: 5.00 din 5)
Loading...