Cea mai buna proteina whey

Am modificat articolul ultima data pe: 19.05.20

 

Proteine Whey – Opinii si recenzii in 2020

 

Pentru mentinerea sau cresterea masei musculare, dar si pentru suplimentare nutritionala, poate fi incercata o proteina de tip whey, despre care vei afla cate ceva in acest articol, precum faptul ca, printre exemplele indragite de romani, se afla Optimum Nutrition Gold Standard 100% Whey ON-709, care este un amestec de izolat si concentrat proteic din zer filtrat, imbogatit cu peptide hidrolizate, care se asimileaza rapid, inainte sau dupa antrenament, si care sustine cresterea musculara si incurajeaza satietatea, o doza standard fiind de 25 grame de proteine, continutul de lactoza si grasimi fiind redus. Pentru cei care prefera o varianta fara gust de ciocolata, precum prima, exista optiunea MyProtein Impact Whey Protein Unflavoured.

 

 

Tabel comparativ

 

Plusuri
Minusuri
Concluzie

Cea mai buna!

Optimum Nutrition Gold Standard 100% Whey ON-709
Click aici pentru pret!

Formulatia complexa, formata din izolat, concentrat si hidrolizat din zer, va fi adecvata sportivilor si celor care doresc sa isi mentina si, eventual, creasca masa musculara, asimilandu-se rapid in organism, pentru rezultate convenabile, recipientul fiind suficient de mare pentru intrebuintare pentru 74 de zile, o doza avand aproape 25 grame de proteine, nelipsind BCAA si glutamina. 

Din pacate, este necesara contactarea ulterioara a distribuitorului in vederea alegerii aromei dorite, deoarce nu exista o optiune de selectie automata a acesteia. 

Sortimentul, provenit de la un brand recunoscut pentru calitatea sa, atrage publicul, implicit pe cel roman, care doreste un ajutor in vederea stimularii cresterii musculare. 

A 2-A OPTIUNE!

MyProtein Impact Whey Protein Unflavoured 
Click aici pentru pret!

Optiunea aceasta, formata dintr-un concentrat, pune la dispozitia doritorilor o formulatie de 21 grame de proteina si 4.5 grame de BCAA pe portie, recipientul insumand 40 de doze pentru intrebuintare inainte sau dupa antrenament, in vederea obtinerii unor rezultate foarte bune in ce priveste mentinerea, modelarea sau cresterea masei musculare. 

Nu are o aroma specifica imbunatatita, asadar, consumul sau poate fi dificil pentru unii utilizatori care au nevoie de un adjuvant in ce priveste gustul. 

Poate fi consumat si inaintea depunerii de efort, pentru forta crescuta si energie, dar si dupa aceea, in vederea reconstruirii microfisurilor musculare dobandite in urma antrenamentului. 

A 3-a Optiune!

Dymatize Super Mass Gainer 5.4 Kg
Click aici pentru pret!

Pentru cresterea rapida in masa musculara va fi de folos o astfel de formulatie, care insumeaza 16 portii, fiind bogata in creatina monohidrata pura, care va creste performanta de care este capabil bodybuilder-ul in timpul antrenamentului, dispunand si de vitamine ce amelioreaza senzatia de oboseala, consumarea fiind preferabila dupa sedinta de efort. 

Este recomandata doar celor care doresc sa isi creasca rapid masa musculara, continand un grad ridicat de carbohidrati (243 g) si proteine, o portie fiind formata din trei cupe. 

Avand in vedere caracteristicile pudrei, se va recomanda celor cu experienta in utilizarea suplimentelor sportive, care pot balansa o dieta cu o astfel de cantitate de adaos. 

 

 

Pareri despre cele mai bune proteine whey

Afla care sunt brandurile spre care tind romanii atunci cand isi doresc sa isi suplimenteze dieta cu surse de proteine whey. 

 

 

Proteine pentru sala

 

Optimum Nutrition Gold Standard 100% Whey ON-709 

 

Printre marcile cu cele mai bune proteine whey, dupa cum relateaza cei care au incercat multiple branduri de suplimente, se afla Optimum Nutrition cu versiunea aceasta care detine si un gust foarte bun, printre care se afla ciocolata, bananele, capsunile sau vanilia ori caramelul (gustul il poti alege dupa ce plasezi o comanda), pentru care a si astigat premii. 

Recipientul de 2.27 kg ofera necesarul pentru cateva luni, avand in vedere ca o doza va contine in jur de 25 de grame de proteine care se absorb rapid, tipologia produsului fiind un amestec de izolat, concentrat si peptide hidrolizate. In consecinta, shake-ul consumat se va asimila rapid de organism, putand fi folosit si inainte, si dupa antrenament, pentru crestere musculara sau pentru mentinerea greutatii sub control. 

Cei aflati in cautarea unei surse de proteine whey Gold Standard fara gluten si carbohidrati isi pot gasi aliatul in aceasta formulatie de succes. 

 

 

 

Pro Nutrition Gigant Pro Mas Whey Line A180-917 

 

Cauti niste proteine pentru sala, care sa te ajute sa cresti masa musculara si rezistenta la efort? Formulatia aceasta este recomandata spre consum in urma unui antrenament cu greutati sau de fitness, la maximum 60 de minute dupa terminarea repetitiilor. 

Ca si formulatie, este vorba despre un izolat din zer cu vitamine si microelemente anabolice cu proprietati anticanceroase si antiinflamatoare, putandu-se reduce riscurile aparitiei unor boli, pe langa efectul principal, de construire a masei musculare, prin stimularea sintezei proteice. 

Recipientul de 3 kg este suficient pentru necesitatile temporare ale unei persoane, avand un gust accesibil, de ciocolata, pentru a fi mai simplu de consumat, fara probleme, insa iti vom spune ca are in componenta maltodextrina si dextroza, ce pot irita tractul digestiv. Nu lipsesc antioxidantii esentiali si neesentiali, precum si minerale si vitamine usor de digerat. O doza are doua masuri, adica 70 de grame, putandu-se folosi in doua portii pe zi. 

 

 

 

 

Proteine din zer

 

MyProtein Impact Whey Protein Unflavoured 

 

Vrei niste proteine whey, la pret bun, care sa iti ajunga pentru cel putin 40 de portii? Varianta aceasta intr-un plic incapator, de 1 kg, este constituita din 40 de doze de cate 21 de grame de proteine per portie, nelipsindu-i aminoacizii esentiali si leucina (2 grame per portie) utile pentru mentinerea si cresterea masei corporale. 

O doza contine in total 25 grame de pudra si se va amesteca in 150 – 250 ml de apa sau laptele preferat, putandu-se consuma si inainte, si dupa antrenament. Ca si tipologie, este vorba despre un concentrat proteic din zer, care se foloseste de catre sportivi si cei care petrec mult timp la sala, dorind sa isi mentina sau creasca masa musculara, sa isi repare si construiasca tesutul muscular in urma fiecarui antrenament. 

Potrivit informatiilor puse la dispozitie de producator, este un articol adecvat consumului zilnic, dar contine urme de lapte, soia, ou si gluten. 

 

 

 

 

Mass gainer  

 

Dymatize Super Mass Gainer 5.4 Kg

 

In vederea creșterii masei musculare ai nevoie de un supliment care include creatina monohidrata pura, de calitate germana, precum acest mass gainer care provine de la un brand cunoscut pentru calitatea produselor oferite. Aceasta punga, care cantareste nu mai putin de 5.4 kg, are in jur de 16 portii, fiecare din ele insumand nu mai putin de 52 grame de proteine, precum si in jur de 12 grame de aminoacizi de origine naturala, cu 3 grame de creatina. 

Totusi, o astfel de portie (3 cupe) are nu mai putin de 243 grame de carbohidrati, asadar nu se va recomanda incepatorilor, ci celor care isi cunosc organismul si macronutrientii de care are nevoie acesta pentru a creste in volum si a functiona eficient. Aceasta formula va creste rezistenta la efort si performantele fizice, reducand oboseala resimtita. 

Se va administra intr-o singura priza, dupa realizarea antrenamentului, pentru a permite substantelor sa fie absorbite si sa repare tesutul muscular in urma extenuarii sale. 

 

 

 

Myo Tech Myo Mass MT002 

 

In vederea cresterii masei musculare, printre cele mai usoare suplimente de incercat sunt acele proteine din zer de tip mass gainer care includ, pe langa macronutrientul responsabil cu intretinerea si cresterea masei musculare, si carbohidrati (59 g pe portie), care cresc nivelul de energie, si aminoacizi, care contribuie la mentinerea sanatatii. 

Prin folosirea suplimentului in urma antrenamentului, sportivul primeste vitamine, aminoacizi, carbohidrati si proteinele necesare recuperarii corporale dupa efectuarea efortului fizic. In borcanul de 4.5 kg se afla 53 de portii care pot fi luate si inainte, si dupa antrenament, fiecare avand 12 grame de proteine si 16 grame de BCAA, care faciliteaza sinteza proteica. 

Avand in vedere prezenta aminoacizilor cu catena ramificata, este cu atat mai important ca doza sa fie consumata imediat inaintea sesiunii de efort sau dupa aceea, deoarece elementele nutritionale se absorb in maximum 30 de minute si pot proteja mai bine muschii si ameliora durerea. Si, pentru ingerarea fara dificultati, gustul suplimentului este de ciocolata. 

 

 

 

 

Proteina Nutrition Gold

 

Optimum Nutrition Gold Standard 100% Whey ON-01 

 

Pentru a incerca o sursa de proteina whey, ieftina si buna, inainte de a te angaja in procurarea unei cantitati mai mari, poti recurge la o cantitate scazuta, precum acest plic de 450 de grame care contine in jur de 14 portii. Provine de la un brand apreciat pentru calitatea suplimentelor sale, fiind un izolat din zer cu un continut proteic ridicat, de 24 grame pe doza. 

Nu ii lipsesc aminoacizii si microfractiunile proteice din zer (alfa-lactalbumina, beta-lactoglobulina) care vor hrani muschii in urma antrenamentelor si vor ajuta la cresterea lor, alaturi de cele 5.5 grame de BCAA care amelioreaza senzatia de oboseala si durerea resimtite la nivel celular. 

Aceste proteine whey Gold Standard au un continut scazut de carbohidrati si grasimi sau zahar, cele 4 grame de glutamina fiind de ajutor pentru reducerea oboselii si a durerii resimtite in muschi in timpul si dupa exercitiul fizic. Pot fi consumate inainte sau dupa antrenament. 

 

 

 

 

Suplimente pentru antrenamente

 

Aminoacizi

 

Scitec Nutrition Mega Arginine 

 

Pentru a pregati organismul sa reziste mai eficient in fata efortului fizic si pentru a facilita absorbtia nutrientilor de catre celulele musculare, sportivii pot recurge la aminoacizi precum arginina, care este un supliment nutritiv. Aceasta va duce la imbunatatirea capacitatii de antrenament si va contribui la stimularea procesului de vindecare a tesutului in urma antrenamentului, cand au fost efectuate exercitii cu greutati mari si au avut loc microfisuri musculare. 

Totodata, arginina stimuleaza productia de hormoni de crestere si gradul de insulina din sange, avand rol de vasodilatare si pompare a sangelui, conferind energie si ajutand sportivul sa aiba o performanta buna la antrenament si sa obtina rezultatele dorite in ce priveste cresterea masei musculare. 

Se consuma cu 30 de minute inaintea sesiunii de efort in formula de 2 sau pana la 4 capsule pe zi. In cutie se afla 140 de bucati. Se recomanda si indrumarea medicului, in special pentru cei care nu au experienta cu astfel de suplimente. 

 

 

 

 

Vitamina B6

 

Pure Nutrition PN2001 

 

Suplimentul de vitamina B6 ajuta la mentinerea in conditie optima a sistemului cardiovascular si confera energie, in ce priveste cresterea masei musculare fiind eficienta, in special, in vederea absorbtiei aminoacizilor care, la randul lor, vor contribui la refacerea tesutului in urma efortului fizic. 

Recipientul de fata are 100 de pastile si se va consuma o data pe zi, alaturi de alte alimente, putand fi introdus si intr-o dieta careia ii lipseste varietatea sau unde este necesar un aport mai ridicat de vitamina B6. Va creste nivelul de energie si va mentine tensiunea arteriala in conditie buna, crescand imunitatea si stimuland activitatea cerebrala, precum si conservarea sistemului nervos. 

Organismul se foloseste de aceasta vitamina pentru a crea serotonina (hormonul fericirii) si dopamina, avand, deci, un rol important in ce priveste starea de spirit. Deoarece lipsa sa poate duce la afectiuni precum anemie, insomnie, hipertensiune sau neuropatie ori depresie, este lesne de inteles de ce poate fi adaugata oricarei diete, inclusiv in cea a sportivilor. 

 

 

 

 

Caseina

 

Gold Nutrition Total Casein GN61162 

 

De la cunoscutul brand Gold Nutrition vine acest supliment de caseina, util sportivilor care necesita un ajutor in vederea recuperarii musculare, a reducerii procesului de oxidare proteica si pentru imbunatatirea musculaturii. 

Cazeina micelara, prezenta in proportie de 85% in acest produs de tip pudra, se absoarbe intr-un timp indelungat dupa consumare, fiind bogata in aminoacizi BCAA, care vor contribui la recuperarea musculaturii in urma efortului, acestia fiind eliberati treptat in fluxul sanguin, pe durata urmatoarelor 7 ore, din formulatie nelipsind leucina, cu efect anti-catabolic. 

Totusi, se mentioneaza ca acest supliment nu va inlocui proteinele, ci va fi o adaugare a acestora. Totodata, caseina se recomanda consumarea sa inainte de culcare, deoarece nu va stimula sinteza musculara imediat, asa ca nu va schimba considerabil reusita in antrenament la consumul anterior acestuia. Se poate folosi si drept inlocuitor de gustare sau masa, cand se mixeaza cu carbohidrati complecsi. Are indulcitori si nu e recomandata diabeticilor, femeilor insarcinate ori care alapteaza sau celor ce au afectiuni renale. 

 

 

 

 

Beta alanina

 

Pure Nutrition Beta Alanine PN9068-80 

 

Beta alanina este sintetizata in mod natural de organism, nefiind un aminoacid esential, dar devine un element de ajutor in formarea si cresterea sau mentinerea masei musculare, precum si in imbunatatirea performantelor sportive. In acelasi timp, va creste rezistenta la efort si puterea, ameliorand oboseala si contribund la o recuperare corporala rapida. 

Beta alanina are rolul de a creste sinteza de carnosina, o dipeptida din fibrele musculare ce amelioreaza extenuarea si rezistenta scazuta in urma efortului fizic intens. Poate fi utilizata de femei si barbati si devine un supliment ideal pentru sportivi si persoane foarte active, care doresc sa treaca la urmatorul nivel de pregatire fizica, fiind un adaos potrivit pentru cei care sustin exercitii cu o durata de peste 60 de secunde. 

Cutia are 500 de grame, existand 250 de portii care se consuma sub forma de ceai, amestecate in apa. Este recomandata folosirea unei singure doze pe zi, deoarece cantitatea de beta-alanina va fi suficienta pentru sportivi, in acest mod. 

 

 

 

 

Ghid de cumparare 

 

Suplimentul alimentar proteinic este o metoda simpla de a creste aportul necesar organismului si de a te asigura ca acesta este bine hranit si ca poate rezista la efort, ajutand, totodata, la mentinerea greutatii sub control si la cresterea masei musculare. Iar dintre toate, cel de tip whey, care ia proteinele din zer si lactate, este considerat superior de multi sportivi, si nu numai, deoarece contine o gama larga de aminoacizi esentiali, care se absorb rapid. Oamenii folosesc astfel de substante pentru diferite motive, cele principale fiind de a slabi, de a creste in greutate in mod sanatos sau de a imbunatati performantele sportive si de a creste in masa musculara. 

Pentru a fi sigur ca iti procuri cea mai buna proteina whey pentru necesitatile tale, ia in considerare aceste informatii, care iti pot fi de ajutor cand te astepti mai putin. 

Tipuri: Exista un numar diferit de formulatii populare de proteine, diferenta majora dintre ele fiind modul in care au fost procesate. Ele sunt izolatul, concentratul si hidrolizatul. 

Izolatul reprezinta cea mai pura forma, insumand minimum 90% proteine, avand mai putina lactoza si grasimi, fiind destinat dietelor slabe in carbohidrati si grasimi. 

Concentratul are in jur de 70 – 80% proteine whey (ieftine si bune) bucurandu-se de un gust mai bun decat celelalte optiuni. Retine majoritatea nutrientilor gasiti in mod natural in zer, desi e mai bogat in carbohidrati si grasimi. 

Hidrolizatul este pre-digerat si se va absorbi mai repede, putand fi utilizat drept supliment pentru pre-antrenament. Poate produce o crestere a nivelului de insulina de pana la 40% dupa consumare, comparativ cu izolatul, asa ca ai acest aspect in vedere daca ar trebui sa nu consumi alimente cu acest efect sau daca nu ai nevoie de un plus puternic de energie. 

 

Efecte asupra organismului: Cele mai cunoscute sunt cresterea masei musculare si a fortei, precum si mentinerea greutatii sub control sau atingerea unui anumit numar de macronutrienti zilnici. Proteinele si aminoacizii contribuie la cresterea musculara si ajuta la cresterea gradului de eliberare a hormonilor anabolici, precum insulina, care stimuleaza cresterea musculara. 

Leucina, care ar trebui sa se gaseasca in cantitati ridicate in orice proteine whey, la preturi bune, stimuleaza sinteza proteinica musculara la nivel genetic si molecular, restructurand si crescand masa musculara, in timp ce modul de constructie, in format pudra sau capsule, este usor de absorbit de corp, spre a se putea utiliza rapid. 

Se mentioneaza ca, daca ai deja o dieta bogata in proteine, consumarea unei doze de tip supliment nu va avea efecte semnificative asupra antrenamentelor tale. 

Pe langa efectul asupra musculaturii, multe pareri despre cele mai bune proteine whey sunt favorabile si cand vine vorba despre ajutorul dat in cazul scaderii kilogramelor de pe cantar, in timp ce iti pastrezi musculatura. Asta se intampla deoarece acest macronutrient este cel mai satios, poate reduce poftele si dorinta de a manca snack-uri de-a lungul zilei. 

Proteinele whey contin si nutrienti, printre care lactoferina, alfa-lactalbumina, beta-lactoglobulina si imunoglobuline. Printre beneficiile posibile se afla scaderea presiunii sangvine, a nivelului de zahar din sange si posibilitatea scaderii simptomelor de depresie si anxietate. Poate proteja impotriva cancerului, creste densitatea minerala osoasa si imbunatateste functiile imunitare,  reducand simptomele hepatitei, potrivit unor studii. 

Pentru cresterea musculaturii se va alege un sortiment cu valoare biologica ridicata, indicate fiind izolatul si proteina pura. In cazul slabitului este de preferat o formulatie fara zaharuri si grasimi, fara aminoacizi (BCAA) care promoveaza cresterea musculaturii. 

In cazul persoanelor cu diferite afectiuni ale organelor, este indicata opinia unui medic sau nutritionist, deoarece, spre exemplu, cei bolnavi de diabet vor avea nevoie de sortimente fara zahar adaugat, slabe in carbohidrati, in timp ce cei cu boli ale rinichilor vor avea nevoie de doze scazute de proteine, deoarece nu pot metaboliza cantitati mari. In cazul problemelor gastrointestinale, e de preferat sa se consume proteine whey, la un pret bun, fara zaharuri din lactoza sau indulcitori artificiali ori dextrine sau maltodextrine, care irita. 

 

Perioada consumarii: Se face, de regula, inainte sau dupa antrenament, in cazul sportivilor. 

Nu exista studii concluzive care sa ateste ca rezultatele vor fi mai bune daca ingeri suplimente proteice inainte sau dupa un antrenament. Important este sa incerci diferite variante si sa o mentii pe cea care iti produce cele mai bune rezultate. 

Totusi, cel mai adesea, consumul suplimentului se face dupa antrenamentul fizic, pentru recuperare, la maximum 60 de minute de la terminarea acestuia. In aceasta perioada, muschii raspund cel mai bine la utilizarea proteinelor in vederea repararii si cresterii in volum. 

Pentru controlul greutatii, este indicat sa consumi suficiente proteine la fiecare masa si gustare, pentru a mentine satietatea. 

 

Dozaj: Majoritatea suplimentelor proteice dispun de o cupa pentru portionare, existand informatii referitoare la cantitatea maxima recomandata pentru ingerare intr-o zi. In medie, aceasta se situeaza intre 15 si 25 de grame de proteine. 

Este important sa urmezi instructiunile si sa nu depasesti dozele recomandate, pentru siguranta proprie, desi nu exista efecte negative in ce priveste dieta bogata in macronutrienti de acest fel, atata timp cat nu ai restrictii medicale in acest sens. 

Branduri: Si numele de pe eticheta poate avea valoare pentru unii cumparatori. Printre cele mai reputate “etichete” din bransa se afla Muscle Tech, Legion, Dymatize, MusclePharm, Cellucor, Optimum Gold Nutrition Standard si MyProtein. 

In concluzie, cu ajutorul datelor deja relatate, iti poate fi mai simplu sa descoperi online noi branduri si suplimente sau sa iei o decizie care sa te ajute in lupta cu kilogramele in plus sau in minus, ori cu remodelarea corporala pe care ti-o doresti, avand in vedere ca iti poate fi mai usor sa consumi preparate sanatoase, sa iei mai putine gustari si sa obtii rezultate bune la sala. 

 

 

 

Intrebari frecvente 

 

De ce avem nevoie de cei 9 aminoacizi esentiali?

Cei 9 aminoacizi esentiali sunt leucina, izoleucina, histidina, lizina, metionina, fenilalanina, treonina, triptofanul si valina. Acesti aminoacizi sunt importanti pentru organism, deoarece ei provin din surse externe si nu pot fi produsi de catre corpul uman. 

Ei contribuie la cresterea performantelor fizice si incetinesc aparitia oboselii, previn leziunile oxidative cauzate de inflamari, contribuie la construirea muschilor si pot reduce greutatea corporala, fortificand imunitatea, printre altele. 

De unde se iau cei 9 aminoacizi esentiali?

Cand doresti un aport crescut de aminoacizi esentiali, iti vei indrepta atentia spre alimentatie, acolo unde vor exista surse complete, adica unde exista toate cele noua tipologii esentiale organismului, precum in cazul semintelor de chia sau de canepa, existand si alte alimente ce merita introduse in dieta, precum avocado, stafide, fasole rosie, mazare, dovleac, alge de mare, vegetale verzi, soia, secara, spirulina, migdale sau quinoa, sau folosind un supliment alimentar de tip proteinic. 

Ce suplimente pot consuma pentru masa musculara?

Printre elementele pe care le poti adauga dietei in vederea augmentarii masei musculare se afla  o sursa de izolat de proteina, precum cea whey (din zer) sau din plante, precum si spre BCAA, care iti dau energie si reduc oboseala, sau creatina, care accelereaza cresterea musculara si rezistenta in fata efortului. 

 

 

 

4 suplimente pe care le poti incerca impreuna cu o rutina de antrenament

 

Cand te antrenezi frecvent, fie ca esti sportiv sau un pasionat al fitness-ului, iti pot fi de folos anumite suplimente care sa te ajute sa obtii energia si forta necesare in vederea realizarii unei sesiuni de efort desavarsit, in fiecare zi. Daca te intrebi ce poti incerca, macar pentru o perioada, pentru a vedea daca te ajuta in vederea slabitului, a cresterii masei musculare sau a cresterii performantei atletice, afla ca iti pot fi de folos urmatoarele. 

Proteina

Suplimentele proteice din zer sau lapte ajuta la cresterea in masa musculara, scaderea procentului de grasime si la adaptarea pozitiva a performantelor atletice. Exista si optiuni vegane, care sustrag proteinele din surse de plante, precum mazarea sau soia. Leucina este principalul aminoacid care nu ar trebui sa lipseasca dintr-o astfel de formulatie, iar izolatul este forma mai pura, superioara celor concentrate sau hidrolizate. 

 

Creatina

Creatina monohidrata este unul din cele mai benefice suplimente pentru cresterea fortei, care ofera putere pentru realizarea mai multor repetitii pe antrenament, crescand gradul de retentie a apei in muschi, contribuind la cresterea acestora. 

Beta-alanina

Acest aminoacid natural te ajuta in mentinerea andurantei si atenueaza oboseala, putand conduce catre cresterea musculara. 

 

Vitamina K2

Poate imbunatati puterea osoasa si scade retinerea de calciu in vase, reducand, astfel, calcifierea arterelor si scazand riscurile accidentelor cardiovasculare. 

 

 

 

Lasa un comentariu

avatar
  Aboneaza-te  
Anunta despre