Cele mai populare pozitii de yoga pentru incepatori

Am modificat articolul ultima data pe: 26.07.21

 

Inclusiv in Romania, yoga a inceput sa ia amploare, fiind infiintate multe locatii unde poti sa mergi pentru a practica, din ce in ce mai mult popularizata datorita multiplelor beneficii aduse organismului, ca o oaza de liniste in ritmul tot mai alert al vietii de zi cu zi. 

 

Multe persoane se indreapta spre yoga, incercand astfel sa isi faca un stil de viata mai sanatos, sa scape de stresul zilnic, sa isi afle limitele, sa se cunosca mai bine si sa fie capabili de autocontrol. Cunoscuta in India de peste 5000 de ani, pe langa pozitii de yoga sunt si multe alte lucruri care contribuie la o viata mai buna, prin: joc si amuzament, detasare, iubire, tacere.

 

Ce este yoga?

Yoga este un stil de viata, care se bazeaza pe meditatie, pe autocontrol si autocunoastere, pe realizarea unui echilibru dintre minte si corp. Asane yoga, partea de miscare fizica, reprezinta doar a 8-a parte din aceasta structura vasta. 

Ce tipuri de yoga sunt?

Sunt mai multe tipuri de yoga, printre care mentionam:

  • Hatha – este cea mai populara forma, ce are la baza o serie de pozitii de yoga care au drept scop calmarea corpului si a mintii.
  • Ashtanga – se refera la diferite posturi yoga ce se repeta si sunt combinate cu tehnici de respiratie, sunt pe grade de dificultate, in functie de stadiul practicantului.
  • Power Yoga – sunt miscari de yoga ce se executa intens si dinamic.
  • Iyengar – se diferentiaza de alte tipuri, deoarece sunt folosite o serie de accesorii precum perne, curele, scaune etc. care ajuta la o aliniere optima a corpului.
  • Bikram – sunt o serie de 26 de pozitii de yoga ce se executa intr-o incapere incalzita la 40 de grade C.

 

Ce zone din corp sunt lucrate?

Pe timpul unei sedinte de yoga sunt lucrate toate partile corpului, dar nu trebuie privita ca o competitie, este un antrenament personal, in care trebuie sa te concentrezi asupra ta si sa inveti sa iti asculti organismul. 

 

Unde poti practica yoga? 

Poti sa cauti in orasul unde locuiesti cursuri de yoga si sa te inscrii, mai ales daca ai nevoie de companie si ai timp sa te deplasezi intr-o alta locatie. 

De asemenea, poti sa cauti in mediul online si sa faci yoga acasa, deoarece nu ai nevoie decat de putin spatiu, de timp si liniste, pentru a putea sa meditezi si sa te cunosti mai bine. 

Este poate mai comod sa faci acasa, deoarece este indicat sa practici exercitii de yoga cat mai des, chiar daca un timp mai scurt, decat sa faci sedinte lungi dar neregulat. Pentru inceput, se poate practica o data pe saptamana, dar trebuie sa iti propui sa ajungi macar la trei sedinte saptamanale. 

 

Care sunt beneficiile aduse de practicare?

Sunt foarte multe beneficii la yoga deoarece scopul este sa reusesti un echilibru intre minte si corp, sa ajungi la un stil de viata sanatos. Printre avantajele practicarii de yoga, mentionam:

  • Se observa o reducere a stresului;
  • Se reduce anxietatea;
  • Se imbunatateste activitatea inimii – reducerea tensiunii arteriale, puls constant;
  • Poate reduce simptomele depresiei;
  • Poti reusi sa iti reduci durerea cronica si inflamatia;
  • Imbunatateste somnul;
  • Se imbunatateste mult flexibilitatea corpului;
  • Sustine o alimentatie sanatoasa. 

Acestea sunt doar cateva motive pentru care este bine sa te apuci de yoga si, in continuare, iti prezentam cateva exercitii yoga pentru incepatori. 

Exercitii pentru incepatori

Sunt o serie de exercitii care pot fi facute cu usurinta acasa si iti prezentam cateva pozitii de yoga in 1, desi denumirile sunt mai complicate, poti sa folosesti la inceput si descrierea miscarii:

  • Sukhasana (picioarele incrucisate simplu) – este una dintre cele mai uzuale miscari, din pozitia asezat incerci sa iti incrucisezi picioarele, punand talpa sub genunchiul celuilalt picior. Cand este executata corect are o forma de triunghi, cu un gol intre pelvis si picioare. Spatele este drept, palmele asezate pe genunchi si cauta sa mentii pozitia pentru 1 minut.
  • Marjaryasana (pozitia pisicii) – esti asezat pe maini si genunchi, cu coapsele la unghi de 90 de grade fata de sol. Capul este lasat natural cu ochii in podea. Pe expiratie iti ridici spatele spre tavan, fara a schimba pozitia in rest, pe inspiratie se revine la pozitia initiala. Poti face mai multe repetari, important fiind sa corelezi miscarea cu respiratia.
  • Vrksasana (pozitia copacului) – ai sprijin doar pe un picior, celalalt fiind pozitionat pe coapsa deasupra genunchiului. Mainile sunt asezate in fata ca pentru rugaciune, mentine pozitia pentru 30 de secunde, apoi schimba pe celalalt picior.
  • Tadasana (pozitia muntelui) – esti in picioare cu degetele ce se ating, iar calcaiele departate.  Te ridici usor pe varfuri si mentii pentru un minut, mainile sunt pe langa corp.
  • Setu Bandha (pozitia podul) – din culcat pe spate, cu genunchii ridicati, iti ridici pelvisul pana cand coapsele sunt aproape paralele cu solul. Picioarele sunt usor departate si paralele. Mainile sunt asezate pe saltea. Mentine pozitia ridicat pentru 30 de secunde apoi se revine incet la podea. 

Sunt multe alte pozitii, dar acestea sunt bune pentru inceput, le poti face si acasa, iar o saltea yoga va fi foarte utila, deoarece este bine sa fii descult si imbracat cat mai comod. 

 

Pozitii de yoga in 2

Acestea se pot face la sala cu ajutorul instructorului sau a unui partener, dar si acasa impreuna cu sotul sau chiar cu cei mici, care pot fi implicati cu usurinta.

Yoga in doi are ca si scop principal imbunatatirea starii generale a corpului, se dezvolta forta si rezistenta, se creste imunitatea si autodisciplina, se lucreaza mai multe grupe de muschi.

  • Supta Baddha Konasana: Unul dintre cei doi parteneri este intins pe spate cu picioarele indoite cat mai aproape de perineu. Bratele sunt lasate pe langa corp. Al doilea partener se asaza in fata acestuia si prinzand genunchii cu ai sai, isi asaza palmele pe suprafata interioara a coapselor si executa presiune controlata si intensa.
  • O alta pozitie este ca cei doi parteneri asezati fata in fata, isi pun talpile lipite si ridica picioarele drepte, pana cand ajung sa se tina de maini.
  • Spate in spate, cele doua persoane implicate se apleaca cat pot de mult si se prind cu mainile de umeri. 

Pozitiile de yoga in 3 sunt mai avansate si vei putea trece la ele ceva mai tarziu, dupa ce iti insusesti foarte bine miscarile de inceput. 

 

Lasa un comentariu

0 Comentariu