Top 10 exercitii pentru slabit

Am modificat articolul ultima data pe: 18.09.19

 

Sportul e recomandat tuturor varstelor, caci exista numeroase optiuni si tipuri de activitate fizica adresate tuturor celor care doresc sa se mentina in forma, sa revina la silueta de odinioara sau sa adopte un stil de viata mai echilibrat si sanatos. Si, cum dieta are un rol important, aceasta ar trebui sa fie primul tau gand cand vine vorba de slabit. Bineinteles, te poti gandi si la exercitiile fizice cele mai eficiente in ce priveste arderea grasimilor, care sa te ajute in reprize de cate 30 de minute pe zi, in 3 sau 4 zile pe saptamana, sa obtii rezultate valoroase in cateva luni. In randurile urmatoare, vei afla cate ceva despre optiunile considerate cele mai eficiente in materie de ardere a caloriilor.

 

 

Bicicleta

Ciclismul reprezinta o optiune distractiva de exersare si eliminare a grasimii, caci nu impacteaza incheieturile si articulatiile foarte mult, tonifiind si actionand mai ales la nivelul picioarelor, coapselor, feselor si abdomenului.

Numarul de calorii arse in decursul a 60 de minute variaza de la 500 la 1000, in functie de viteza si efortul depuse, si ai de ales intre a cumpara una din cele mai bune biciclete eliptice pentru acasa, poti incerca una la sala de fitness sau te poti incumeta la drumetii in aer liber cu o bicicleta clasica.

Astfel, poti petrece timp pretios alaturi de prieteni, la o plimbare, prin oras sau intr-o excursie, in acelasi timp avand grija si de sanatatea ta.

 

Tenis de camp

Deoarece este un exercitiu care stimuleaza sistemul cardiorespirator, reprezinta o optiune viabila mai ales in sezonul cald, cand te poti bucura de aerul curat de la marginea orasului, alaturi de prieteni si familie, spre exemplu.

Lucreaza atat muschi bratelor, cat si pe cei ai picioarelor si abdomenul, consumand, in medie, in jur de 500 de calorii pe ora. Asadar, in cazul in care e practicat pentru cel putin trei zile din saptamana, in doar cateva luni se poate obtine o tonifiere vizibila.

 

 

Alergare

O activitate clasica in ce priveste slabitul, alergarea este, fara doar si poate, cel mai simplu de incercat. Nu ai nevoie de echipamente speciale, ci doar de niste haine confortabile si o pereche de pantofi sport si de putin timp liber. Iti misca toti muschii in mod egal, necesitand echilibru si construind anduranta.

Tonifica si da fermitate pielii si te ajuta sa scapi de celulele nedorite de grasime. Te poti folosi de vremea frumoasa de afara, din parc sau alergand pe trotuar, ori te poti aventura in a intrebuinta o banda de alergat la sala de fitness sau acasa.

O alternativa similara alergarii este Kangoo Jumps, un tip de exercitiu cardio care se desfasoara pe niste pantofi speciali, ce a inceput sa prinda avant si pe piata romaneasca de profil.

 

HIIT

Antrenamentul de interval la intensitate ridicata se foloseste de reprize scurte de exercitii realizate la putere maxima, cand dai maximul de efort de care esti in stare, urmate de o perioada de recuperare activa, in care nu stai pur si simplu jos, ci efectuezi exercitii mai simple.

Acest tip de miscare mobilizeaza arderea grasimilor, actionand si la putin timp dupa ce antrenamentul s-a incheiat. Forteaza muschii sa lucreze mai intens, sa arda mai multe calorii si sa produca efecte intr-un timp mai scurt, ajutand la scaderea in greutate mai repede, alaturi de o dieta potrivita.

 

Inot

Te ajuta sa devii mai puternic/a, sa slabesti si sa te tonifiezi, putandu-te ajuta sa arzi pana la 700 de calorii pe ora (valoarea depinde in functie de cat efort depui). In cadrul acestui tip de miscare folosesti toate grupele de muschi, rezultand intr-o tonifiere generala, pornind de la muschii abdominali si pana la spate, coapse, fese sau picioare.

Pentru multe persoane, poate deveni singura forma de fitness care da rezultate, mai ales pentru ca nu pune presiune pe incheieturi sau articulatii. Iar, avand in vedere ca vei merge des la piscina, te vei si relaxa.

 

Bicicleta eliptica

Se poate sa ai deja una acasa pe care o folosesti din cand in cand, sau sa iti doresti acum una, caci bicicletele eliptice (aici lista noastra comparativa) iti ofera majoritatea avantajelor bicicletelor traditionale sau stationare, ajutandu-te sa iti misti si bratele si sa iti incordezi mai bine abdomenul, astfel incat sa scazi din centimetri si in aceste zone.

Prin folosirea zilnica timp de 30 de minute, poti arde pana la 200 de calorii, ceea ce nu este mult, dar nici putin, caci efortul poate fi resimtit mult mai puternic asupra organismului tau. Iar daca adaugi reprize de pedalare la viteza maxima la rezistenta crescuta, vei arde si mai multa grasime.

 

Mersul

Cand sanatatea nu iti permite sa te arunci in programe de fitness complicate si intensive, si mersul poate fi de ajutor. In doar 30 de minute de plimbare viguroasa poti pierde pana la 150 de calorii, care te ajuta sa te mentii in forma. Pentru inceput, poti face asta pentru pana la 30 de minute pe zi, de trei ori pe saptamana, urmand ca, in timp, sa maresti durata, intensitatea si repetarea activitatii, incorporand-o in rutina ta zilnica.

 

Zumba

Cand fitness-ul si cardio nu sunt preferatele tale, insa esti o persoana activa si cu chef de viata, dansul Zumba poate fi o optiune de nerefuzat. In marile orase gasesti astfel de cursuri la preturi accesibile, dar poti sa te inveti si din videoclipurile gasite online, daca nu vrei sa iesi din casa sau esti o persoana solitara. Ajuta, pe langa la tonifierea corporala, la destresare, si creste energia, revigorandu-te dupa fiecare sedinta si crescandu-ti tonusul muscular.

 

 

Sarituri cu coarda

Fiind un exercitiu cardio de intensitate medie spre ridicata, in functie de viteza cu care sari, poate ajunge sa arda pana la 1000 de calorii pe ora. Foloseste celulele de grasime drept “combustibil”, ajutandu-te sa scapi de “aripioare”. Iar daca vrei o provocare in plus, poti adauga mici greutati funiei.

 

Antrenamente de forta

Chiar daca nu pare la prima vedere, antrenamentele de forta, unde pui pret pe exercitiile cu greutati, au efect de recompozitie, arzand grasimile si stimuland cresterea masei musculare. Astfel, in timp, te vei tonifia, minimizand acele zone “pufoase” si obtinand o silueta mai bine definita. Insa vei avea nevoie de o dieta potrivita si de mai multe antrenamente pentru ca efectele sa fie vizibile.

Metabolismul tau va fi revigorat, astfel incat ce mananci sa fie asimilat si consumat mai repede. In plus, activitatea celulara nu se incheie odata cu antrenamentul, precum in cazul optiunilor cardio, muschii reconstruindu-se si lucrand la arderea caloriilor chiar si la o ora dupa aceea.

 

 

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 voturi, media: 5.00 din 5)
Loading...