Cum deosebesti o intindere musculara cand faci sport

Am modificat articolul ultima data pe: 07.05.21

 

O intindere musculara poate surveni atunci cand te astepti mai putin, cand calci intr-un mod nepotrivit, cand esti la alergat sau in timpul unui antrenament foarte intens. Orice activitate, oricat de cotidiana, poate duce la o astfel de suferinta. Cum poti sa iti dai seama ca ai devenit victima uneia? Iata cateva informatii in acest articol. 

 

Intinderea musculara, cunoscuta si sub numele de crampa sau spasm muscular, are loc atunci cand un muschi (sau mai multi) este suprasolicitat. Poate avea loc si cand respectivul tesut se rupe. Efectul cel mai important este limitarea mobilitatii, urmat fiind de durere, bineinteles. Din fericire, exista tratament pentru durerile musculare, care poate fi aplicat si acasa, pentru ameliorare si vindecare. In acest articol iti explicam ce inseamna o intindere si cum o poti remedia. 

 

Simptome specifice de intindere de muschi

Reiteram ca intinderi musculare se produc cand un tesut muscular este rupt sau doar suprasolicitat. Apare cand acesta este suprasolicitat fizic in orice fel. Exista intindere musculara la spate, la brate, la picioare, cele mai frecvente gasindu-se la nivelul umerilor, gatului, in zona lombara si in spatele coapsei. 

Cele mai evidente simptome resimtite cand ai o intindere musculara sunt pierderea mobilitatii in acea zona si durerea. Afectiunile usoare pot fi remediate acasa folosind antiinflamatoare, pungi cu gheata si caldura. Pentru o intindere sau chiar o ruptura musculara mai serioasa, este neaparat necesara vizita la medic unde vei primi un tratament adecvat. 

Simptome frecvente:

  • Debutul imediat al durerii
  • Inflamatia
  • Spasmele musculare
  • Vanataia in preajma locului inflamat si dureros
  • Umflarea zonei (tumefiere)
  • Intepeneala muschiului. 

Simptomele specifice de intindere musculara la picior sau orice alta parte a corpului pot fi resimtite pentru perioade variate, de la cateva zile si pana la cateva saptamani sau luni. 

Intindere musculara sau leziune? – cauzele intinderii musculare

Chiar daca sunt confundate, intinderea musculara de biceps sau alt muschi nu este acelasi lucru cu leziunea. O leziune rezulta in urma unui traumatism cauzat de contractia brusca a muschiului, in timp ce intinderea este numai o leziune usoara a acestuia. 

Printre cele mai comune cauze se afla:

  • Alunecari
  • Dezechilibrari
  • Activitate fizica realizata fara incalzire in prealabil
  • Incalzire efectuata prost inaintea unui antrenament
  • Pozitie necorespunzatoare. 

Este foarte posibil sa te trezesti cu o intindere musculara la umar sau gat si cand stai la birou in aceeasi pozitie pentru mult timp. Este cunoscut faptul ca intinderile musculare au loc mai mult in sezonul rece, cand afara este frig si deoarece muschii vor avea o rigiditate crescuta cand temperaturile sunt mai scazute. Iarna este mai frecventa o intindere musculara la picior la pulpa, de pilda. 

Mai des pot cadea prada unei astfel de afectiuni sportivii, care pot face frecvent intindere musculara la gamba

 

Tratamente si remedii

In cazul unei intinderi minore, poti recurge la remedii musculare acasa, dintre care iti recomandam aceste posibilitati:

  • Compresiile cu gheata – ajuta la reducerea inflamatiei si la ameliorarea durerii 
  • Pauza de la efort fizic – in special in zona care sufera este recomandat sa iei o pauza de la surescitarea sa, muschiul avand nevoie de minimum trei zile pentru a se reface
  • Protejarea articulatiilor si a muschiului – se face folosind bandaje elastice gasite in farmacii
  • Schimbarea pozitiei la birou – cand stai mult timp in fata calculatorului este posibil ca muschii sa aiba de suferit, asa ca e indicat sa te ridici la fiecare 50 de minute si sa faci 10 minute de miscare
  • Folosirea de unguente – cand durerea si inflamatia sunt intense, pot ajuta cremele antiinflamatoare ca si tratament la intindere musculara. 

 

Metoda de tratament RICE

Un tip de tratament pentru intindere musculara inghinala sau de alt fel este intitulat RICE si poate fi efectuat acasa. E format din patru pasi simpli si cateva elemente de care ai nevoie. Iata pasii:

  • Repaus – vei evita sa iti folosesti muschiul afectat timp de cateva zile, in special atunci cand orice miscare este insotita de durere, iar dupa cateva zile te poti avanta in a-l incerca. O odihna prea indelungata poate slabi muschiul si duce la o perioada mai ridicata de recuperare. 
  • Aplicarea ghetii – intervine cat mai curand dupa ranire, punandu-se o punga de gheata pe intreaga zona afectata, reducandu-se in acest fel edemul. Totusi, nu e recomandat sa pui gheata direct pe tesut. In schimb, pune gheata intr-un prosop sau in tifon. Se tine pret de 30 de minute si se repeta la 60 de minute, in fiecare zi, pana cand muschiul incepe sa se refaca iar durerea subsida. 
  • Compresia – se aplica la nivel local pentru a se reduce inflamatia cauzata de o intindere musculara la picior sus sau la alt muschi. Bandajele compresive sunt recomandate in majoritatea cazurilor, avand grija sa nu le strangi prea mult, caci in acest mod vei afecta circuitul sangvin. 
  • Ridicarea zonei afectate, daca este posibil (mai ales la membre). Daca se poate si daca intinderea a avut loc la brate sau picioare, e util sa ridici membrul la nivelul inimii, astfel incat sa incurajezi o circulatie potrivita si sa nu permiti sangelui sa abunde in zona afectata, spre a se micsora riscul aparitiei acelei invinetiri. 

Cum previi o intindere musculara

Poti evita o intindere musculara la coapsa sau la oricare alt muschi prin urmarea unor sfaturi, printre care se afla urmatoarele:

  • Da atentie mare incalzirii dinaintea sesiunilor de exercitiu fizic cu un kettlebell sau orice alt tip de antrenament, la sala sau acasa, acordand atentie tuturor grupelor musculare, in special gambelor. 
  • La alergare, daca iti place sa faci sport de aceasta natura, alege trasee fara asfalt, lipsite de denivelari, pentru a nu pune o presiune ridicata pe articulatii. 
  • Acorda atentie incaltarilor folosite, cautand pantofi de sport potriviti sportului efectuat. 
  • Cand te afli la birou, schimba-ti pozitia din cand in cand, facand miscare o data la o ora. 
  • Nu realiza miscari bruste, nu te ridica subit de pe scaun sau din pat. 

 

Nu uita ca, daca o intindere musculara fara tratament de specialitate este insotita de o durere puternica sau de o umflatura de intensitate ridicata ori de o vanataie profunda, este cazul sa apelezi la un medic de specialitate, pentru a te asigura ca problema nu este una care necesita ingrijiri medicale. 

 

 

Aboneaza-te
Anunta despre
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments