Cum sa scapi de burta sanatos

Am modificat articolul ultima data pe: 01.03.21

 

O parte a corpului care nemultumeste pe multi oameni este burta ce poate fi insotita de mici colacei sau de un aspect mai putin tonifiat. Poate fi considerata o adevarata povara, deoarece conteaza foarte mult atat ce si cat mananci, cat si ce exercitii faci si cat de des le duci la indeplinire. Din acest articol vei afla cate ceva despre metodele populare de a obtine un abdomen tonifiat si atractiv. 

 

Grasimea din zona abdominala da batai de cap majoritatii oamenilor, nu putini fiind aceia care ajung sa se documenteze pe internet incercand sa afle “cum scap de burta?”. Pe langa aspectul inestetic, grasimea viscerala de pe burta poate fi si semnul aparitiei unor afectiuni. Este cunoscut faptul ca grasimea din aceasta zona e considerata mai dificil de indepartat, insa cu suficienta determinare este posibila tonifierea sa si scaparea de burta de bere, de pilda. Nu este cazul sa apelezi la diete restrictive sau agresive sau sa te infometezi, ci sa gandesti inteligent si sa faci mici modificari ale stilului de viata. 

 

Ai mai multa grija ce si cand consumi

Pentru a stimula metabolismul si a scapa de burta intr-un timp util, va fi de folos sa consumi mai multe proteine si sa renunti sau sa scazi considerabil cantitatile de zahar si grasimi din dieta. 

Proteinele consumate in mijlocul zilei, de exemplu (daca urmezi un program normal o gustare intre orele 15:00 – 16:00 este recomandata), vor contribui la mentinerea unui nivel echilibrat de zahar in sange, scazand glicemia sau mentinand-o in parametri normali, astfel incat organismul (pancreasul) sa nu mai elimine insulina ce duce la depozitarea de grasime in exces pe burta, in zonele abdomen inferior sau superior. 

Daca te intrebi ce trebuie sa mananci ca sa slabesti la burta in gustari, afla ca un snack poate fi constituit din iaurt, branza cu mai putine grasimi, un baton proteic, niste migdale. 

Un consum mai ridicat de proteine va reduce poftele cu peste 50% si va creste rata metabolica astfel incat sa fie posibil sa consumi mai putine calorii zilnic, mentinand satietatea.  Nu putine sunt studiile ce arata cum scapam de burta daca avem un consum zilnic de 25 – 30% proteine. 

Exemplele de alimente si retete pentru slabit burta includ peste, carne, oua, legume, nuci si lactate. In cazul in care nu poti atinge in mod normal acest procentaj, iti poti suplimenta dieta cu pudra proteica whey, de pilda. 

Scade cantitatea de zahar consumat

Zaharul contine fructoza care poate determina, in timp, aparitia unor boli precum diabetul de tip doi, afectiuni ale ficatului sau obezitatea. Cum mentionam mai sus, exista studii care confirma ca un consum ridicat de zaharuri poate duce la burta mare, cu grasime viscerala abdominala

Si nu doar zaharurile rafinate duc la asta, ci si zaharurile sanatoase, precum mierea. Iar in forma lichida zaharul este cel mai daunator, deoarece organismul nu il inregistreaza la fel si se va consuma in exces, lucru usor de vazut cand ai la indemana o sticla de suc. Raspunsul la intrebarea “Cum scap de burta?” cand consumi in exces astfel de alimente este sa incepi sa le elimini din dieta si sa le inlocuiesti cu unele bogate in vitamine si minerale cand ai “pofta de dulce”. 

 

Dozeaza sarea

Cand mananci alimente foarte sarate, este posibil sa observi efectul balonarii, de burta umflata, care este cauzat de sodiul in exces. Poti inlocui sarea obisnuita cu cea Kosher sau cea de mare, care au un continut mai scazut de sodiu. In unele cazuri, poti inlocui acest condiment de baza cu boiaua iute sau o salsa. 

 

Fibrele solubile sunt de ajutor

Fibrele dietare pot ajuta la slabit si, in consecinta, o dieta pentru slabit burta poate beneficia de pe urma introducerii elementelor bogate in fibre vascoase si solubile, alimente care slabesc burta fiind fructe si legume, cereale sau fulgi de ovaz. Efectul lor, simplu spus, este de a forma un gel gros ce sta mai mult in tractul digestiv, permitand absorbtia nutrientilor din alimente, in acest mod mentinand satietatea si reducand apetitul. 

 

Evita carbohidratii rafinati

Reducerea continutului de carbohidrati poate fi de folos in cum dam burta jos prin dieta. Si nu e necesar sa restrictionezi foarte mult ce mananci, ci sa inlocuiesti carbohidratii rafinati cu cei neprocesati. Se poate reduce grasimea de pe abdomen si se imbunatateste rata metabolica in acest mod. 

 

Fa mai mult sport

Pentru a bodandi un corp fit, sunt necesare exercitii pentru slabit burta si solduri, cardio fiind o optiune de un real succes in ce priveste grasimea de pe abdomen, intensitatea si durata exercitiilor avand valenta in ce priveste rezultatele. Nu este usor a scapa de burta in 2 zile, de exemplu, atunci cand este vorba despre mai mult decat balonare, necesitand determinare si consecventa in alegerile alimentare si in activitatea fizica desfasurata. In jur de 300 de minute pe saptamana de exercitiu fizic de tip cardio, pe biciclete de spinning, de pilda, ajuta la slabit, mai ales cand sunt asociate unei alimentatii sanatoase, bazate pe ingrediente mai putin procesate. 

Si antrenamentele cu greutati sunt de folos in mentinerea sanatatii psihice si fizice. Acestea conserva si cresc fibra musculara, unele fiind benefice exercitii pentru burta. Combinate cu cele de intensitate, vor duce la rezultate de care vei fi mandru cand te uiti in oglinda. 

“Cum sa dau burta jos in cateva zile?” Totusi, chiar daca faci exercitii de abdomen pentru barbati sau femei, afla ca nu poti sa tintesti doar grasimea dintr-un anume loc, caci exercitiul fizic contribuie la slabitul general. In schimb, poti vedea o usoara diferenta in ce priveste rezistenta musculara, in circumferinta rezultatele putandu-se lasa asteptate daca faci doar abdomene, de exemplu. 

Redimensioneaza portiile

Alaturi de sport, e necesar sa scazi cantitatea de mancare consumata pentru slabire la abdomen, si nu numai. Cum sa dai burta jos cand farfuria este plina la fiecare masa ori cosumi mai multe feluri de mancare grele la stomac, in cantitati ridicate? Romanii incurajeaza portiile generoase, asa ca o scadere cu in jur de 30% a acestora va duce la o cantitate sanatoasa de mancare. 

Pentru slabit burta la barbati este incurajata scaderea sau chiar taierea de pe lista a alcoolului, in special a berii. Bauturile alcoolice sunt calorii “goale”, fara vreun aport nutritional favorabil organismului, ba dimpotriva, iar berea va duce la agresarea pancreasului si a ficatului, deoarece contine zaharuri. Acestea, la randul lor, vor conduce la ingrasare. 

 

Ai grija la stres

Stresul si anxietatea pot duce la castigarea volumului in zona burtii prin supraactivarea glandelor adrenale, care produc cotizol, acel hormon al stresului. Acesta va duce la foame si la acumularea de grasime in zona abdominala si “cum scap de burta” devine o intrebare si mai stresanta. 

Incearca activitati menite a scadea nivelul de stres, precum meditatia, sportul, yoga, pictura si altele. 

Somnul ajuta si el la linistire si la slabit, deoarece daca esti odihnit nu vei mai cadea prada tentatiilor dulci sau alimentare, in general, la fel de des. 

 

Incearca o burtiera

Burtiera de slabit este o posibila solutie in ce priveste tonifierea si obtinerea unui aspect mai placut si curbat in zona taliei. Totusi, este important sa mentionam ca acest dispozitiv singur nu va fi suficient, necesitand schimbari pozitive in alimentatie si activitate fizica, precum am mentionat anterior. 

 

 

Aboneaza-te
Anunta despre
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments