Cele mai frecvente 15 greseli pe care le faci cand incerci sa slabesti

Am modificat articolul ultima data pe: 12.08.20

 

Iti doresti sa slabesti si ai facut deja primii pasi in vederea obtinerii corpului de vis, insa simti ca rezultatele tale nu sunt tocmai asa cum te asteptai. Chiar si atunci cand simti ca faci totul asa cum ar trebui, dar nu esti multumit/a, e necesar sa ai in vedere ca nu toate sfaturile pe care le primesti sunt in interesul tau sau vor functiona pentru particularitatile corpului si metabolismului tau.

Iata cateva greseli pe care e posibil sa le faci si atunci cand ai cele mai bune intentii in ce priveste obtinerea unei siluete de vis.

 

Obsesia fata de cantar

Cand te cantaresti zilnic pentru a vedea daca greutatea ta reflecta schimbarile pe care le-ai instalat in stilul de viata, vei simti ca nu slabesti destul de repede. Ia in considerare ca greutatea va fluctua de-a lungul zilei, existand diferente pana la 2 kg in plus sau in minus, in functie de cata apa consumi si de cata mancare se gaseste la un moment dat in sistemul digestiv.

In plus, in cazul femeilor aceste diferente sunt si mai pregnante, deoarece schimbarile hormonale pot cauza retentia apei, vizibila mai ales pe cantar. Pe deasupra, daca vezi ca acul cantarului nu vrea sa se miste nici intr-o parte, nici in cealalta, insa te tii de dieta si faci sport, un motiv ar putea fi scaderea tesutului gras si dobandirea celui muscular.

Iti poti da seama de asta cand observi ca hainele ti se largesc, desi cantarul iti arata aceeasi valoare.

 

Aportul neadecvat de calorii

Pentru a slabi trebuie sa fii intr-un deficit caloric, adica sa arzi mai multe calorii decat consumi. Consumul fiecarei persoane poate fi diferit, insa cel mai adesea avem obiceiul de a subestima cat mancam, si alegem portiile mai mari fara a ne da seama.

Printre pericolele calorice peste care poti da se afla nucile, semintele si branza, foarte gustoase si bogate in grasimi, si totodata calorii, ale caror portii pot fi supradimensionate foarte usor.

Pe de alta parte, nu e bine nici sa iti scazi prea mult aportul caloric zilnic, caci astfel poti pierde tesut muscular si iti poti slabi si incetini metabolismul.

 

 

Setezi teluri pe care nu le poti atinge

La inceputul dietei, vei fi foarte entuziasmat/a si iti vei impune niste trepte de rezultate pe care poate nu le vei putea atinge niciodata. Si, pentru ca rezultatele pe care ti le doresti nu sunt atinse, te poti demotiva si chiar creste in greutate.

Pentru a avea rezultate bune, impune-ti mici hopuri peste care sa poti sari mai usor, astfel fiind multumit/a de progresul tau. Pe deasupra, pe masura ce duci la indeplinire aceste mici teluri, vei avea motivatia necesara sa continui.

 

Frecventa prea mare sau mica a exercitiului fizic

Daca nu faci sport, in timpul dietei vei pierde si tesut muscular, pe langa grasime, ceea ce va duce la un metabolism mai incet. Asa ca vei slabi mai greu.

Insa, daca alergi, spre exemplu, folosind unii dintre cei mai buni pantofi sport (aici o lista comparativa), si iti mentii sau cresti masa musculara, promovezi pierderea straturilor de grasime si rapidizezi digestia si metabolismul, fiindu-ti si mai usor sa scazi in greutate sau sa te mentii.

Insa nu e bine nici sa te arunci in antrenamente peste antrenamente istovitoare, caci acestea, in loc sa te ajute, pot produce stres, impiedicand glandele suprarenale sa isi faca treaba si sa regleze hormonii excretati. Astfel, vei fi mereu obosit/a si iti vei dori sa mananci mai mult.

 

Cazi in plasa mancarurilor dietetice

Snack-urile si ingredientele dietetice sau organice sunt consumate intr-o cantitate mai mare de oameni, deoarece prezinta eticheta “sanatos”. Insa si aceste mancaruri te pot face sa te ingrasi daca nu ai grija la cat mananci.

Citeste cu atentie eticheta cu valorile calorice, caci, daca exista prea multe grasimi sau zaharuri, nu iti faci o favoare consumand aceste lucruri. In schimb, alege hrana bogata nutritional, cat mai putin procesata.

 

Nu faci antrenamente cu greutati

Desi antrenamentele de rezistenta sunt importante in ce priveste despartirea de tesutul adipos, si exercitiile de forta te ajuta foarte mult, daca nu chiar mai mult, caci cresc rata metabolica, ajutand la “topirea” grasimii si dupa terminarea antrenamentului. In plus, contribuie la dobandirea formelor dorite si la scaderea centimetrilor din talie.

 

Nu consumi suficiente fibre

Fibrele contribuie la mentinerea satietatii pentru mai mult timp, asa ca iti vor fi un aliat de nadejde in lupta cu kilogramele in plus. Pe deasupra, te pot ajuta sa consumi mai putine calorii de-a lungul zilei, caci caloriile din unele mancaruri nu vor mai fi absorbite de organism.

 

 

Renunti prea des la proteine

Proteinele reduc apetitul si mentin satietatea, necesitand mai mult timp pentru digerare, imbunatatind rata metabolica si scazand numarul de calorii pe care le consumi zilnic. In plus, protejeaza muschii cand faci exercitii bazate pe forta. Pentru a optimiza pierderile adipoase, adauga o sursa de proteine fiecarei mese.

 

Mesele prea dese

Se spune ca un metabolism rapid se mentine cu mese dese si mici. Insa, urmand acest sfat, poti sa te ingrasi, caci poti usor sa mananci prea mult si sa nu simti ca este de ajuns.

Consuma o mica gustare cand incepe sa iti fie foame, urmand ca, mai apoi, la ora mesei principale, sa ai grija ca in farfurie sa se gaseasca si proteine, si grasimi sanatoase si carbohidrati complecsi.

 

Iti subestimezi consumul caloric

Daca nu stai toata ziua cu telefonul in mana, deschis intr-o aplicatie de contorizare a caloriilor, si nu iti notezi gramajul exact al mancarii, iti va fi mai usor sa sari peste o gustare sau doua, sa nu iei in considerare sosul salatei sau sa uiti, pur si simplu, de paharul de vin baut, care are si el calorii.

Chiar si morcovii mancati in timp ce gatesti conteaza la final. Asa ca, adesea, se intampla sa crezi ca ai consumat mai putine calorii decat cele pe care corpul tau ajunge sa le asimileze.

 

Nu iti contorizezi mesele zilnice

Mancarea plina de nutrienti te ajuta sa slabesti, insa tot poti sa exagerezi, mai ales cand dai de ceva care iti place cu adevarat. Astfel ajungi sa faci excese si de alimente sanatoase.

Pe deasupra, nu vei sti cantitatea de macronutrienti ingerata, care este importanta in vederea intretinerii eforturilor tale. Cel mai simplu este sa folosesti una din aplicatiile pentru mobil gasite online sau sa tii un jurnal alimentar.

 

Consumi prea mult zahar

Zaharul este inamicul slabirii si, chiar daca indepartezi dulciurile din dieta, tot poti sa ingerezi zeci sau chiar sute de grame pe zi fara a-ti da seama. Verifica etichetele asa-ziselor sucuri naturale, fara acid, care pot contine tot atata sau chiar mai mult zahar decat alternativele lor.

Chiar si sucurile proaspat stoarse sunt pline de zaharine, ce-i drept naturale, dar care te afecteaza in acelasi mod, dandu-ti peste cap eforturile.

 

 

Gasesti scuze pentru lipsa de activitate

Nu lasa pe maine ce poti face azi! Daca vrei sa slabesti, sa te tonifiezi si sa te simti bine, porneste de astazi pe drumul unui stil de viata sanatos, care include atat o dieta potrivita telurilor tale, cat si miscare.

Daca programul nu iti permite, gaseste cateva ore libere in decursul saptamanii in care sa faci antrenamente sau sa gatesti. Cu ajutorul unui program poti avea rezultate mai bune si mai rapide.

 

Iti supraestimezi intensitatea exercitiilor

Antrenamentul este singura cale prin care arzi calorii intr-un numar mai mare. Si asta nu include timpul petrecut cand te schimbi sau drumul spre sala si inapoi. Pentru a fi la curent cu starea sanatatii tale, alege o bratara fitness cu senzor de puls pentru a sti mereu care este gradul de efort depus si cat timp ai petrecut cu adevarat facand sport.

 

Nu faci destula miscare

Daca schimbi cateva aspecte ale dietei si te astepti sa scazi centimetrii din talie in doar cateva saptamani, te inseli. Activitatile uzuale, care nu includ sportul, ard calorii, insa numai in proportie de maximum 30% din energia consumata zilnic.

Cand stai la birou, in pat sau pe canapea nu poti spune ca arzi calorii si te tonifiezi. In schimb, poti incerca sa te plimbi mai mult, chiar si la birou, cand vorbesti la telefon, spre exemplu, sau acasa, cand te uiti la serialul preferat, impaturind rufele uscate.

 

 

Aboneaza-te
Anunta despre
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments