E adevarat ca mersul pe bicicleta poate afecta functia erectila

Am modificat articolul ultima data pe: 01.04.20

 

Ciclismul a devenit una din activitatile fizice preferate de romani, si nu numai, intampinand milioane de fani pe intregul Glob. Reprezinta o forma ecologica de a ajunge dintr-un loc in altul si e o forma de exercitiu fizic eficienta, avand aceleasi beneficii precum joggingul, mersul, inotul sau alte activitati aerobice, punand mai putina presiune la nivelul articulatiilor decat multe dintre ele.

Insa nu toata lumea se avanta spre cumpararea unei biciclete si pedalarea pentru 30 de minute pe zi prin oras, in parc sau la extremitatile citadine, deoarece se tem ca aceasta activitate le poate afecta organele sexuale si functia sexuala. Din nefericire, stiinta este, intr-o oarecare  masura, de acord cu acest mit. Insa el se aplica doar celor care au facut din ciclism un stil de viata.

Iar, daca esti pasionat in privinta mersului pe bicicleta, poti face mici ajustari care sa te ajute sa iti protejezi sanatatea sexuala in timp ce lucrezi la antrenamentul fizic.

 

Efectele pozitive ale ciclismului

Pedalarea pe un vehicul cu doua roti sau pe cea mai buna bicicleta fitness, eliptica ori stationara are beneficii asupra sanatatii tale, asa cum reiese din numeroase studii si dupa cum declara majoritatea persoanelor care au incercat aceasta forma de exercitiu fizic.

In primul rand, pedalarea te ajuta sa iti tii greutatea sub control, contribuind la slabit si la cresterea rezistentei la efort aerobic, intensificand procesul arderilor calorice prin rapidizarea metabolismului.

In al doilea rand, un beneficiu este reglarea tranzitului intestinal care ajuta nu doar la starea de bine, ci si la echilibrarea nivelului de zahar din sange, un rezultat pozitiv pentru diabetici. Si, deoarece stimuleaza circuitul cardiovascular, va contribui la reglarea tensiunii arteriale in cazul persoanelor ce sufera de afectiuni la inima.

In al treilea rand, combate sedentarismul si te face sa te simti mai bine si din punct de vedere psihic, deoarece in urma depunerii de efort se elibereaza endorfinele, care iti dau bucurie si o stare generala pozitiva. Iar, prin miscare, sangele iti este pus in miscare si viata sexuala poate profita de acest fapt.

 

 

Cum afecteaza ciclismul aparatul reproducator masculin

Mai intai iti vom spune ca afectati sunt cei care petrec ore in sir cu fundul in sa, pe bicicleta, asa ca, daca dai o tura in jurul blocului sau iesi la o plimbare ori mergi pana la serviciu, nu ar trebui sa resimti efectele negative ale pedalatului.

Cand stai in sa pentru perioade lungi de timp, mai ales daca aceasta este una subtire, ea va pune presiune pe perineu, zona dintre penis si anus, care este plina de artere si nervi responsabili cu fluxul de sange oxigenat si senzatii catre organ.

Pentru a avea o erectie, impulsurile nervoase de la creier sunt trimise prin mesaje catre penis, care produc relaxarea vaselor de sange, crescand fluxul de sange catre acesta. Asadar, daca exista probleme la nivelul nervilor sau al capilarelor, poti avea dificultati in a produce o erectie.

In perioade recente, au inceput sa fie aduse dovezi conform carora ciclistii de sex masculin pot dezvolta afectiuni la nivelul nervului si arterei pudendale, care rezulta in pierderea functiei erectile si in amortire. Se considera ca asta se intampla deoarece cele doua elemente biologice sunt prinse intre sa si oasele pubiene pentru perioade lungi de timp.

Si acelasi lucru se intampla si in cazul femeilor, care pot simti amorteala in zona pubiana, tot din cauza presiunii exacerbate din zona perineului. Si in acest caz, efectul este resimtit atunci cand petreci peste 2 ore in sa.

 

Care sunt primele semne

Inainte de a te intreba daca exista probleme mai grave, de ordin biologic, iti va fi util sa cunosti semnele negative ale ciclismului. Asadar, cand simti o amortire sau o furnicatura in zona inghinala, e de preferat sa te dai jos de pe bicicleta. Iar daca senzatia se repeta si pe o sa mai lata, captusita bine cu material moale, ar fi indicat sa te indrepti spre o bicicleta orizontala (medicinala).

 

Cum te poti bucura de bicicleta, fara riscuri

Poti face cateva modificari vehiculului pe doua roti preferat, incepand cu saua, pe care o vei inlocui cu una mai lata si mai bine captusita, pe care sa nu o simti la fel de tare. Gasesti si optiuni cu gel si silicon, cu proprietati de absorbtie a socurilor de impact, pentru a nu simti fiecare denivelare a solului.

Incearca sa nu iti setezi saua in sus, cu partea frontala mai ridicata, caci aceasta pozitie apasa mai tare pe perineu. Totodata, seteaza bine inaltimea, pentru ca picioarele tale sa nu fie intinse complet cand pedalezi.

Desi pot arata mai ciudat, te vor ajuta mult pantalonii speciali pentru ciclism, cu protectii si captuseala in zona inghinala.

Asaza ghidonul intr-o pozitie confortabila pentru maini, spre a nu te intinde prea tare spre el si a pune presiune pe perineu in timp ce mergi.

Ia pauze scurte si dese in care te ridici.

Alterneaza ciclismul cu alte activitati: plimbari, jogging. La sala inlocuieste din cand in cand bicicleta stationara cu una eliptica, medicinala sau cu o banda de alergat, spre exemplu.

 

 

O alternativa lipsita de riscuri: bicicleta eliptica

Cand te indrepti imediat spre bicicleta stationara, de indata ce ai pasit in sala, iti vei asuma niste riscuri, deoarce nu are cea mai ergonomica sa. O poti inlocui si cu alte aparate, dupa cum spuneam mai sus, alternand partea cardio spre a nu te plictisi de antrenamente.

Cu o bicicleta eliptica vei sta in picioare, asa ca riscul afectarii functiei erectile este inexistent. In plus, iti vei misca si mainile, obtinand tonifiere si in partea superioara a corpului.

Datorita miscarii ghidate de pedale si manere, articulatiile si tendoanele sunt in siguranta, fara a resimti vreun soc de impact, iar oasele nu se vor eroda. Si confortul tau va ramane la fel, putandu-te uita la un clip sau asculta muzica in timp ce iti misti picioarele si arzi calorii. Astfel nu renunti complet la ciclism, iti variezi tipul de antrenament si iti exersezi mai bine toate grupele musculare.

 

 

Lasa un comentariu

avatar
  Aboneaza-te  
Anunta despre