Stepper vs bicicleta eliptica

Am modificat articolul ultima data pe: 23.09.20

 

Atunci cand cauti o modalitate simpla, dar si usor distractiva, de a obtine un fund bombat si coapse sculptate fara a te chinui prea mult cu antrenamente in grup sau abonamente la sala, poti sa iti incerci norocul cu un stepper sau o bicicleta eliptica, doua aparate ce par sa semene foarte bine. Iti ofera ele, insa, aceleasi beneficii?

Desi dispun de platforme pentru picioare, acestea actioneaza in mod diferit, oferindu-ti tipuri distincte de antrenament. In format clasic, pliabil sau mini, prezinta un antrenament aerobic de tip cardio ce iti va intari plamanii si inima in timp ce arzi calorii fara a-ti afecta ligamentele.

Pentru o viata sanatoasa, mai ales cand ai un loc de munca sedentar si nu faci prea multe activitati fizice, 30 de minute pe zi pe oricare din cele doua “masini” este ideal.

 

 

Informatii de baza despre stepper

Stepperul e, de regula, un mic aparat cu pedale pe care il asezi pe podea, ce are un cost de achizitie mic spre mediu, motiv pentru care se afla printre preferintele romanilor in cautarea echipamentelor simple si accesibile de facut sport.

Rolul sau este de a simula modul in care pasesti atunci cand urci scarile, miscarea pedalelor fiind una sus-jos, asa ca raza de flexibilitate a picioarelor e una mica, activitatea avand un impact scazut asupra articulatiilor si tendoanelor. Se lucreaza cvadricepsii, tendoanele genunchilor, gambele, interiorul coapselor si gluteus maximus.

Nu iti ridici niciodata picioarele de pe pedale, fiind nevoie sa mentii o pozitie dreapta si sa ai un echilibru bun, spre a evita accidentarile. Asta inseamna ca nu vei lasa umerii in fata si vei incerca sa nu te uiti la picioare prea mult, caci te poti dezechilibra si cadea. Unele din cele mai bune steppere pentru acasa pot avea pedale care se misca si intr-o parte, si in alta, imitand mai bine mersul real, si adesea dispun de un pedometru care iti contorizeaza pasii efectuati.

Printre minusurile sale se afla numarul mic de trepte de rezistenta, care transforma antrenamentul intr-unul plictisitor, la un moment dat, dupa ce te obisnuiesti cu setarile, si faptul ca multe dintre ele nu au fost construite tocmai bine, putandu-se defecta mai usor.

 

Informatii de baza despre bicicleta eliptica

Bicicleta eliptica se descrie printr-un aparat cardiovascular de impact redus, care simuleaza alergarea pe pedale, talpile fiind mereu in contact cu acestea. Se gaseste in format clasic sau pliabil, si dispune de numeroase setari de dificultate si rezistenta, precum si de programe specializate de antrenament, astfel incat sa iti poti personaliza sedintele spre a obtine rezultate in conformitate cu asteptarile tale in materie de fitness.

Pe deasupra, unele aparate permit sa schimbi gradul de inclinare al pedalelor, care adauga dificultate miscarilor, si modifica intr-o oarecare masura modul in care sunt exersati muschii, folosind mai mult fesele si tendoanele de la genunchi. In pozitie plata, normala, sunt antrenati cvadricepsii, fesele si interiorul coapselor. Ba mai mult, manerele iti permit sa iti misti si bratele, spatele si pieptul. Spre deosebire de stepper, eliptica prezinta miscari ciclice.

Impun, adesea, costuri usor mai ridicate decat un accesoriu de fitness de dimensiuni reduse, pornind de la cateva sute de lei. Totodata, necesita mai mult spatiu, si pentru intrebuintare, si pentru depozitare, detaliu care nu va multumi toti doritorii.

 

Diferente in materie de caloriile arse

Cand luam in discutie eficienta aparatelor, castigatoare detasata este bicicleta eliptica. Acest lucru se intampla pentru ca iti misti si mainile, si picioarele, antrenand mai multe grupe musculare in acelasi timp, consumand mai multa energie. Totodata, o valenta deosebita o are si viteza cu care pedalezi, si rezistenta pe care o impui dispozitivului.

Potrivit unor studii, o persoana ce cantareste 70 de kilograme poate arde pana la 800 de calorii pe ora pe bicicleta eliptica, in timp ce pe stepper se pierd doar maximum 493 de calorii. Cu cat cantaresti mai mult, cu atat mai multe calorii vei consuma cand faci sport. In mod similar, in 10 minute, de regula, se ard pana la 129 de calorii pe eliptica si doar 80 pe stepper.

 

 

Grupe musculare lucrate

Stepperul pune mai mare accent pe partea de jos a corpului, folosind muschii feselor, cvadricepsii, tendoanele genunchilor, flexorii si gambele. Nu prea ai la dispozitie variante de revitalizare si modificare a antrenamentului, varietatea lipsind. Insa, daca nu vrei sa te complici cu tot felul de setari si butoane, acest mic aparat poate fi exact ce ti-ai dorit.

In schimb, eliptica adauga acestor grupe musculare si bicepsii, tricepsii, muschiul trapez si chiar si abdominalii. Iar atunci cand schimbi directia in care pedalezi (cu o eliptica buna poti merge si invers, “pasind” spre spate) modul in care reactioneaza muschii la miscare se schimba. Cand pedalezi in fata efortul cel mai mare este depus de tendoane, in timp ce la mersul invers se intrebuinteaza mai mult cvadricepsii.

 

Efecte cardiovasculare

In ce priveste efectul asupra organismului, ambele tipuri de aparate vor prezenta aceleasi beneficii. Mai importanta este intensitatea la care lucrezi.

Exercitiile moderate sau intensive iti lucreaza muschii si necesita mai multa energie, avand un efect pozitiv in ce priveste scaderea in greutate si cresterea rezistentei la efort fizic. In plus, dupa cateva saptamani ai putea incepe sa vezi modificari pozitive in ce priveste aspectul fizic.

 

Costuri

Dupa cum mentionam, mai sus, exista diferente clare intre cele doua tipuri de aparate in ce priveste pretul. De regula, stepperul va fi mult mai accesibil, modelele mai ieftine nedepasind 150 de ron. Asta nu inseamna, insa, ca nu trebuie sa cercetezi bine inainte de a face o achizitie, caci se pot gasi bijuterii si la costuri decente.

In schimb, bicicletele eliptice te vor face sa scoti din buzunar ceva mai mult, un pret bun de pornire fiind de 500 de ron. Modelele mai performante pot atinge si peste 1500 de ron, totul depinzand de ce functii iti trebuie si cat spatiu disponibil ai in incapere.

 

 

In concluzie, alegerea iti apartine si depinde de ce cauti de la un aparat de fitness, dar si de bugetul, spatiul si timpul de care dispui. Indiferent de tipul de dispozitiv ales, e recomandat sa incepi cu o incalzire de 5 – 10 minute, spre a-ti pune in miscare sistemul cardiorespirator si a-ti pregati organismul pentru efort. Iar la final scade intensitatea si rezistenta aparatului pentru o perioada similara, spre a reveni la normal.

Daca acum incepi pentru prima data sa faci sport, nu ar strica un control medical inainte de a face efort.

 

 

Aboneaza-te
Anunta despre
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments