Cum te poate ajuta mersul pe bicicleta – secretul tineretii

Am modificat articolul ultima data pe: 19.09.19

 

Te-ai gandit vreodata ca efortul fizic depus te poate ajuta sa iti mentii starea tinereasca si sa te bucuri de viata, oferindu-ti echilibru mental si fizic? Ciclismul, in toate formele sale, iti poate aduce numeroase beneficii: tonifiere, imbunatatirea sistemului cardiovascular, a capacitatii plamanilor, rezistentei la efort sau ofera o stare de bine. Deoarece miscarea te ajuta sa obtii corpul mult dorit, de ce sa nu mergi mai departe si sa adopti o viata activa, pentru a trai mai mult si a te bucura de o viata implinita?

Teoria conform careia mersul pe bicicleta intinereste nu este noua, ea datand inca din secolul al 19-lea. Studii recente efectuate de King’s College London confirma lucrul acesta, in urma unui studiu efectuat pe 155 de ciclisti cu varste peste 55 de ani demonstrandu-se ca la nivel fizic si biologic au loc schimbari pozitive in comparatie cu alte persoane de aceeasi varsta, sedentare.

In general, efectele benefice se vad la nivelul sistemului respirator, al inimii, muschilor si functiilor metabolice si hormonale, reflexele fiind si ele imbunatatite comparativ cu cele ale persoanelor de varste similare, insa care nu fac sport.

 

Cum te intinereste ciclismul?

Fie ca alegi una din cele mai frumoase biciclete eliptice sau preferi una clasica, e important sa nu uiti ca pedalarea reprezinta un exercitiu cardio, care iti pune in miscare corpul, stimuland circulatia sangvina. Iar diferentele pornesc din interior. Inima unei persoane sedentare cantareste 300 de grame, in timp ce cea a unui biciclist atinge 500 de grame, statistic vorbind.

Astfel, peretii organului sunt mai grosi, iar ventriculii mai voluminosi, eficienta pomparii sangelui crescand considerabil. Asta se traduce printr-un aflux mai mare de sange oxigenat trimis spre extremitati, care va ajuta muschii. Astfel, la nivel celular efortul depus va fi mai mic, astfel ca tu sa nu te mai simti obosit la fel de des sau repede.

 

 

Cum influenteaza genetica rezultatele noastre?

Aspectul si degenerarea tesutului celular nu sunt doar un rezultat al mostenirii noastre genetice, caci le putem influenta intr-o oarecare masura, pentru a incetini efectele timpului, sau pentru a le accelera, cu sau fara voia noastra. De exemplu, un fumator sau o persoana ce sta prea mult la soare fara protectie nu va avea, de obicei, o piele ferma.

Alcoolul, ca si tigarile, duc la imbatranirea prematura a epiteliului, pe langa faptul ca provoaca si alte afectiuni. In unele cazuri, iti poate fi mai greu sa slabesti, daca nu depui efort fizic, asa ca, daca renunti la ciclism, eforturile tale se pot pierde.

 

Mentinerea conditiei fizice, indiferent de varsta

Pentru majoritatea persoanelor trecute de prima tinerete, care au fost si sunt active si in prezent, ciclismul devine o alternativa placuta si mai putin dureroasa a alergarii, spre exemplu, caci nu va pune presiune mare pe incheieturi si articulatii, si va proteja, in acest fel, si oasele. Iar daca ai suferit vreun accident si nu mai poti activa in sportul care iti placea, e important sa te mentii activ, iar ciclismul, de oricare natura ar fi el, te va incuraja.

Miscarea te ajuta sa iti mentii starea mentala sanatoasa, in urma antrenamentului eliberandu-se endorfinele mult dorite, chiar si cand folosesti o simpla bicicleta eliptica sau un stepper, asa ca si acest aspect te va inspira sa iti mentii tineretea si aspectul fizic, caci dinauntru vine frumusetea.

Stilul de viata activ iti pune in miscare organele si accelereaza regenerarea celulara, astfel incat sa te poti bucura de piele fina si ferma, fara a fi nevoie sa apelezi la nenumarate creme si tratamente de intinerire. Oxigenarea si execitiul fizic vor face acest lucru pentru tine, alaturi de o dieta echilibrata si de hidratarea adecvata.

 

Spiritul competitiv

Chiar si dupa ce treci de anumite varste, iti poti pastra spiritul de competitie, mai ales cand ciclismul poate deveni o pasiune pe care sa o duci mai departe. Daca preferi sa iesi cu bicicleta, iti poti face noi prieteni si participa la maratoane sau mici competitii in oras.

Pe deasupra, daca ciclismul in aer liber nu e tocmai ce iti place sa faci, te poti alatura unui grup de spinning sau altor tipuri de curs sportiv ce implica folosirea bicicletelor stationare, spre exemplu. Astfel, iti vei mentine conditia fizica si vei putea sa te iei la intrecere cu ceilalti participanti la curs.

 

Aspectul social

Daca esti adeptul petrecerii timpului liber intr-un grup, ciclismul te poate ajuta, atat in forma lui clasica, cat si la sala de fitness. Pentru ca te intalnesti cu alte persoane, poti lega prietenii si te poti adapta la variate dificultati ce pot aparea pe parcurs.

Iar socializarea ajuta la scaderea stresului care, la randul sau, va tine la distanta aparitia ridurilor, spre exemplu, si iti va da o dispozitie mai buna, pastrandu-ti zambetul pe buze.

 

 

Respiri aer curat

Cand vine vorba despre bicicleta traditionala, cu care iesi afara si poti vizita noi locuri, poti sa te avanti la drumetii sau plimbari mai lungi, petrecand mai mult timp in natura, pe cont propriu sau alaturi de un partener. Dupa cum spuneam mai sus, prin antrenamentul cardio oferit de pedalat, si sangele iti va fi oxigenat mai bine, ochii se vor relaxa in compania privelistilor naturale, iar aerul curat va contribui la refacerea celulara.

Multi pasionati ai ciclismului declara ca acest tip de antrenament este mai placut cand se desfasoara afara, in timp ce altii prefera confortul casei, unde un geam deschis are un rol asemanator.

 

Nivelul de testosteron

Datorita productiei crescute de testosteron din timpul pedalarii, se considera ca ciclismul are un rol pozitiv in ce priveste intinerirea, daca putem spune asa. Acest lucru este valabil cand vine vorba despre ciclismul la nivel recreational si nu despre curse sau pedalare intensa timp de ore intregi.

Testosteronul are un rol pozitiv in ce priveste cresterea si intretinerea masei musculare, imbunatateste procesul cognitiv si creste densitatea osoasa, astfel ajutand la o recuperare rapida in urma efortului, la o gandire mai limpede si la minimizarea riscului aparitiei osteoporozei.

Si, cum nivelul testosteronului scade pe masura ce inaintezi in varsta, mentinerea activitatii fizice te va ajuta in vederea incurajarii productiei de celule rosii in sange, care contribuie la oxigenare si regenerare.

 

 

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 voturi, media: 5.00 din 5)
Loading...