Cele mai bune anvelope de bicicleta

Am modificat articolul ultima data pe: 16.02.25

 

Cele mai bune anvelope de bicicleta – Recomandarile noastre pentru 2025

 

Daca ai obiceiul de a merge des si mult cu bicicleta, probabil stii deja cat de importante sunt anvelopele atat pentru siguranta, cat si pentru confort. Daca vrei sa cumperi un set nou de cauciucuri, poti face asta si online, de pe diverse site-uri. Lista de mai jos prezinta cateva variante de anvelope apreciate in online. Printre cele mai populare e Ralson R-3155 Urban Star, un cauciuc cu talon cu sarma, rezistent, ce ofera aderenta demna de apreciat chiar si pe ploaie, cu dimensiuni de 622 x 40 mm si compatibil cu bicicletele ce au roti cu diametru de 28 inchi. O alta optiune pe care ai putea-o lua in calcul e Deestone BIDEE010.1, o anvelopa neagra, cu o dunga alba.

 

 

Tabel de comparatie

 

Plusuri
Minusuri
Concluzie

Cea mai buna!

Ralson R-3155 Urban Star
Click aici pentru pret! Vezi Pretul Aici

Anvelopa aceasta e una construita in asa fel incat sa fie cat mai rezistenta, sa ofere o buna aderenta chiar si pe ploaie si sa fie si confortabila in timpul mersului. E recomandata pentru roti cu diametru de 28 inchi si latime de 40 mm, e de culoare neagra si e pentru bicicletele de oras.

Nu se poate plia prea bine, pentru a o putea lua cu tine in calatorii lungi, in cazul in care vrei sa ai o rezerva in rucsac.

Anvelopa se va fixa foarte bine pe bicicletele cu roti ce au diametru de 28 inchi si latime de 40 mm si e un model cu talon cu sarma.

A 2-A OPTIUNE!

Deestone BIDEE010.1
Click aici pentru pret! Vezi Pretul Aici

E o anvelopa apreciata de catre persoanele care vor sa-si echipeze bicicleta intr-un mod mai elegant, deoarece e neagra si are o dunga alba, e insa si calitativa, fiind confectionata in asa fel incat sa ofere o buna aderenta si e rezistena. E recomandata bicicletelor care ruleaza pe sosea si are dimensiuni de 47 x 559 mm.

Anvelopa aceasta are si o dunga alba, ceea ce inseamna ca se va observa cu usurinta pe ea orice pata de murdarie.

E o optiune apreciata mai ales in cazul persoanelor care vor o anvelopa rezistenta, dar si cu un design ceva mai deosebit.

A 3-a Optiune!

Wanda MXW00011.1
Click aici pentru pret! Vezi Pretul Aici

E o varianta ce vine in sprijinul celor care au biciclete speciale pentru terenurile accidentate, fiind construita cu talon cu sarma, in asa fel incat sa fie confortabila, rezistenta si sigura pentru suprafete denivelate, noroioase sau chiar cu gheata. Are dimensiuni de 50 x 559 mm si este de culoare neagra.

Nu e o varianta potrivita in cazul bicicletelor care au roti cu diametru mai mic sau mai mare de 26 de inchi.

Daca vrei o anvelopa ce sa te ajute sa ai aderenta pe suprafete mai dificile, iti recomandam acest produs de top.

 

 

Cum alegi o anvelopa de bicicleta, buna

 

Ghidul cumparatorului

Daca te numeri printre adeptii mersului pe bicicleta, cu siguranta iti doresti sa ai parte de o calatorie confortabila si sigura, indiferent daca pedalezi foarte des prin oras sau esti un etuziast al terenului accidentat. Asa ca, daca vrei sa ajungi intreg acasa dupa fiecare plimbare si sa beneficiezi de bicicleta ta un timp indelungat, mentinand-o intr-o stare excelenta, trebuie neaparat sa o echipezi cu o pereche de anvelope corespunzatoare.

In alta ordine de idei, daca pana acum nu ai gasit nici un raspuns la intrebarea “Eu ce cauciucuri sa-mi pun?”, iti recomandam sa citesti acest ghid, intrucat astfel vei afla care sunt caracteristicile esentiale de care trebuie sa tii cont pentru a face alegerea potrivita.

 

 

Tipologia: in functie de traseul ales, anvelopele pot fi categorisite astfel: road, mountain bike si commuter.

Cele dintai sunt special concepute pentru asfalturile netede, adica pentru pedalatul prin oras, constructia lor fiind destul de simpla: camera este cusuta in interiorul invelisului exterior, lucru care le face extrem de usoare. Totodata, au un profil ingust si, de regula, prezinta 3 latimi: 23, 25 si 28 mm.

Cauciucurile mountain bike sunt proiectate pentru drumurile accidentate (off-road), motiv pentru care sunt prevazute cu crampoane in relief, oferind aderenta optima pe toate tipurile de teren. Se gasesc in variante de 29 inch, 27.5 inch sau 26 de inch.

Penurile commuter sunt ceva mai mari si mai late decat primele si sunt recomandate utilizatorilor care obisnuiesc sa mearga pe drumurile rutiere foarte mult. Forma lor este gandita in asa fel incat sa asigure un confort sporit la utilizare si, in general, prezinta dimensiuni de 26 de inch.

 

Constructia: din punct de vedere al structurii, cauciucurile se impart in: normale, folding si tubeless.

Anvelopele normale sunt cele clasice, pe care le cunoaste toata lumea si care dispun de camera. Totodata, modelele pe sarma sunt lesne de recunoscut in magazine, deoarece se pastreaza in forma lor normala si pot fi achizitionate la un pret accesibil oricui.

Cauciucurile folding nu au sarma ca si componenta a talonului, fiind pliabile si caracterizandu-se, spre deosebire de cele dintai, printr-o greutate net inferioara. Multi bikeri le prefera, intrucat prezinta o rulare mai buna si mai fina.

Pneurile tubeless nu au camera, fapt care duce la o scadere mai mare a greutatii totale a unei roti. In acelasi timp, castiga din ce in ce mai multa popularitate in ultima vreme, avand in vedere ca prezinta un risc redus de a face pana. Totusi, ar fi bine sa iei in considerare faptul ca anvelopele de acest tip nu pot fi montate pe jante normale, iar fixarea lor este una destul de dificila.

 

 

Crampoanele: performanta cauciucului depinde, fara doar si poate, si de acest aspect. Astfel, numeroase pareri despre cele mai bune anvelope de bicicleta recomanda ca alegerea cauciucurilor cu crampoane sa se faca in functie de activitatile pe care vrei sa le desfasori.

De pilda, pneurile pentru sosea au o suprafata lipsita de striatii sau cu unele foarte discrete, fiind special concepute pentru rularea pe asfalt. Bineinteles ca, in cazul in care vorbim de conditii meteo severe, exista modele ceva mai striate, pentru o aderenta optima.

Altfel stau lucrurile in ceea ce priveste anvelopele off-road (de MTB), acestea putand fi impartite dupa tipul caii de rulare:

Slick – sunt aproape netede, fiind special concepute pentru cei care vor sa foloseasca exclusiv MTB-ul pe sosea. Pot prezenta mici canale de evacuare a apei si pot fi folosite chiar si pe drumuri pietruite, insa cu o singura conditie: terenul trebuie sa fie uscat.

Semi-slick – sunt prevazute cu crampoane foarte mici pe calea de rulare, garantand rapiditate si rezistenta minima la pedalare, dar si o stabilitate optima in viraje. Acestea sunt alegerea potrivita pentru trasee fara dificultati prea mari si fara pante abrupte.

De tip race – prevazute cu crampoane mai proeminente, dar rapide, se bucura de aderenta necesara pentru a parcurge orice tip de drum, chiar si pe noroi, in acest caz intervenind striatiile laterale. Nu sunt recomandate incepatorilor, deoarece este nevoie de o tehnica foarte buna pentru a le stapani, mai ales in conditii extreme.

Polivalente– fiind cele mai utilizate, sunt dotate cu protuberante de dimensiuni destul de mari pe calea de rulare, dar asezate in asa fel incat sa asigure o buna aderenta si viteza pe drumuri off-road, atat la urcare, cat si la coborare. Pot fi intrebuintate si pe sosea.

De noroi – beneficiaza de o cale de rulare cu crampoane mari, mai inalte si cu spatii generoase deschise intre ele, garantand o jonctiune optima, fara a aduna insa noroiul. In general, au un profil mai ingust decat cauciucurile obisnuite.

 

Dimensiunile: anvelopele trebuie sa corespunda numaidecat dimensiunii rotii pe care urmeaza sa fie amplasate, majoritatea cauciucurilor fiind de 16, 20, 24, 26, 27.5, 28 si 29 inch. Cu toate acestea, anvelopele concepute pentru bicicletele destinate copiilor prezinta valori care variaza de la 12 inch la 24 de inch, in timp ce cauciucurile recomandate modelelor pliabile au dimensiuni cuprinse intre 16 inch si 26 de inch, tot aici incadrandu-se si pneurile pentru BMX.

In ceea ce priveste bicicletele de munte, de sosea sau de oras, este indicat sa alegi intotdeauna anvelope de 28 inch, respectiv 29 inch.

 

Latimea: pentru o buna aderenta si stabilitate, dar si pentru un control desavarsit, latimea cauciucului conteaza, mai ales daca este vorba despre parcurgerea unui traseu off-road. In alta ordine de idei, inainte de a te intreba unde gasesc anvelope pentru biciclete la preturi bune ceilalti utilizatori, informeaza-te cu atentie asupra acestui aspect.

De pilda, daca pentru drumurile montane un pneu trebuie sa masoare intre 2.10 – 2.25, pentru coborari dificile sau enduro, indicat este sa optezi pentru o anvelopa care merge pe 2.4 – 2.5. In cazul in care obisnuiesti sa pedalezi doar pe drumuri forestiere bine intretinute sau pe sosea, un cauciuc de 1.50 – 2.00 este perfect pentru deplasari rapide.

 

 

Presiunea recomandata: pe anvelope, in special cele destinate off-roadului, vei gasi mentionata presiunea aerului care trebuie introdusa si care nu trebuie depasita, atat in PSI (pounds per inch, 1 atm = 14, 69 PSI), cat si-n BAR (bari, 1 bar = 0.98 atm). Nerespectarea acestor valori poate duce fie la o rezistenta crescuta la inaintare, deci implicit la aparitia unei pene, fie la deteriorarea cauciucului pe drum pietros, spre exemplu.

Vrei sa stii unde gasesc anvelope de bicicleta la un pret bun toti bikerii? Daca da, noi iti recomandam sa-ti comanzi cauciucurile preferate direct de pe Internet, intrucat, pe langa plaja larga de modele pusa la dispozitia cumparatorului, ai posibilitatea de a putea achizitiona produsul pe care ai pus ochii la reducere.

 

 

Modele recomandate in 2025

 

 

Ralson R-3155 Urban Star

 

Anvelopa aceasta e una potrivita pentru bicicletele de oras care au diametrul rotii de 28 inchi si latimea de 40 mm. Ea e de culoare neagra, pentru a se potrivi bine pe designul oricarei biciclete si pentru a nu se observa cu usurinta fiecare urma de praf.

In ceea ce priveste modul in care a fost construita, vorbim de un model cu talon cu sarma, ceea ce inseamna ca e foarte puternic. Totodata, e realizat in asa fel incat sa ofere o aderenta cat mai buna chiar si atunci cand ploua si suprafata de rulare e umeda. Gratie tehnologiei Delta Guard, protectia la perforare este una foarte buna.

Dimensiunile acestei anvelope sunt de 40 x 622 mm. Fiind un cauciuc cu talon cu sarma, nu poate fi pliat astfel incat sa ocupe foarte putin loc, pentru a-l avea mereu la tine, daca e cazul sa pedalezi in drumetii mai lungi.

 

 

 

 

 

Deestone BIDEE010.1

 

Deestone BIDEE010.1 este un cauciuc ce vine in ajutorul persoanelor care folosesc biciclete de oras. El e rezistent in timp, dar si la perforare, deoarece e cu talon cu sarma. Are insa dezavantajul faptului ca e mai dificil de pliat pentru a-l transporta sau lua cu tine la drumuri mai lungi sau mai accidentate. 

Acest cauciuc e unul ce necesita si camera pentru a fi montat, asadar, tine cont si de acest aspect, pentru ca poate implica un cost suplimentar. E potrivit pentru a fi utilizat pe acele biciclete care au roti cu un diametru de 26 inchi si o latime de 1.75 inchi. 

Anvelopa prezentata acum este de culoare neagra, dar are si o margine alba, ceea ce inseamna ca va trebui sa o cureti mereu la timp, daca nu vrei sa arate destul de neplacut ca si aspect, in timp. Montarea se face cu mare usurinta, si nu sunt necesare neaparat anumite scule specifice fixarii anvelopelor.

 

 

 

 

 

Wanda MXW00011.1

 

Daca ai o bicicleta cu care obisnuiesti sa mergi pe terenuri accidentate, sa faci tot felul de drumetii prin campuri si pe la munte, anvelopa aceasta ar putea fi o varianta pe care sa o apreciezi si tu. Ea iti va oferi aderenta de care ai nevoie pentru a fi in siguranta chiar si atunci cand suprafata de rulare e acoperita de noroi sau gheata. 

Anvelopa e realizata intr-un mod responsabil, pentru a fi cat mai rezistenta in timp, dar si la perforare, la acest lucru contribuind talonul cu sarma. Nu se va putea plia cu usurinta pentru a ocupa cat mai mult loc, insa, calitatea va fi una superioara. 

Pentru a se potrivi pe bicicleta ta, aceasta trebuie sa aiba roti cu diametru de 26 inchi si grosime de 1.96 inchi. Dimensiunile anvelopei sunt de 50 x 559 mm. E de culoare neagra, pentru a fi cat mai practica.

 

 

 

 

 

Kenda Kontender 

 

Persoanelor care cauta anvelope de bicicleta kenda la un pret bun, le putem spune ca acestea se bucura de o mare popularitate in randul utilizatorilor care se folosesc de vehicul pentru deplasarea prin oras. Fiind ideale pentru rotile cu diametrul de 26 de inch si avand partea centrala neteda, acestea prezinta rezistenta mica la inaintare, ceea ce le face potrivite pentru accelerari si viraje.

Mai mult decat atat, pneurile ofera un grip bun atat pe asfalt uscat, cat si pe drum umed, efortul tau la pedalare fiind unul minimizat. Inscriindu-se in clasa anvelopelor clasice (cu camera), garanteaza o utilizare facila si o reparare la fel de usoara, in cazul in care cauciucurile se strica.

Chiar si inlocuirea lor necesita un buget mult mai scazut decat cele tubeless, de pilda. Carcasa anvelopelor este de 60 TPI (numarul de fire din tesatura), fapt care se traduce printr-un bun compromis intre robustete si rezistenta la utilizare.

 

Avantaje:

Datorita partii centrale netede si nervurilor laterale, garanteaza viteze mari si o buna aderenta pe suprafete umede.

Marimea pneurilor este 700 x 26 C, asigurand o eficienta optima si in cazul pedalarii pe drumuri mai proaste.

Sunt de culoare rosie, adaugand un plus de stil oricarei biciclete.

Pretul este accesibil oricui si include o garantie pe 6 luni.

 

Dezavantaje:

Prezinta o aderenta buna, control si stabilitate doare pe drumurile netede.

 

 

 

 

 

Vee Tire Co 26×2.10 Galaxy 72 TPI

 

Vee Tire Co 26×2.10 Galaxy 72 TPI este o alta anvelopa facuta pentru biciclete mountain bike, dar care poate fi montata si la modelele de trekking pe care le vei folosi prin parcuri, in paduri sau alte terenuri de agrement.

Este vorba de un model cu camera, deci clasic, care are talon cu sarma. Insa la fel de tare te va interesa sa afli ca are o densitate de 72 TPI, adica numarul de fire din tesatura e destul de mare pentru ca acest cauciuc sa ajute bicicleta ta sa fie destul de robusta, dar si de rezistenta.

In plus, are detalii proeminente care contribuie la aderenta, iar daca vrei sa afli si dimensiunile, afla ca acestea sunt de 26 x 2.1 inch (54 x 559 mm ETRTO). 

 

 

 

 

 

Geax Goma 26” 

 

Geax Goma 26” merita, fara doar si poate, titlul de cele mai bune anvelope de bicicleta, conform mai multor pareri avizate. Este un model pliabil, iar diametrul de 26 inch si dimensiunile de 26 x 2.25 il recomanda pentru enduro, adica pentru trasee de munte de dificultate medie, indiferent daca acestea includ si portiuni cu pamant, pietris sau coborari.

Cu alte cuvinte, datorita aderentei foarte bune, Geax Goma 26” poate face fata unei diversitati de conditii, iar multumita partilor laterale ranforsate, dar si distantei mari dintre protuberante, ajuta la o mai usoara indepartare a noroiului, astfel incat sa nu intampini obstacole mari in timpul deplasarii.

Anvelopele cantaresc doar 780 de g, datorita faptului ca se integreaza in categoria cauciucurilor care se pot impaturi, fiind totodata usor de montat si demontat. Pretul este avantajos, deci daca vrei niste cauciucuri care sa-ti ofere o viteza de rulare foarte buna atat pe uscat, cat si-n conditii umede, acestea merita investitia.

 

Avantaje:

Sunt pliabile, cantarind putin si fiind usor de montat.

Prezinta o aderenta optima, fiind ideale pentru deplasarea pe drumuri de munte cu pietris si chiar umede.

Crampoanele au o distanta mare intre ele, evitand incarcarea cu noroi.

Acest tip de anvelopa este universal, putand fi utilizat pe orice mountain bike.

 

Dezavantaje:

Nu include termen de garantie.

 

 

 

 

 

WTB Powler MX 2.1 Racing 

 

Printre cele mai bune anvelope de biciclete pentru off-road, se numara si WTB Powler MX 2.1 Racing. Din punct de vedere al constructiei, fac parte din categoria cauciucurilor pliabile, avand o structura bazata pe fibre de aramida, fiind mult mai usoare si dand dovada de finete in timpul rularii. Potrivite rotilor de 21 inch si laudandu-se cu o latime de 2.1, pneurile pot fi utilizate fara probleme pe drumurile forestiere, promitand performante mai bune decat te-ai astepta.

Cantarind putin (620 g), sunt special proiectate pentru bicicletele de tip BMX, mai exact pentru dirt park sau racing, dovada stand si grip-ul foarte bun de care beneficiaza pentru traseele de pamant.

Altfel spus, garanteaza o jonctiune optima, o buna protectie impotriva loviturilor si o viteza pe masura, astfel ca-ti va fi mai mare dragul sa pedalezi in drumetiile montane. Merg acceptabil si pe asfalt, dar aceste pneuri sunt recomandate cu precadere pe modelele de competitie.

 

Avantaje:

Au o aderenta adecvanta pentru traseele de pamant.

Prezinta o greutate scazuta (620 g), oferind o viteza foarte buna de rulare.

Latimea de 2.1 asigura o rezsintenta minima la inaintare.

Pretul include o garantine extinsa pe 2 ani.

 

Dezavantaje:

Nu sunt potrivite pentru ciclistii incepatori, necesitand o oarecare indemanare.

 

 

 

 

 

WTB Wolverine 29×2.2 GMS Race 

 

WTB Wolverine 29×2.2 GMS Race sunt niste anvelope de bicicleta potrivite pentru rotile cu diametrul de 29 inch, care prezinta crampoane destul de mici pe mijlocul caii de rulare si protuberante mai mari in partile laterale, fapt care le include in categoria pneurilor de tip race.

Cu alte cuvinte, nu sunt recomandate incepatorilor pe trasee tehnice, avand in vedere ca ofera o viteza foarte mare la rulare si nu asigura precizie in conditii extreme, chiar daca se descurca excelent in viraje sau pe drumuri cu noroi, datorita crampoanelor laterale care intra in actiune. Pe scurt, daca nu esti un ciclist profesionist, mai bine foloseste-le pentru off-road usor.

Anvelopele cantaresc 775 de g si sunt pliabile, ceea ce inseamna ca sunt usor de montat si demontat, putand fi impachetate si depozitate intr-un rucsac. Pretul acestor cauciucuri concepute special pentru bicicletele de munte este pe masura caracteristicilor pe care pneurile le prezinta.

 

Avantaje:

Fiind cauciucuri de tip race, prezinta aderenta necesara pentru parcurgerea oricarui traseu.

Sunt pliabile, lipsa sarmei din compozitie scazand grame considerabile din greutatea totala.

Sunt foarte rapide, putand fi folosite cu succes in competitii.

Sunt usor de instalat si demontat.

 

Dezavantaje:

Pentru a le stapani, trebuie sa ai o experienta vasta in domeniul ciclismului.

 

 

 

 

 

Rubena Flash V66 

 

Rubena Flash V66 sunt niste anvelope de bicicleta ieftine si bune, fiind recomandate pentru deplasarea in oras. Avand o suprafata cu striatii foarte discrete, sunt special concepute pentru asfalt ud si conditii meteo severe, marimea de 700×28 C garantand ca vei beneficia de o buna aderenta si franare inclusiv cand vei pedala pe drumurile prost asfaltate.

Fiind cauciucuri cu talon din sarma si camera, acestea vor oferi o utilizare facila utilizatorului, putand fi fixate pe orice tip de janta, dar mai ales pe cele care necesita o ranforsare suplimentara a peretilor laterali. In plus, in cazul unor defectiuni, investitiile nu vor fi nicidecum considerabile. Totodata, sunt usoare, lucru care scade rezistenta la inaintare, promitand totodata un confort sporit mersului pe bicicleta.

In alta ordine de idei, sunt niste pneuri potrivite pentru ciclistii ocazionali, aflati in cautarea plimbarilor confortabile. Pretul este mai mult decat avantajos si include un termen de garantie extins pe o perioada de 24 de luni.

 

Avantaje:

Anvelopele sunt potrivite atat pentru deplasarea pe sosea umeda, cat si pe cea uscata.

Functioneaza la performante optime si pe drumurile rele, datorita dimensiunilor sale.

Fiind un model clasic, poate fi achizitionat la un pret foarte bun.

Include o garantie pe 24 de luni.

 

Dezavantaje:

Prezenta sarmei in compozitie adauga cateva grame in plus la greutate totala a unei roti.

 

 

 

 

 

 

Cum se folosesc anvelopele de bicicleta

 

Dupa ce ti-ai cumparat bicicleta mult visata, e nevoie sa stii cateva lucruri despre intretinerea acesteia, mai ales a anvelopelor, care sunt supuse cel mai mult uzurii zilnice. Iar cand vine vorba de schimbarea rotilor, lucrurile pot deveni dificile, mai ales cand n-ai mai facut acest lucru niciodata.

Daca preferi sa mergi mereu in drumetii, te poti trezi cu o pana in mijlocul naturii, unde nu te poate ajuta nimeni si e nevoie sa te descurci singur. De indata ce inveti tehnica de montare, vei avea un obstacol in minus in ceea ce priveste cucerirea naturii pe doua roti.

 

 

Pastrarea anvelopelor

Depozitarea camerei de roata nefolosita se face extrem de simplu, pentru ca aceasta se cumpara de obicei neumflata, in cutie. Piesa intreaga (cu cauciuc si camera) se poate stoca umflata si intinsa, pastrandu-se forma rotunda (pe spite sau orizontal), intr-un loc intunecat si racoros, precum o debara sau un pod.

Nu se recomanda sa o lasi intr-un loc prea cald sau rece pentru ca se poate intari si crapa cauciucul, devenind de neutilizat. In plus, poti oferi protectie aditionala impotriva razelor solare, a apei si a ozonului, prin folosirea unui spray special care acopera suprafata cu un strat subtire de ceramica.

 

Mentenanta

In ceea ce priveste curatarea, anvelopele de bicicleta necesita intretinere periodica variata. Asta include umflarea si indepartarea prafului, a reziduurilor si noroiului. Nu se recomanda spalarea frecventa a cauciucului cu furtunul, pentru ca duce la imbatranirea prematura a acestuia din cauza presiunii exercitate de apa, dar poti sa iei o carpa si niste apa calda, stergand usor mizeria adunata pe roata.

In cazul in care cauciucul e prea murdar, sau are depuneri de noroi, poti folosi si o perie de sarma pentru a inlatura excesul. Dupa ce anvelopa e curata, poti sterge si spitele, fiind mai usor sa observi eventuale urme de rugina, care necesita lubrifiere. Mentenanta frecventa a rotilor le prelungeste viata si te ajuta sa observi crapaturi sau pene de pneu din timp.

 

Pregatirea de utilizare

Umflarea camerei ajuta la intretinerea anvelopei, evitandu-se avarierea spitelor. Daca folosesti bibicleta des, e de preferat sa umfli camerele saptamanal. Poti verifica daca acestea sunt marite destul prin ciupirea partii laterale a rotii, care ar trebui sa fie ferma la atingere. Presiunea ridicata suporta o greutate mai mare, insa trebuie sa ai grija sa nu dilati prea tare, caci in acest caz, camera poate deveni sensibila si se sparge mai usor. O pompa de aer (cu sau fara aparat de masurare a presiunii aerului) te ajuta sa faci mentenanta acasa si pe drum, aceste produse fiind extrem de portabile.

 

Demontajul rotii

Schimbarea acesteia se face prin demontarea franei, daca ai V-brake-uri, prin strangerea celor doua brate si tragerea furtunului pana cand acesta trece de piedica. Apoi tragi de cheita de roata in jos si desurubezi putin partea opusa acesteia.

Pe urma, apesi pe roata pentru a o putea scoate de pe furca. Fie elimini partial aerul din camera, fie o dezumfli complet, tragand apoi in directia opusa tie, pentru a o desprinde usor de janta. Cu levierul, scoti anvelopa de pe o parte, avand grija ca cealalta parte sa nu iasa, scotand camera de sub ea cu grija.

Pasul urmator este verificarea de obiecte ascutite care pot afecta integritatea camerei noi pe care o introduci sau aplicarea de petic pe cea existenta. In cele din urma, continui cu pasii de montare prezentati mai sus.

 

 

Montajul noii camere

Pentru a monta o anvelopa ai nevoie de pompa deja mentionata, o camera noua si un cric de bicicleta. Mai intai desfaci camera, o intinzi si pompezi aer in ea, potrivind valva in gaura de pe janta. Apoi introduci o parte a cauciucului in sensul de rotatie potrivit (e marcat cu o sageata) directiei de miscare a rotii, bagand camera intre cauciuc si janta. Se fixeaza cauciucul in canalul de pe janta, presandu-se usor, incepand de la valva camerei, in ambele sensuri, astfel incat deschiderea acesteia sa fie perfect perpendiculara pe janta.

Ai grija sa nu scoti talonul de anvelopa pe care il fixezi pe janta, verificand sa nu fie camera blocata intre cele doua parti. Apoi poti umfla roata incet, invartind-o usor ca sa verifici eventuale zone unde cauciucul nu este fixat bine, impingandu-l in pozitia potrivita cu mana(unii utilizatori folosesc levierul, insa acest procedeu poate determina ciupirea camerei). In ultima instanta, folosesti pompa pentru a umfla camera la presiunea notata pe ea, invartind ansamblul pentru a fi sigur ca e centrat.

 

 

 

Marci populare:

 

Anvelopele de bicicleta sunt prezente pe piata intr-un numar foarte mare de designuri. Alegerea adecvata depinde de tipul de ciclism pe care il practicati, precum si de nivelul de performanta dorit. Exista anvelope pentru oras, pentru padure si off-road, dar si modele care sunt eficiente atat pe asfalt cat si in natura. Totodata, puteti opta pentru un profil al cauciucului bun pentru vremea uscate, ori pentru suprafete alunecoase, ori, in caz de aveti nevoie, pentru gheata si zapada.

Pentru o mai buna orientare pe piata, va prezentam si descrierile a cativa producatori de anvelope renumiti, fiecare din acestia avand in spate ani de experienta in domeniu:

 

 

Compania americana Schwinn se lauda cu peste un secol de activitate in ciclism, bicicletele sale fiind faimoase in Statele Unite de-a lungul deceniilor. Fondat in 1895 in orasul Chicago, brandul a fost vizionar inca de la inceput in ceea ce priveste viitorul unui hobby oarecum putin raspandit la cumpana dintre cele doua secole.

Astfel, capitalizand asupra avantului sportului pe doua roti, Schwinn a devenit cea mai iubita firma de biciclete si echipament de ciclism de peste ocean.

Astazi, ei se axeaza pe toate tipurile de vehicule, de la cele destinate exclusiv transportului urban, la cursiere si mountain bike-uri de mare performanta, oferind chiar si biciclete electrice, pentru cei ce doresc un plus de putere. Promovarea acestor produse se adreseaza tuturor, compania crezand cu tarie in faptul ca oricine ar trebui sa se bucure de acest mod de locomotie distrativ si sanatos.

In paleta lor de produse puteti gasi atat biciclete gata facute cat si o gama foarte mare de componente, pentru orice nevoi si gusturi: casti, pompe, faruri, si sisteme antifurt sunt cateva exemple. Anvelopele produse sub aceasta sigla se adreseaza oricarui tip de vehicul, indiferent de conditiile de rulare si de gusturile clientilor.

 

 

Fondata in 1954, compania Vittoria Industrie Ltd. si-a stabilit de-a lungul deceniilor un loc fruntas in nisa producerii si comercializarii de anvelope pentru biciclete. Astazi, compania si-a stabilit o prezenta solida in America de Nord, Asia de Est si Europa, insa fabricile sale principale sunt amplasate in Thailanda.

Mai bine de 7 milioane de anvelope sunt vandute anual de catre acest producator, si pe langa comercializarea acestor cantitati impresionante, Vittoria mai opereaza si centre de cercetari pentru a-si imbunatati anvelopele de mare performanta. Prin urmare, unul din scopurile de baza al companiei este descoperirea de noi materiale si designuri care sa ridice stacheta in ceea ce priveste calitatea si fiabilitatea marfurilor sale.

Multi sportivi de performanta au oferit laude produselor lansate sub sigla aceasta, iar recent, anvelopele pe baza de grafen ce au fost puse pe piata au atras si diverse premii pentru inovare, in 2014, 2015 si 2016, consolidand reputatia brandului Vittoria in aceasta industrie.

In gama oferita, puteti gasi atat anvelope pentru drumuri pavate cat si pentru off-road. Mai mult, puteti gasi si roti de bicicleta de diverse rezistente si materiale. Astfel, va puteti personaliza trenul de rulare al bicicletei dumneavoastra in orice fel doriti, utilizand doar produse Vittoria.

 

 

Wilderness Trail Bikes (WTB) este o companie fondata in 1982 in statul California, SUA, special pentru a se adresa nevoilor exigente ale practicantilor de mountain-biking. La vremea respectiva, acest sport era nou-aparut, iar bicicletele utilizate nu aveau multe din caracteristicile pe care le vedem azi, compania in cauza contribuind la formarea bicicletelor pe care le vedem azi pe drumurile de padure.

Manati de dorinta de a produce vehicule pe doua roti cat mai eficiente pe drumurile denivelate de munte, echipa WTB au pionierat multe designuri si abordari in componentele lor. Cu timpul, rezultatul muncii acestora a devenit din ce in ce mai cunoscut, iar compania a luat amploare si renume.

Astazi, brandul a capatat o reputatie internationala printre fanii de mountain biking competitiv, dar si pentru cei ce practica plimbarile de recreere in natura. Pasiunea WTB pentu biciclete s-a materializat intr-o gama foarte mare de produse si accesorii, pentru toate gusturile.

Pe piata, puteti gasi anvelope, camere, sei, mansoane pentru ghidon, si roti pentru o gama larga de vehicule pe doua roti. Tototdata, ei sponsorizeaza competitii, iar un numar mare de sportivi de performanta le utilizeaza produsele, ceea ce consolideaza si mai mult reputatia solida a acestui brand american.

 

Lasa un comentariu

2 Comentarii

Dan

April 3, 2021 at 8:25 am

Salut, pentru un utilizator simplu care foloseste un MTB Rockrider 520 cu roti de 27.5, in medie de 70% asfalt, 30% poteci prin parc, mai sare 2-3 borduri si cobora cate 5-6 scari, ce gume recomanzi fata de cele stock?
Ideal este sa opuna mai putina rezistenta la inaintare pe asfalt dar sa nu alunece pe cateva pietricele 😀
Multumesc.

Raspunde
Team LiniaDeStart

April 19, 2021 at 12:32 pm

Salut, Dan,

In manual ei nu recomanda decat “stock tires”, ceea ce era de asteptat.

Niste alternative cu dimensiuni compatibile si cu profilul dorit (polivalente ar fi calea cea mai usoara la ce descrii, sau semi-slick daca mergi pe asfalt mostly) ar trebui sa fie totusi ok.

Succes!

Raspunde