Cum iti organizezi antrenamentul pentru brate

Am modificat articolul ultima data pe: 07.05.21

 

Atunci cand alegi sa-ti antrenezi corpul la sala sau acasa, fiecare zona vizata de tine trebuie dezvoltata cu exercitiile potrivite. Daca te intereseaza bratele, sunt o multime de metode de a le antrena, folosind echipamente simple, precum gantere si flexoare, dar si aparate mai performante sau forta propriului corp.

 

Multe dintre persoanele care vor sa arate cat mai in forma din punct de vedere fizic aleg sa faca in anumite zile antrenament pentru brate, dand acestora o atentie aparte si lucrand strict pentru a dezvolta anumiti muschii din aceasta zona. Poate vrei exercitii pentru un biceps brahial, poate te intereseaza tricepsul sau chiar antebratul. 

Pentru a reusi sa ajungi la rezultatele dorite in acest sens, trebuie sa te organizezi cat mai bine si sa tii cont de urmatoarele sfaturi:

 

Stabileste-ti un obiectiv

Daca vrei ca realizarea unui antrenament de brate sa fie o activitate pe care sa o faci in mod constant si care sa te ajute sa ajungi la rezultatele dorite, atunci ai nevoie de un obiectiv. Trebuie sa stabilesti inca de la inceput daca te intereseaza o crestere masa musculara, subtierea bratelor, tonifierea etc. si in cat timp vrei sa ajungi la rezultatele dorite. 

Ai insa grija sa iti pui obiective realiste, pentru a nu fi apoi dezamagit/a ca nu ai reusit. Multe persoane au tendinta de a-si pune teluri prea mari si apoi nu reusesc sa le atinga. Poate ar fi mai bine sa faci totul treptat si eventual sa te consulti inainte cu un antrenor, deoarece el va sti sa faca o estimare cat mai exacta, in functie de ce exercitii pentru subtierea bratelor, tonus sau altele vei alege.

Gaseste o sala potrivita pentru tine

Daca vrei sa faci exercitii bicepsi, tricepsi si doresti sa poti sa te folosesti de cat mai multe echipamente si aparate, daca te incanta ideea de a fi motivat/a de alti oameni care vor sa isi atinga obiectivele, cel mai bine e sa mergi la sala pentru a te antrena. 

In astfel de spatii, nu doar ca faci flexii cu bara, exercitii cu gantere si tot felul de alte greutati si ca beneficiezi de aparate performante, dar esti mereu sub supravegherea unor antrenori care sa te indrume si sa-ti spuna daca nu realizezi bine anumite exercitii antebrat, daca nu ai o postura corecta si asa mai departe.

 

Apeleaza la ajutorul unui antrenor personal

Daca vrei sa faci un program de antrenament pentru masa musculara cat mai corect, daca ai nevoie mereu de incurajari si de indrumari, atunci o idee buna ar fi sa alegi o sala in care poti sa apelezi la serviciile unui antrenor personal. Acesta va fi mereu in preajma ta si te va ajuta sa ajungi mai repede la rezultatele dorite. 

Un astfel de om nu doar ca iti arata ce exercitii cu greutati sa faci pentru brat si antebrat, nu doar ca iti spune cate serii si repetari ai de realizat, el te poate indruma de multe ori si in ceea ce priveste alimentatia pe care sa o ai pentru a vedea mai rapid rezultate. 

Daca de-a lungul timpului ai mai fost la sala pentru un antrenament triceps sau alte exercitii, insa nu prea ai vazut rezultate, incearca si varianta cu antrenor personal.

 

Fa exercitii acasa

Daca vrei sa ajungi la forma fizica dorita, poti face exercitii biceps acasa sau sa te antrenezi in alte moduri. Pentru asta insa, trebuie sa iti gasesti motivatia necesara pentru a urma un program care sa te ajute. 

Cand e vorba de biceps, triceps poti sa faci in propria locuinta antrenamente cu flexoare sau tot felul de greutati. Daca iti amenajezi o sala de forta acasa, poti sa iti cumperi chiar si o serie de aparate si sa faci totul din confortul casei tale. Nu e nimic rau in asta, atata timp cat ai dorinta necesara si stii ce ai de facut. 

Pentru a urma un program cat mai corect si potrivit pentru scopul tau, poti sa cauti pe diverse site-uri exemple de exercitii gantere biceps sau alti muschi sau mai bine, poti sa ceri ajutorul unui antrenor. Sunt persoane care contra-cost vor fi dispuse sa iti ofera un program pliat pe nevoile tale.

Daca nu iti permiti sa cumperi echipamente si/sau aparate ori sa platesti un antrenor care sa te indrume, vei gasi antrenamente pe YouTube pentru biceps, triceps, exercitii care se realizeaza cu greutatea propriului corp si nimic mai mult. 

Tipuri de exercitii recomandate pentru brate

Daca vrei sa afli ce ai de facut pentru un antrenament brate, ce tipuri de exercitii trebuie realizate, iata cateva exemple:

  • Flexii Zottman

Aceste flexii cu gantere sunt usor de realizat si ajuta foarte mult bicepsii si muschii antebratului. Prinde ganterele cu mainile (priza normala) si apoi ridica-le in mod firesc spre piept, cu palmele spre tine. In momentul in care ajungi cu ele sus, fa o pauza, apoi rasuceste incheietura si coboara. Ideea acestor exercitii pentru biceps e aceea de a face miscari cat mai corecte, nu de a ridica o greutate cat mai mare.

  • Flexii hammer

Daca vrei un antrenament biceps care sa cuprinda si exercitii de antreneaza muschiul brahial, incearca-l pe acesta. Prinzi gantera in mana, in pozitie normala si o ridici ducand-o spre umarul opus. Ai grija sa nu balansezi, ci sa o ridici in mod normal.

  • Flotari pentru tricepsi

Aceste tipuri de flotari sunt usor de realizat si ai nevoie pentru ele de un scaun stabil, cu margine dreapta. Fixeaza-l langa un perete, pentru a nu aluneca, apoi intoarce-te cu spatele la el, pune palmele pe scaun, intinde picioarele si ridica-ti greutatea corpului cu ajutorul bratelor. Nu e foarte simplu, dar, cu putin antrenament vei reusi. 

Acesta sunt doar cateva exemple de exercitii pentru antrenament brate. Sunt insa mult mai multe pe care le poti face acasa sau la sala. 

 

Acorda-i miscarii importanta cuvenita. Nu uita ca nu doar bratele sunt demne de luat in seama, ci si alte parti ale corpului. Toate trebuie puse in miscare si antrenate. De exemplu, un banal mers pe bicicleta te-ar putea ajuta foarte mult daca e facut in mod constant. Echipeaza-te corespunzator (casca, manusi de bicicleta, vesta etc.) si fa mai multe drumuri cu un astfel de vehicul, chiar daca mergi la sala sau faci sport acasa de 4-5 ori pe saptamana. 

 

 

Aboneaza-te
Anunta despre
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments