Top 8 trucuri de incercat cu rolele

Am modificat articolul ultima data pe: 21.01.21

 

Daca deja stii sa mergi bine cu rolele si vrei sa treci la un nivel superior, poti sa inveti cateva miscari mai dificile, care pe langa ca sunt exercitii bune pentru a-ti mentine corpul in forma, sunt si foarte distractive si iti vei impresiona prietenii cand veti merge impreuna sa va destindeti in zilele libere.

 

Este foarte distactiv sa inveti trucuri noi, dar cel mai indicat este sa incepi cu cele simple, trecand apoi spre cele mai complexe. Nu uita sa ai la tine echipamentul de protectie, deoarece este foarte posibil sa mai si cazi pana deprinzi miscarile. In continuare, iti prezentam cateva trucuri pe care poti sa le incerci.

 

Alunecare pe varf si calcai

Este unul dintre cele mai facile trucuri si este recomandat sa incepei cu el. Acest truc presupune sa aluneci pe o patina pe roata din fata, si pe celalalta cu roata din spate.

Important este sa iti pastrezi echilibrul in timp ce picioarele sunt usor forfecate si unul este inaintea celuilalt. Din pozitia de baza, cu picioarele paralele, impingi usor un picior in fata si il indrepti astfel incat sa te sprijini doar pe roata din spate. Piciorul care ramane mai in spate il indoi si impingi pe varf pana aluneci doar pe roata din fata.

Acum ca ai prins miscarea, incearca sa repeti trucul de mai multe ori pana cand te perfectionezi si miscarea vine de la sine.

 

Rotire

Este tot un truc usor de executat si care arata si foarte bine si iti permite intoarceri de 180 de grade sau 360 de grade. Iti asezi picioarele in pozitia de baza, la nivelul umerilor, si apoi it rotesti corpul in directia in care vrei sa te rasucesti, spre dreapta sau spre stanga.

Partea superioara a corpului tau se va misca usor si lent spre directia dorita, fie pentru o rotire simpla de 180 de grade, fie pentru una completa de 360 de grade. Cu cat miscarea este mai lina, cu atat iti vei pastra mai usor echilibrul si vei fi mai stabil si sigur. Piciorul exterior actioneaza ca punct de pivot, in timp ce interiorul asigura stabilitatea.

 

Fa valuri

Este tot o miscare simpla, dar de efect, si da impresia ca unduirea corpului tau face valuri. Atunci cand te deplasezi pe ambele picioare, poti sa incerci miscarea, impingand picioarele spre in afara si apoi retragandu-le spre pozitia anterioara si tot asa.

Ai grija ca miscarea sa fie lenta la inceput, pentru a nu te dezechilibra si a pierde controlul, ceea ce poate conduce la cazaturi. Daca nu mergi foarte repede si nu exerciti prea multa presiune pe glezna, atunci cand tragi piciorul inapoi, te vei descurca foarte bine din prima si corpul tau va face valuri. 

 

Patineaza pe un picior

Este un exercitiu foarte bun si pentru a-ti pastra echilibrul si este folosit ca baza pentru multe alte trucuri mai complicate. Cel mai dificil in acest truc este sa gasesti viteza ideala de deplasare: o viteza prea mica face exercitiul prea complicat, o viteza mare duce la pierderea echilibrului.

Dupa ce ai gasit o viteza medie convenabila, ridica oricare dintre picioare si mergi cat mai mult in aceasta pozitie. Cu cat vei exersa mai mult, cu atat mai simplu va deveni trucul si vei putea incepe sa iei diferite pozitii cu piciorul liber care este ridicat.

 

Mergi cu spatele

Desi poate parea destul de simplu, mersul cu spatele pe role este mai complicat, dar se poate deprinde cu exercitiu. Miscarea de baza este sa impingi alternativ picoarele cat mai in exterior, si vei obtine o miscare unduita, ca de sarpe.

Cu cat esti mai stapan pe miscare, cu atat te vei deplasa mai mult in lateral si vei avea si viteza mai mare. Inainte de a incerca aceasta miscare in public, asigura-te ca iti pastrezi bine echilibrul si atunci cand te uiti peste umar, ca sa poti vedea pe unde mergi. 

 

Slalom

Este un exercitiu simplu si distractiv, dar pentru ca iti antreneaza tot corpul in miscare, este bun si pentru fitness. Astfel, la inceput incearca cu picioarele paralele sa te misti spre stanga, apoi spre dreapta si tot asa pana stapanesti trucul. La inceput, miscarile trebuie sa fie cat mai largi, pentru a invata sa iti pastrezi echilibrul. 

Dupa ce ai prins secretul poti sa iti faci propriul desen de slalom, cu cateva mici obstacole, sau un desen pe asfalt cu creta. Cu cat distanta dintre obiecte se micsoreaza, cu atat mai greu va deveni exercitiul. Il poti face cu picioarele in paralel sau unul in spatele celuilalt.

Daca ai trecut deja prin trucurile anterioare, poti sa incerci sa faci slalom cu spatele si chiar intr-un picior, exercitiu care este mai dificil. 

 

Crossover

Sau viraje stranse constituie un truc de efect si nu foarte complicat de executat. Se trece un picior peste celalalt in timpul mersului, spre stanga sau dreapta, si te va obliga sa faci o miscare in arc de cerc. Pentru inceput este bine sa o executi cat mai incet si mai deschis, mergand in cerc.

Dupa ce o stapanesti bine, poti sa faci miscari mai bruste si mai scurte, pastrand greutatea pe piciorul interior. 

 

Mersul ondulat (fishtail)

Se preteaza foarte bine pentru mersul cu viteza, unde pui picioarele unul in fata celuilalt, sprijinul fiind pe varf la ambele picioare. Dupa ce esti stabil, incepi sa plimbi piciorul din spate dinspre interior spre exterior si inapoi, obtinand astfel o deplasare cu mici arcuri de cerc trasate. Este un truc simplu si comod de invatat, iar miscarea finala este foarte distractiva si placuta. 

Acum ca ai cateva idei despre ce vei face in weekend-ul viitor, verifica sa ai tot echipamentul de care ai nevoie. Poti sa il iei cu tine si pe cel mic, daca are deja role cu 4 roti, pentru copii, alaturi de casca, cotiere, genunchiere si manusi, si va veti distra impreuna. Trucurile prezentate nu sunt foarte complicate si le puteti executa odata, discutand despre cum sa invingi dificultatile si incurajandu-va reciproc. 

 

Aboneaza-te
Anunta despre
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments