Cine a fost Rich Piana

Am modificat articolul ultima data pe: 18.06.21

 

Culturist celebru, castigator al multor competitii sportive, detinatorul brandului 5% Nutrition, Rich Piana a fost un sportiv cu o multime de fani in intreaga lume, apreciat pentru munca lui, dar si pentru felul prietenos de a fi. Avea o rutina bine definita cand era vorba de sport si alimentatie, dar si-a incheiat viata mult prea devreme, la doar 46 de ani.

 

Rich Piana a fost un culturist celebru, de care cu siguranta ai auzit daca esti pasionat de acest domeniu. El a avut o viata interesanta, adesea controversata, dar a si lasat in urma principii care multora le pot fi de ajutor.

 

Date generale

Originar din Los Angeles, California, SUA, Rich Piana s-a nascut la data de 26 septembrie 1971. Mama sa, culturista profesionista, i-a insuflat pasiunea pentru acest sport, iar la varsta de 11 ani, el deja era intrat in aceasta lume.

Primul pas serios in industria fitnessului l-a facut la varsta de 18 ani, cand a castigat concursul NPC California Championship. Incepand de atunci, a continuat sa se dezvolte, sa munceasca pentru pasiunea lui si sa ajunga sa castige bani frumosi din asta. 

Caracterul sau a fost unul care a atras o multime de fani, deoarece nu era arogant, ci dimpotriva, era prietenos cu toata lumea. 

De-a lungul timpului, a avut rezultate foarte bune intr-o multime de concursuri – Men’s Bodybuilding (super Heavyweight), Sacramento, 2009, locul 1; Border States Classic, Men’s Bodybuilding (Overall), 2009, locul 1; NPC Los Angeles, Men’s Bodybuilding (Super HEavyweight), 2003, locul 1. 

Planul de antrenament al lui Rich Piana

Principiul pe care marele sportiv isi cladea antrenamentele era acela ca trebuie sa iti asculti corpul si ca nu e nevoie de ridicat greutati extrem de mari, ci sa te folosesti de greutati ceva mai mici si sa faci mai multe repetari. 

Un exemplu de plan de antrenament pe care Rich Piana il facea, e urmatorul:

  • Luni – spate

Aici sportivul folosea greutati mai mari, care sa il solicite destul de mult. Era foarte bun la ramat cu bara T, dar si la tractiuni la cabluri sau scripete, ramat cu gantera din aplecat sau din aplecat cu ambele maini.

  • Marti – piept

Se poate observa din pozele cu acest sportiv ce piept bine definit avea. El, de regula, il antrena prin excercitii ca bench press cu haltera la banca orizontala sau inclinata pozitiv, sau prin fluturari.

  • Miercuri – picioare

Antrenamentele pentru membrele inferioare erau de lunga durata in cazul lui Piana. Cuprindeau flexia picioarelor in spate si in fata, flexie pe un picior, indreptari, presa pentru picioare sau genuflexiuni la aparatul Hack. 

  • Joi – umeri

Umerii marelui sportiv erau mereu bine definiti si erau lucrati in combinatie cu exercitiile pentru trapez. Prefera fluturariile cu gantere, din picioare, impind cu gantera din sezut, pe aparat, ridicari de umeri la aparat si cu haltere si tractiuni la cabluri.

  • Vineri – biceps si triceps

Pentru a tonifia acesti muschi si pentru a-i face sa starneasca admiratia celor din jur, Rich Piana facea exercitii ca: flexii biceps cu gantera la scripete, din picioare si din sezut, dips triceps la aparat, extensii cu cablu si bench press cu priza ingusta.

 

Alimentatia lui Rich Piana

Sportivul acesta era foarte atent la ce anume mananca. El isi doza mesele astfel incat sa reuseasca sa acumuleze cantitatea de masa musculara dorita. La un moment dat, prin ianuarie, 2016, a inceput sa serveasca 4 mese pe zi si era hotarat sa adauge saptamanal inca o masa, pentru a ajunge sa puna 13 kg de masa musculara.

Nu a dezvaluit prea multe detalii cu privire la hrana pe care o consuma, dar principiul de baza aici era sa consume la orice masa 50 g proteine si 50 g carbohidrati.

 

5% Nutrition

Brandul pe care l-a creat Rich Piana s-a numit 5% Nutrition. Misiunea lui era aceea de a oferi doritorilor cele mai bune suplimente nutritionale, care sa ajute la obtinerea rezultatelor dorite. 

Denumirea a fost aleasa astfel deoarece doar 5% dintre oameni fac cu adevarat ceva pentru a-si indeplini obiectivele, visele.

Rich Piana si substantele interzise

Rich Piana era foarte apreciat pentru sinceritatea lui. In repetate randuri a recunoscut faptul ca era consumator de substante interzise, precum steroizi, hormoni de crestere, synthol si insulina. 

Inca de la 18 ani a inceput sa ia steroizi, iar apoi, inainte de competitii, pentru imbunatatirea grupelor musculare isi injecta synthol.

Totodata, el tinea mereu sa sublinieze faptul ca nu le recomanda altora ceea ce el face si ii indemna sa stea la distanta de astfel de substante.

Dupa anul 2011, odata cu incheierea carierei de sportiv, el si-a dedicat mare parte din timp pentru a-i indruma pe oameni sa ajunga la rezultatele dorite fara a folosi substante interzise. Indemna la responsabilitate si la adaptarea antrenamentelor in functie de fiecare corp in parte.

 

Moartea celebrului culturist 

La data de 10 octombrie 2017, in timp ce era tuns de catre iubita sa, Rich Piana si-a pierdut cunostinta si a cazut de pe scaun. A fost dus de urgenta la spital, unde a ramas in coma timp de 2 saptamani. La data de 25 august 2017, a incetat din viata, la doar 46 de ani. 

In raportul dat de politie, se specifica faptul ca in locuinta au fost gasite 20 de sticle de testosteron injectabil. Iubita lui ar fi spus ca avea probleme cu inima, a fost dependent de opiacee, dar ea credea ca nu mai consuma.

Sportivul declara mereu ca substantele pe care le consuma nu sunt daunatoare si ca sunt luate cu responsabilitate, fara a face abuz, pentru a nu-si pune viata in pericol. 

Cu toate acestea, raportul medical a scos la iveala faptul ca Piana suferea de: inima marita, ficat gras, rinichi supraincarcati, glanda tiroida congestionata, ateroscleroza coronariana, ascites si tesut cerebral ischemic. 

Nu s-a aflat cu exactitate daca o anumita substanta i-a provocat moartea, deoarece raportul toxicologic de dupa autopsie nu a fost publicat niciodata.

 

Poate ar trebui sa invatam cu totii faptul ca de multe ori e mai bine sa muncim mai mult pentru a avea corpul dorit, decat sa alegem calea mai usoara si anume aceea de a consuma anumite substante care sa ajute la o tonifiere mai rapida. 

Daca alegi sa consumi creatina si alte suplimente ai mare grija la dozaje si ai rabdare pentru a vedea rezultatele treptat, fara a te indopa cu tot felul de substante care in final nu iti vor face bine. 

 

 

Lasa un comentariu

0 Commentaires