Placeri vinovate, calorii si cum sa le arzi pentru a fi mereu in forma

Am modificat articolul ultima data pe: 01.04.20

 

Caloriile vin in nenumarate forme si dimensiuni, asa ca te pot pacali oricand incerci sa fii o persoana disciplinata, care se tine de un stil de viata sanatos. Si, cum fast food-ul, bauturile alcoolice sau dulciurile sunt atat de gustoase, e greu sa nu cazi in ispita lor macar din cand in cand. Un baton de ciocolata are tot atatea calorii cat un kilogram de legume, spre exemplu, desi valorile nutritionale si volumul acestora sunt foarte diferite.

Pentru a nu te simti vinovat/a dupa aceea, orice rasfat poate fi contracarat printr-o sesiune de sport viguroasa. E de preferat sa iti oferi un mic deliciu dulce din cand in cand, mai ales daca, in general, te tii de dieta sau un stil de viata sanatos, unde incorporezi miscare si echilibru in ce priveste ce mananci, pentru a nu cadea in exces si a face mai mult rau organismului, pe termen lung.

 

Ce sunt caloriile?

O calorie reprezinta o unitate de masura a energiei, fiind definita in mod fizic prin cantitatea de energie necesara pentru a ridica temperatura unui gram de apa cu un grad Celsius, la presiune de o atmosfera. In cazul mancarii, se refera la energia continuta in alimente, si nu macro sau micronutrienti, si este notata drept Calorie sau kilocalorie, insumand 1000 de calorii.

In mod uzual, dieta unei persoane adulte variaza intre 2000 si 2500 de kilocalorii pe zi, pentru mentinerea greutatii, insa acest numar poate creste sau scadea in functie de activitatea fizica, greutate ori alti factori.

Insa poti manca acelasi numar de calorii si in mod sanatos, dar si prin ingerarea fast-food-ului si a sucurilor acidulate, de exemplu, sau a dulciurilor. Asadar, desi e important sa ai in vedere cat consumi, e si mai util sa stii ce consumi si cum poti sa scapi de caloriile adaugate prin mici recompense pe care ti le oferi din cand in cand. Sau poate te vei convinge sa mai renunti la unele alimente mai putin sanatoase.

Sa spunem ca ai 59 de kilograme si doresti sa stii timpii de ardere ai unor tipuri de alimente populare, care iti plac sau de care ti se face pofta des. Mai jos, vei vedea exact de cat timp ai nevoie pentru a “da jos” ce tocmai ai mancat.

Iti vom spune ca, daca ai o greutate mai mica, respectivele calorii vor necesita mai multa miscare pentru a “disparea”, in timp ce, daca ai o greutate mai mare, poti arde acelasi numar de calori intr-un timp mai scurt, potrivit unor studii disponibile online.

 

 

Ce mananci?

Apetisanta felie de pizza cu pepperoni are, in medie, 260 de calorii. O optiune de a scadea aceste calorii este de a face in jur de 272 de exercitii burpee. Parca nu mai este la fel de gustoasa acum mozzarella, nu-i asa?

Pentru o gogoasa cu glazura, ce are in jur de 192 de calorii, vei plati cu putin sub o ora de fandari (mai exact 53 de minute).

Daca esti amatoarea popcornului cu unt, ei bine, o portie mica, asa cum poti obtine la cinema, va avea un aport caloric de 630 de unitati. Folosind una din cele mai bune biciclete eliptice, vei petrece nu mai putin de 135 de minute pedaland, spre a le arde.

O simpla bomboana mica M&M are 3,4 calorii, de care scapi mergand in jur de 100 de metri.

O doza de suc acidulat cu cofeina (de 330 ml) poate avea in jur de 140 de calorii, echivalentul lor in exercitiu fizic fiind de 17 minute de alergare in aer liber.

Pentru o cafea Mocha mare cu lapte (de 232 calorii) vei face abdomene pentru pana la 83 de minute.

Nelipsitii cartofi prajiti, in portie medie, insumeaza 380 de calorii, fara sa punem la socoteala burgerul insotitor. Asa ca, pentru a scapa de ei, vei petrece aproape o ora pe aparatul StairMill, unde emulezi mersul pe scari la variate grade de dificultate.

Un pahar de vin rosu (150 ml) ascunde in jur de 125 de calorii, pentru ca si alcoolul iti da energie. Scapi ieftin de acestea sarind coarda timp de 12 minute.

O briosa medie cu crema de ciocolata are, de regula, 240 de calorii, de care vei scapa cu 27 de minute de volei.

Iti plac clatitele americane? Doua astfel de mici delicii, cu sirop de artar, insumeaza 400 de calorii pe care le poti “topi” prin 40 de minute de inot.

Daca esti adeptul micului dejun cu cereale granola, o cana plina are 597 de calorii, pe care le poti arde petrecand 90 de minute in sala de sport, boxand.

Un milkshake mediu de ciocolata te va uimi prin continutul caloric ridicat, de pana la 720 de unitati, pe care le vei arde prin nu mai putin de 65 de minute petrecute pe banda de alergat la viteza medie.

 

 

Un pahar de 350 ml de margarita te costa 540 de calorii, echivalentul a 60 de minute de baschet.

60 ml de crema irlandeza Baileys adauga 200 de calorii dietei tale, pe care le poti inlatura prin 3 minute de sarituri cu forfecare la viteza ridicata.

Iubesti animalutele din jeleu fructat? 17 ursuleti colorati (51 de grame) te costa 200 de calorii, pe care le poti arde petrecand 23 de minute pe bicicleta stationara.

O portie mica de chipsuri (41 grame) poate avea un aport caloric de 200 de calorii, pe care le consumi dansand timp de 40 de minute.

Bacon-ul a prins avant si pe piata romaneasca, insa doar 34 de grame de sunca prajita te “ingreuneaza” cu 200 de calorii, pentru care vei avea nevoie de 15-20 minute de sarituri cu coarda.

Acadelele pe bat, patru la numar (68 grame), te costa si ele 200 de calorii, pe care le vei arde jucand tenis pentru 30 de minute.

Acestea sunt doar cateva din deliciile culinare peste care putem da in fiecare zi, insa de care e mai bine sa ne ferim in a le adauga dietei zilnice, caci pot avea efecte negative, mai ales la nivel corporal.

Insa, daca totusi te simti tentata de unul din exemplele de mai sus (sau chiar mai multe), vei sti cum sa contracarezi efectul acestora, pentru a te simti bine si a arata bine.

 

 

Lasa un comentariu

avatar
  Aboneaza-te  
Anunta despre