Top 8 idei despre cum sa faci miscare chiar cand ai un program incarcat

Am modificat articolul ultima data pe: 14.11.19

 

Programul incarcat te impiedica adesea sa faci miscare, iar statul la birou pentru ore bune in fiecare zi nu poate fi bun pentru sanatatea ta, dupa cum reiese si din numeroase studii pe aceasta tema. Cum poti face, insa, sa jonglezi cu sportul si serviciul si alte obligatii pe care le ai, pentru a impaca pe toata lumea si a te simti si tu bine, in cele din urma, caci si acest aspect este foarte important.

Chiar si cand timpul nu este prietenul tau te poti folosi de anumite artificii pentru a atinge cei 10000 de pasi zilnici sau pentru a-ti antrena muschii si fara sa ajungi la sala de sport. Doar cateva exercitii facute dimineata iti pot da energia necesara unei zile grele la birou, crescand metabolismul.

In plus, miscarea iti imbunatateste starea fizica si pe cea psihica, prevenind aparitia bolilor. Cateva sesiuni din timpul zilei contribuie la imbunatatirea memoriei si iti eficientizeaza procesul gandirii, facandu-te mai rapid in rezolvarea sarcinilor de ordin personal si profesional. Iar un antrenament efectuat seara te va relaxa si pregati pentru odihna.

Poti face sport oriunde, acasa, la birou, la sala sau in aer liber, important fiind sa te tii de un program. De regula, se indica activitatea in calupuri de cel putin 30 – 45 de minute la sala de sport, insa poti gasi solutii rapide, care sa te scape de caloriile in plus si sa te faca sa te simti mai bine in propria piele.

 

Alegarea la viteze variabile

Daca esti adeptul sportului in aer liber, atunci joggingul poate fi o optiune pe care sa o indragesti. Pe langa pantofii speciali, care se gasesc in mai toate magazinele de profil, nu ai nevoie decat de vreo 30 de minute si de vreme frumoasa, care sa te motiveze. Insa nu poti sa alergi pur si simplu caci, la un moment dat, corpul se obisnuieste si beneficiile inceteaza sa mai apara. In schimb, iti poti “forta” corpul de fiecare data, alternand vitezele.

Incepi printr-o incalzire si intindere usoara a ligamentelor, dupa care pornesti la alergare pentru 3 – 5 minute, mai apoi adaugand un minut jumatate de sprint, dupa care revii la un pas mediu de viteza. Repeti procesul acesta pana cumulezi 30 de minute, ajutandu-te de telefonul mobil sau de o bratara fitness, de exemplu. Poti pierde in jur de 500 de calorii in acest fel, si nu ai prea multe restrictii, nepierzand timp esential.

 

 

Sarituri cu coarda

Desi cand ne gandim la acest exercitiu ne ducem cu gandul la copilarie, sariturile cu coarda pot constitui un antrenament cardio foarte eficient, care te ajuta sa scazi in jur de 600 de calorii in numai 30 de minute. Si echipamentul nu este unul foarte scump sau greu accesibil.

Desi, initial, ti se poate parea foarte usor, pe masura ce sari, efortul te oboseste tot mai tare, mai ales cand alternezi tipul de saritura. Sunt recomandate seriile de cate 15 – 20 de sarituri, urmate de maximum 30 de secunde de pauza, altfel efortul depus va fi mult mai mic decat cel estimat, iar arderile calorice vor fi scazute si ele.

Daca te afli la inceput si nu ai mai facut niciun fel de sport, poti sa recurgi la 15 minute, crescand, pe parcurs, timpul alocat exercitiului.

 

Antrenamentele care includ greutati

Desi pasionatii sportului se impart in cei carora le place antrenamentul cardio si cei care il urasc, cand vine vorba despre programele de fitness ce se bazeaza pe greutati femeile se tem de o crestere musculara inestetica. Ei bine, iti vom spune noi ca acest lucru nu se va intampla peste noapte si ca muschii aceia de culturist nu se obtin decat prin adaugarea de suplimente dietei si sute de ore petrecute in sala.

In 30 de minute de genuflexiuni si fandari cu greutati, incorporand si prese sau flotari, poti scadea pana la 500 de calorii, daca fiecare repetitie este realizata corect, si nu grabita. Nu fa pauze prea mari intre seturi (nu ar trebui sa depasesti 30 de secunde de repaus), si ai grija la ganterele cu care lucrezi. Porneste de la unele mai mici, pentru ca febra musculara sa nu te descurajeze de la efectuarea altor antrenamente.

 

Exercitiile pe aparate

Daca gasesti 30 de minute de respiro si vrei sa le fructifici, te poti avanta in utilizarea unei benzi de alergare sau a unei biciclete eliptice chiar la tine acasa. Vei face o mica investitie, in acest caz (oricare dintre aceste aparate costa cel putin 500 de ron), dar si beneficiile sunt numeroase. In primul rand, nu pierzi timp pe drum pana la sala, si vremea de afara nu este un factor in determinarea ta. Pur si simplu pornesti aparatul, te urci pe el si dai din picioare.

 

 

Ai de ales intre variate programe si trepte de dificultate, asa ca nu se pierde utilitatea produsului dupa cateva zeci de sedinte, si corpul ti se tonifiaza iar rezistenta la efort fizic creste. Si este in avantajul tau sa poti urca scarile pana la usa apartamentului fara a gafai cand ai ajuns abia la etajul doi.

 

Mergi pe scari

Stim ca e dificil sa spui Nu mersului cu liftul, cand acesta exista, deoarece e mai confortabil, insa daca vrei sa fii mai activ cu orice pret il poti inlocui, de cate ori se poate, cu mersul pe scari. Vei arde calorii si castiga masa musculara, in timp, daca faci asta des, si in unele cazuri poti ajunge la destinatie chiar mai repede decat cu liftul, daca acesta se opreste la fiecare etaj.

 

Cand dai telefoane

Viata de la birou este complicata si mereu plina de evenimente, iar cand ai de dat multe telefoane, de obicei stai pe scaun. Poti face o mica schimbare in acest sens, care sa te ajute din punctul de vedere al sanatatii si activitatii. Cand vorbesti la telefon, ridica-te si mergi in jurul biroului sau chiar pe coridor, daca este posibil.

 

Coboara din mijlocul de transport cu o statie inaintea destinatiei

Orice mica schimbare e importanta, chiar si aceasta. Mersul, chiar si pe distante scurte, va scadea riscul ingrasarii si va contribui la arderea caloriilor, ajutandu-te sa te mentii in forma.

 

Ridica-te de pe canapea

Cand ai ajuns acasa si vrei sa te relaxerzi in fata televizorului, poti lucra si la sanatate, ridicandu-te din cand in cand si facand un set de genuflexiuni, sarituri sau flotari. Si chiar te poti alege cu o mica febra musculara daca faci asta in fiecare calup publicitar.

 

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 voturi, media: 5.00 din 5)
Loading...